Cíle předmětu (anotace):
|
Semináře k disertační práci se uskutečňují ve dvou formách: skupinové a individuální. Při individuálních konzultacích probírá školitel s doktorandem postup na jeho disertační práci,vyhodnocuje výsledky jeho práce a stanovuje další úkoly. Skupinovou formou se rozumí doktorská kolokvia, která se konají pravidelně dvakrát až třikrát za semestr. Na nich studenti prezentují svým kolegům a vyučujícím dosavadní výsledky svého bádání a předkládájí je k odborné diskusi.
Cílem seminářů k disertační práci je vedení doktorandů k soustavné vědecké práci, vzájemná koordinace a výměna názorů s jinými vědeckými pracovníky. Dalším cílem seminářů je kontrola dílčích úseků disertační práce a jejich předložení k diskusi v okruhu dalších zasvěcených studentů či odborníků. V neposlední řadě by měly semináře přispět ke schopnosti doktorandů přednášet své poznatky kultivovaným způsobem odborné veřejnosti. Semináře jsou zároveň kontrolou plnění individuálního studijního plánu doktorandů v oblasti disertační práce.
|
Požadavky na studenta
|
- Pravidelné konzultace disertační práce
- Znatelný postup ve zkoumání
- Znalost relevantní odborné literatury
- Předložení vypracované části disertační práce
- Prezentace svého výzkumu na doktorském kolokviu
|
Obsah
|
Seminář je organizován formou individuálních konzultací a skupinových doktorských kolokvií.
Jeho obsah je následující:
1. Kontrola práce na disertaci a přednesení (či odevzdání) referátu o dílčím problému disertační práce.
2. Diskuse k jednotlivým tématům disertačních prací v rámci doktorského kolokvia.
4. Hlubší kontrola postupu disertační práce. Zjištění případných odchylek od plánu a analýza jejich příčin. Stanovení dalších, časově upřesněných úkolů, které povedou k včasnému dokončení práce.
5. Představení publikačního výstupu a jeho obhajoba v diskusi.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Doporučovaná literatura je vysoce individuální podle charakteru a zaměření disertační práce a stanovuje se každému z doktorandů zvlášť v rámci jeho individuálního studijního plánu..
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
12
|
Konzultace s vyučujícím (včetně elektronické)
|
50
|
Studium odborného textu v cizím jazyce
|
100
|
Ostatní
|
132
|
Prezentace (prací, projektů aj.)
|
6
|
Samostudium
|
300
|
Plnění průběžně zadávaných úkolů (včetně korespondenčních úkolů)
|
200
|
Studium odborného textu v českém jazyce
|
100
|
Celkem
|
900
|
|
Předpoklady
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
- Výborná znalost německého jazyka
- Předpoklady pro vědeckou práci
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- Student získá vhled do metodologie vědeckého zkoumání.
- Samostatně a kriticky přistupuje ke zpracovávání jím stanoveného výzkumného tématu.
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- Student je schopen samostatně pracovat na výzkumném tématu.
- Doktorand dokáže aplikovat metodologické výzkumné postupy ve vlastním výzkumu.
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
IIB18 - Analýza uměleckého díla |
IIB17 - Analýza odborného textu (výtah / kompilace / komparace) |
IIB21 - Odborný článek / stať / studie |
IIB22 - Abstrakt (resumé) |
IIB20 - Redakce a editace textu |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
A2 - Odborný referát |
B1 - Diskuse |
B6 - Brainstorming, brainwriting, snowballing |
B4 - Sokratovský rozhovor |
|