|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KFI / 7RPD1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KFI
/
7RPD1
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Název
|
Rétorické a prezentační dovednosti 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
20 / -
|
2 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem kurzu je seznámit studenta se základní technikou dialogu a základními principy verbální i neverbální komunikace a to za využití moderní audiovizuální techniky.Předmět "Rétorické a prezentační dovednosti" by měl sloužit jak studentům učitelských tak neučitelských oborů k získání znalostí a dovedností na poli sociální komunikace a tím v oblasti "soft skills". V současné době se v praxi cení nejen příslušná odbornost, ale také schopnost komunikovat na příslušné úrovni.
|
Požadavky na studenta
|
Pro získání zápočtu je zapotřebí, jednak aktivní účast na seminářích a průběžné plnění seminárních úkolů a také minimálně 80% účast na seminářích.
|
Obsah
|
1. Prezentace odborné literatury.
2. Sebeprezentace.
3. Základní terminologie.
4. Paralingvistika.
5. Nácvik hlasu.
6. Artikulační cvičení.
7. Hlasová hygiena.
8. Neverbální komunikace.
9. Obsah a forma v komunikaci.
10.Prezentační dovednosti.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
PAULÍK, K. Asertivita v jednání s lidmi. Ostrava: FF OU, 2005.
-
Doporučená:
CAPPONI, V., NOVÁK, T. Asetivně do života. Praha: Svoboda, 1992.
-
Doporučená:
MOSLEROVÁ, N. Interpersolnální komunikace. Ostrava, PdF OU, 2004. ISBN 80-7042-692-6.
-
Doporučená:
KŘIVOHLAVÝ, J. Jak přežít vztek, zlost a agresi. Praha: Grada, 2004. ISBN 80-247-0818-3.
-
Doporučená:
MIKULÁŠTÍK, M. Komunikační dovednosti v praxi. Praha: Grada, 2003.
-
Doporučená:
GULLOVÁ, S. Mezinárodní obchodní a diplomatický protokol. Praha, Grada, 2013. ISBN 9788024744186.
-
Doporučená:
STAŇA, J., URBANOVÁ, L., VEBER, P. Moderní administrativa ve veřejné správě. Praha, IMS, 2010. ISBN 9788086976204.
-
Doporučená:
CLAYTON, P. Řeč těla: Čtěte gesta, mluvte svými pohyby. Praha, Ottovo nakladatelství, 2003. ISBN 80-7181-117-3.
-
Doporučená:
GRUBER, D. Řečnické triky. Ostrava: Repronis, 1998.
-
Doporučená:
DEVITO, J.A. Základy mezilidské komunikace. Praha : Grada Publishing, 2001. ISBN 80-7169-988-8.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zápočet
|
20
|
Semestrální práce
|
30
|
Studium odborného textu v českém jazyce
|
16
|
Prezentace (prací, projektů aj.)
|
15
|
Účast na výuce
|
39
|
Celkem
|
120
|
|
Předpoklady
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
Nevyžadují se žádné způsobilosti k danému předmětu, mimo základní studijní předpoklady. |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student/ka získá základní přehled v rámci sociální komunikace s důrazem na rétoriku. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Student/ka bude zvládat základní techniky z oblasti verbální, neverbální, konativní komunikace a paralingvistiky. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
IC10 - Prezentace ve výuce (individuální nebo skupinová) |
IC11 - Aktivita ve výuce (při diskusi, skupinové práci apod.) |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
C5 - Statická a dynamická projekce/prezentace |
B1 - Diskuse |
B3 - Přednáška na základě problémového výkladu |
E3 - Metody inscenační a simulační |
|
|
|
|