|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KFG / ENMO1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KFG
/
ENMO1
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Název
|
Environmentální modelování 1
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / 5
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
KFG/ENMOD
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Úvod do problematiky srážkoodtokového modelování. Srážkoodtokové modely, hlavní typy a jejich specifika. Metody hydrologické a hydraulické transformace. Problematika vstupních dat a jejich získávaní. Kalibrace a validace modelů. Použití vybraných srážkoodtokových modelů (HEC-HMS, MIKE SHE, SWAT) v praxi.
|
Požadavky na studenta
|
Během semestru studenti zpracují úkoly zaměřené na problematiku srážkoodtokového modelování s využitím modelu HEC-HMS. Podmínkou udělení zápočtu je přítomnost na cvičeních (povolená je jedna absence). Po úspěšném zvládnutí cvičení student absolvuje ústní zkoušku. Klasifikace vyplývá ze SZŘ OU, čl. 33.
|
Obsah
|
Přednášky:
1. Úvod do modelování srážkoodtokového procesu. 2. Typy srážkoodtokových modelů I. 3. Typy srážkoodtokových modelů II. 4. Metody stanovení odtokové ztráty, infiltrace a hydrologické transformace ovzdušné srážky, metody hydraulické transformace 5. Metody stanovení povrchového proudění a proudění v nasycené a nenasycené zóně. 6. Vstupní data pro srážkoodtokové modelování. 7. Kalibrace a validace modelů. 8. Srážkoodtokový model HEC-HMS - použití modelu v praxi I. 9. Srážkoodtokový model HEC-HMS - Použití modelu v praxi II. 10. Srážkoodtokový model MIKE SHE - Použití modelu v praxi I. 11. Srážkoodtokový model MIKE SHE - Použití modelu v praxi II. 12. Případové studie použití dalších srážkoodtokových modelů I. 13. Případové studie použití dalších srážkoodtokových modelů II.
Cvičení:
1. Preprocesing dat v GIS, nadstavba HEC-GeoHMS I. 2. Preprocesing dat v GIS, nadstavba HEC-GeoHMS II. 3. Prvotní seznámení s prostředím modelu HEC- HMS. 4. HEC-HMS, výstavba srážkoodtokového modelu. 5. HEC-HMS, spuštění simulace. 6. HEC-HMS, pokročilé nastavení a prezentace výsledků. 7. HEC-HMS, pokročilé techniky použití, kalibrace a validace modelu. 8. Řešení hydrologického problému pomocí modelu HEC-HMS I. 9. Řešení hydrologického problému pomocí modelu HEC-HMS II. 10. Řešení hydrologického problému pomocí modelu HEC-HMS III. 11. MIKE SHE, představení programu a základní orientace v prostředí modelu. 12. MIKE SHE, výstavba distribuovaného modelu. 13. MIKE SHE, simulace, kalibrace a validace.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
39
|
Konzultace s vyučujícím (včetně elektronické)
|
5
|
Příprava na zkoušku
|
35
|
Samostudium
|
40
|
Celkem
|
119
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Zná metody hydrologické a hydraulické transformace Dokáže definovat klady a zápory různých srážkoodtokových modelů a na základě toho vybrat vhodný model pro řešení konkrétního problému Zná zdroje a typy dat vstupující do modelů Umí vytvořit fungující srážkoodtokový model pro vybrané povodí |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška |
Ústní zkouška |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Instruktáž |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Projekce (statická, dynamická) |
Výuka podporovaná počítačem |
|
|
|
|