|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KDN / 2LCLC
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KDN
/
2LCLC
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Název
|
Hra z listu a orchestrální party C
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
4 / -
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět Hra z listu a orchestrální party doplňuje výuku hlavního oboru specializace Klarinet v rámci studijního programu Instrumentální hra. Svým zaměřením rozšiřuje spektrum studentových znalostí a dovedností o ty, které podmiňují jeho případné budoucí uplatnění v profesi orchestrálního hráče. Cílem předmětu je seznámit studenta se stěžejními díly orchestrálního repertoáru (tento semestr je zaměřen na orchestrální dílo A. Brucknera, G. Mahlera a M. Ravela) a rozvíjet pomocí speciálních cvičení studentovu schopnost pohotové orientace v nepřipraveném partu při hře z listu. Na konci kurzu by student měl být schopen kvalitního provedení nastudovaného orchestrálního repertoáru.
|
Požadavky na studenta
|
Předvedení nastudovaného programu na komisionální zkoušce před zkušební komisí.
|
Obsah
|
- orchestrální díla A. Brucknera, G. Mahlera a M. Ravela
- namátkově vybrané party pro nácvik hry z listu
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
M.Ravel. Bolero.
-
Doporučená:
M.Ravel. Dafnis a Chloe.
-
Doporučená:
M.Ravel. La Valse.
-
Doporučená:
A.Bruckner. Symfonie - výběr.
-
Doporučená:
G.Mahler. Symfonie - výběr.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Domácí příprava na výuku
|
20
|
Příprava na zkoušku
|
20
|
Účast na výuce
|
13
|
Celkem
|
53
|
|
Předpoklady
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
- bezpečné zvládnutí běžných technik hry na nástroj
- rozvinutá muzikalita
- schopnost přesvědčivé prezentace vlastního uměleckého záměru
- rozvinutá schopnost koncentrace při nácviku i při koncertní produkci |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- suverénní orientace v hudebních stylech, žánrech a formách a jejich historickém vývoji
- široký přehled o interpretačních stylech a tradicích spojených s různými typy repertoáru
- detailní porozumění stylovým specifikům různých typů repertoáru s ohledem na konkrétní historické období, kulturně-geografický region a žánrový okruh
- detailní porozumění principům hudebního frázování v různých typech repertoáru |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- bezpečné zvládnutí běžných technik hry na nástroj
- schopnost kvalitní interpretace orchestrálních partů
- pohotovost při hře z listu
- schopnost osobitého individuálního hudebního projevu
- bezpečné zvládnutí zdravých fyziologických a psychologických návyků spojených s cvičením, studiem a veřejným provozováním hudby
- schopnost samostatné a efektivní práce při studiu skladeb
- schopnost zformování a přesvědčivé realizace vlastního uměleckého záměru |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
IC9 - Praktická zkouška (prezentace profesních dovedností pěveckých, instrumentálních, sbormistrovských, pracovně-technických, výtvarných apod.) |
Systematické a dlouhodobé hodnocení studenta (um. obory) |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
IA1 - Interpretace hudebního díla (umělecký výkon pěvecký, instrumentální, sbormistrovský) |
IC10 - Prezentace ve výuce (individuální nebo skupinová) |
IC11 - Aktivita ve výuce (při diskusi, skupinové práci apod.) |
IC17 - Sebereflexe ústní |
Výsledek zkoušky se hodnotí šestistupňovou klasifikační stupnicí: A "výborně",B "velmi dobře plus? C. "velmi dobře",D "dobře plus? E "dobře", F "nevyhověl". |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Individuální výuka |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Práce s uměleckým dílem |
Metody dovednostně-praktické |
A4 - Rozhovor (ve smyslu kladení otázek při fixaci a opakování učiva) |
B1 - Diskuse |
D5 - Nácvik a vytváření dovedností hudebních |
D8 - Produkční metody - tvorba odborná, umělecká |
G5 - Kritické myšlení |
|
|
|
|