|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KCJ / TEXSY
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KCJ
/
TEXSY
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Název
|
Textová syntax
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Výuka v předmětu je koncipována tak, aby na teoretickou část, v níž budou probrány jednotlivé vlastnosti textu, navazovala část praktická, spočívající v analýze různých druhů textů, resp. ve vlastní produkci textu a jeho zpětném rozboru.
|
Požadavky na studenta
|
Vypracování analýzy jednoho písemného a jednoho mluveného textu (u mluveného textu se předpokládá i pořízení nahrávky v rozsahu cca 10 min. a její transkripce) je podmínkou pro získání zápočtu.
|
Obsah
|
1. Charakteristické znaky textu, text a komunikační akt. 2. Zvláštnosti výstavby mluveného textu. 3. Soudržnost textu. 4. Lexikální prostředky koherence. 5. Konektory. 6. Tematická výstavba textu. 7. Druhy textů. 8. Výstavba monologického textu. 9. Výstavba dialogického textu. 10. Realizace a modifikace syntaktických konstrukcí v textu. 11. Volně připojené a vložené výrazy v textu. 12. Parcelace a kompletace. 13. Složená promluva.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
ČECHOVÁ, M. a kol. autorů. Čeština - řeč a jazyk. Praha: ISV, 1995.
-
Základní:
MÜLLEROVÁ, O.; HOFFMANNOVÁ, J. Kapitoly o dialogu. Praha: Pansofia, 1994.
-
Základní:
MÜLLEROVÁ, O. Mluvený text a jeho syntaktická výstavba. Praha: Academia, 1994. ISBN 80-8580-429-8.
-
Základní:
Mluvnice češtiny 3, Skladba. Praha: Academia, 1987.
-
Základní:
HRBÁČEK, J. Nárys textové syntaxe češtiny. Praha: Trizonia, 1994.
-
Základní:
Příruční mluvnice češtiny. Praha: Lidové noviny, 1995.
-
Základní:
HOFFMANNOVÁ, J. Stylistika a ... Praha: Trizonia, 1997. ISBN 80-85573-67-9.
-
Základní:
NEBESKÁ, I. Úvod do psycholingvistiky. Praha: H&H, 1992.
-
Základní:
HIRSCHOVÁ, M. Úvod do teorie textu. Olomouc: Univierzitia Palackého, 1989.
-
Základní:
DANEŠ, F. Věta a text. Praha: Academia, 1985.
-
Základní:
KOLÁŘOVÁ, I. Vliv komunikace na významové posuny některých sloves. Ústí nad Labem: UJEP, 1997.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
26
|
Semestrální práce
|
8
|
Domácí příprava na výuku
|
13
|
Studium sekundární literatury
|
26
|
Konzultace s vyučujícím (včetně elektronické)
|
2
|
Samostudium
|
13
|
Celkem
|
88
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- Znalost terminologie textové syntaxe - Teoretická znalost vlastností textů - Dovednost prakticky analyzovat různé druhy textů - Dovednost vlastní produkce různých druhů textů a jejich zpětné reflexe |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžná analýza výkonů studenta |
Rozbory děl duševního charakteru (korespondenční úkol, prezentace, výukový list, seminární práce) |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Metody dovednostně-praktické |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Prezentace (statická projekce) |
|
|
|
|