|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KCD / USCL2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KCD
/
USCL2
|
Akademický rok
|
2019/2020
|
Akademický rok
|
2019/2020
|
Název
|
Úvod do studia literatury 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
0
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
6
[HOD/SEM]
Cvičení
5
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Student získá znalost základů literární teorie, znalost pojmů literární teorie - poetiky, výstavby prozaického textu, schopnost aplikovat získané poznatky při analýze a interpretaci prozaických textů.
|
Požadavky na studenta
|
Disciplína si klade za cíl připravit posluchače na interpretaci prozaických textů v literárněhistorických seminářích. Jejich náplní je opakování a rozšiřování základního poetologického názvosloví, teoretické i praktické zvládnutí všech výrazových prostředků, kterými je budován prozaický text. Po absolvování by měl být posluchač schopen samostatné práce s prozaickým textem, měl by ovládat popis, analýzu a výklad textu, posléze také v základní rovině proniknout do interpretačních problémů, které vyvstávají před čtenářem uměleckého textu.
|
Obsah
|
1. Literární druhy a žánry. 2. Styl, kompozice, jazyk. 3. Motiv a téma, postava. 4. Příběh, narace, vypravěč. 5. Prostor a čas, smysl díla. 6. Interpretace prozaického textu.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
ČERVENKA, M. Dějiny českého volného verše. Brno: Host, 2001. ISBN 80-7294-015-5.
-
Doporučená:
ČERVENKA, M. Fikční světy lyriky. Praha - Litomyšl: Paseka, 2003. ISBN 80-7185-592-8.
-
Doporučená:
CULLER, J. Krátký úvod do literární teorie. Brno: Host, 2002.
-
Doporučená:
ČERVENKA, M. Pohledy zblízka: zvuk, význam, obraz. Praha: Torst, 2002. ISBN 80-7215-171-1.
-
Doporučená:
ČERVENKA, M. Slovník básnických knih. Praha: Československý spisovatel, 1990. ISBN 80-202-0217-X.
-
Doporučená:
VLAŠÍN, Š. a kol. Slovník literární teorie. Praha: Československý spisovatel, 1984. ISBN cnb000021923.
-
Doporučená:
ZEMAN, M. Teorie literatury. Praha: SPN, 1992. ISBN 80-88298-79-1.
-
Doporučená:
WELLEK, R, WARREN, A. Teorie literatury. Olomouc: Votobia, 1996. ISBN 80-7198-150-8.
-
Doporučená:
PETERKA, J. Teorie literatury pro učitele. Praha: UK, 2001. ISBN 978-80-239-9284-7.
-
Doporučená:
PETRŮ, E. Úvod do studia literární vědy. Olomouc: Rubico, 2000. ISBN 80-85839-44-X.
-
Doporučená:
ČERVENKA, M. Z večerní školy versologie. Pardubice: Akcent, 1991.
-
Doporučená:
ČERVENKA, M. Z večerní školy versologie II. Praha: ÚČL, 1991. ISBN 80-85366-05-7.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
|
Hodnoticí metody
|
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
|
|
|
|