|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KCD / MSOD
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KCD
/
MSOD
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Název
|
Projekt - předmětové didaktiky
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
3
[HOD/SEM]
Cvičení
10
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / 0
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
KPA/MSPK1
|
Splnit všechny podmiňující předměty před zápisem
|
NE
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
S předmětovým didaktikem studenti mohou konzultovat své otázky při zpracovávání závěrečného projektu. Mají možnost využít odborného vedení při hlubším vhledu do řešení. Za odborného vedení uplatňují kompetence nabyté v dané výchově, řeší dílčí problémy, obhajují svá řešení, zdůvodňují, čerpají ze získaných vědomostí. Podmínkou je absolvování předmětu MSPK1.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast v seminářích. Zpracovat zvolený pedagogický problém tak, aby se teoretická část projektu opírala o vhodnou odbornou literaturu a o dostupné materiály dle zadaných kritérií. Využít kompetencí nabytých v rámci studia na vysoké škole při zpracovávání edukační části projektu.
Student zpracuje projekt dle zadaných požadavků (upřesněno vždy vyučujícím na počátku každého semestru), za který má možnost získat max. 100 bodů. Podle kvality jeho zpracování se odvíjí také bodové hodnocení a udělení zápočtu: 100 - 51 bodů započteno 50 - 0 bodů nezapočteno
|
Obsah
|
S předmětovým didaktikem student konzultuje své otázky při zpracovávání závěrečného projektu. Za odborného vedení uplatňují kompetence nabyté v dané výchově, řeší dílčí problémy, obhajují svá řešení, zdůvodňují, čerpají ze získaných vědomostí.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
KESSELOVÁ, J. - PALENČÁROVÁ, J. - SVOBODOVÁ, J. Jazyk a jazyková komunikace nově - prvky hry ve školní výuce mateřštiny.. Ostrava: PdF OU, 2002. ISBN 978-80-555-0646-3.
-
Základní:
OBERT, V. Komunikatívnost v čitatelskej recepcii a interpretácii. Nitra: UKF, 1998. ISBN 80-89002-81-1.
-
Doporučená:
SVOBODOVÁ, J. Didaktika českého jazyka s komunikačními prvky. Ostrava, 2003. ISBN 80-7042-301-3.
-
Doporučená:
KOŘENSKÝ, J. Komplexní analýza komunikačního procesu a textu. České Budějovice, 1999. ISBN 80-85467-92-5.
-
Doporučená:
FISHER, R. Učíme děti myslet a učit se. Praha : Portál, 1997. ISBN 80-7178-966-6.
-
Doporučená:
PALENČÁROVÁ, J. - KESSELOVÁ, J. - KUPCOVÁ, J. Učíme slovenčinu komunikačne a zážitkovo. Bratislava: SPN, 2003. ISBN 80-10-00328-X.
-
Doporučená:
PALENČÁROVÁ, J. - GEJGUŠOVÁ, I. Vybrané kapitoly z didaktiky českého jazyka a literatury I. Ostrava: PdF OU, 2003. ISBN 80-7042-298-X.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Studium pramenů
|
15
|
Semestrální práce
|
55
|
Samostudium
|
30
|
Konzultace s vyučujícím (včetně elektronické)
|
5
|
Celkem
|
105
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- znalost současného pojetí vyučování českého jazyka a literatury - znalost konkrétního obsahu vyučování českého jazyka a schopnost uplatnění komplexního přístupu - znalost metod a forem práce ve vyučovacím procesu - dovednost v praktických úlohách propojovat všechny složky předmětu - schopnost didaktické transformace jazykovědných poznatků do vyučovacího procesu - kompetence - komunikační a interakční
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžná analýza výkonů studenta |
Rozbor portfolia studenta |
Rozhovor |
Slovní hodnocení |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Individuální výuka |
Metody dovednostně-praktické |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Prezentace (statická projekce) |
|
|
|
|