|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KCD / FPTUT
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KCD
/
FPTUT
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Název
|
Tvorba a využití učebního textu
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
6
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Studenti se v předmětu učí propojit vědomosti a dovednosti z oblasti humanitního i technického typu. Jsou poučeni o základních vlastnostech účinného textu a o principu hypertextu. Zvolené odborné téma zpracují jako učební text uspořádaný algoritmicky. Poté vytvoří s použitím znalostí a dovedností z oblasti informačních technologií vlastní výukový hypertext. Budou dbát na to, aby byl vzniklý výukový objekt specifickým typem účinného dialogu mezi učitelem a učícím se v podmínkách moderních komunikačních a informačních technologií. Ty jsou pojaty nejen jako specifické vyučovací prostředí, ale i jako zdroj nových vyučovacích postupů.
|
Požadavky na studenta
|
Vypracování výukového hypertextu s použitím všech dosud známých poznatků z informatiky, didaktiky oboru a teorie textu.
|
Obsah
|
Studenti se v předmětu učí propojit vědomosti a dovednosti z oblasti humanitního i technického typu. Jsou poučeni o základních vlastnostech účinného textu a o principu hypertextu. Zvolené odborné téma zpracují jako učební text uspořádaný algoritmicky. Poté vytvoří s použitím znalostí a dovedností z oblasti informačních technologií vlastní výukový hypertext. Budou dbát na to, aby byl vzniklý výukový objekt specifickým typem účinného dialogu mezi učitelem a učícím se v podmínkách moderních komunikačních a informačních technologií. Ty jsou pojaty nejen jako specifické vyučovací prostředí, ale i jako zdroj nových vyučovacích postupů.
Přehled probírané látky 1. Vlastnosti odborného (učebního) textu 2. Vlastnosti hypertextu 3. Hypertext jako myšlenková síť. 4. Strukturovaný hypertext. 5. Hypertext jako komunikační situace.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
26
|
Obhajoba (prací, projektů aj.)
|
15
|
Příprava na zkoušku
|
50
|
Konzultace s vyučujícím (včetně elektronické)
|
15
|
Studium odborného textu v českém jazyce
|
10
|
Studium odborného textu v cizím jazyce
|
10
|
Samostudium
|
54
|
Celkem
|
180
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
-znalost didaktických zásad při použití učebního textu ve výuce - znalost podmínek účinnosti verbálních vlastností učebního textu ve výuce - znalost technických možností uplatnění učebního textu ve výuce - dovednost sestavit účinný učební text pro vybranou část výukového procesu - schopnost účelně komponovat lineární a nelineární text, verbální a neverbální (multimediální) textové prostředky - schopnost okamžitě text modifikovat podle edukačních potřeb cílové skupiny - kompetence - vytvořit účinný lineární i nelineární učební text obohacený o multimediální produkty - kompetence - uplatnit v učebním textu interaktivnost v rámci vyučované skupiny
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Slovní hodnocení |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Metody e-learningu (tutoriál,, elektronické výukové materiály) |
|
|
|
|