|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KCD / BVEKO
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KCD
/
BVEKO
|
Akademický rok
|
2019/2020
|
Akademický rok
|
2019/2020
|
Název
|
Verbální komunikace
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
4
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / 0
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět podává ucelené informace o řečové komunikaci. Ve výuce jsou podány výklady o vlastnostech mluvených a psaných komunikátů. Studenti jsou seznámeni s některými principy institucionální komunikace a masové komunikace. Jsou předány praktické informace k tvorbě těch textů, jež tvoří předpokládanou komunikační kompetenci učitele.
|
Požadavky na studenta
|
Produkovat jazykově správný a komunikačně účinný mluvený i psaný projev podle daných požadavků. Posoudit psaný a mluvený projev po formální i obsahové stránce. Vytvořit krátký psaný text podle požadavků učitele. (Varianta A) Vyhovět požadavkům závěrečného testu (Varianta B) Mezi variantami A a B se rozhoduje s ohledem na složení studijní skupiny. V obou variantách se bude zjišťovat i jinojazyčná komunikační kompetence.
Hodnocení studenta Varianta A: - účast ve výuce - aplikace poznatků v textech (10 bodů) - samostatná práce s odbornými zdroji (20 bodů) - zpracování seminární práce podle požadavků daných na začátku semestru (30-70 bodů)
V součtu jsou studenti hodnoceni: 100- 51 bodů započteno 50 - 0 bodů nezapočteno
Varianta B: Student bude v propojení na výklady propracovávat v průběhu semestru vybraný výukový problém jak do podoby psaného učebního textu, tak do podoby hypertextové. Konkrétní podmínky seminární práce budou sděleny na začátku semestru s ohledem na složení a potřeby studijní skupiny.
|
Obsah
|
Výuková témata: 1. Komunikace jako předpoklad lidské činnosti. Typy komunikace. 2. Průběh dialogu. Verbální a neverbální komunikace. Jazyková specifika pedagogické komunikace. 3. Komunikace psaná a mluvená. Funkční shody, formální rozdíly. 4. Souvislost společenských a komunikačních norem. 5. Stylové normy při tvorbě frekventovaných typů psaných i mluvených komunikátů.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
VÁVRA, V. Mluvíme beze slov. Praha, 1990. ISBN 80-7067-309-5.
-
Základní:
HÖFLEROVÁ, E. Školský dialog a jeho vliv na rozvoj řeči dětí. Ostrava: OU, 2003. ISBN 80-7042-297-1.
-
Základní:
DeVITO, J. A. Základy mezilidské komunikace. Praha: Grada Publishing, 2001. ISBN 80-7169-988-8.
-
Rozšiřující:
HOFFMANNOVÁ, J. - MÜLLEROVÁ, O. Kapitoly o dialogu. Praha: Pansofia, 1994. ISBN 80-85804-29-8.
-
Rozšiřující:
KOŘENSKÝ, J. Komplexní analýza komunikačního procesu a textu. České Budějovice, 1999. ISBN 80-85467-92-5.
-
Doporučená:
KŘIVOHLAVÝ, J. Jak si navzájem lépe porozumíme. Praha : SPN, 1988. ISBN 80-7169-121-6.
-
Doporučená:
KŘIVOHLAVÝ, J., MAREŠ, J. Komunikace ve škole. Brno: CDVU MU, 1995. ISBN cnb000015752.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zápočet
|
20
|
Konzultace s vyučujícím (včetně elektronické)
|
10
|
Studium odborného textu v cizím jazyce
|
5
|
Účast na výuce
|
4
|
Semestrální práce
|
20
|
Celkem
|
59
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
schopnost tvořit argumentační text |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Rozhovor |
Ústní zkouška |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
|
|
|
|