|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KCD / 33RT2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KCD
/
33RT2
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Název
|
Základy literární teorie 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
6
[HOD/SEM]
Cvičení
7
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
20 / -
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
KCD/33RT1
|
Splnit všechny podmiňující předměty před zápisem
|
ANO
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Přednášky z literární teorie si kladou za cíl připravit posluchače na interpretaci prozaických textů v literárněhistorických disciplínách. Jejich náplní je teoretické i praktické zvládnutí všech výrazových prostředků, kterými je budován prozaický text. Po absolvování přednášek by měl být posluchač schopen samostatné práce s prozaickým textem, měl by ovládat popis, analýzu a výklad textu, posléze také v základní rovině proniknout do interpretačních problémů, které vyvstávají před čtenářem prózy.
|
Požadavky na studenta
|
1. Test v rozsahu programu přednášek (teorie, aplikace) 2. Interpretace prozaického textu
Bodové hodnocení: Aktivní účast na semináři: 20 bodů znalostní test: 80 bodů 100 - 60 bodů splnil 59 - 0 nesplnil
Individuální postup samostudiem je možný v odůvodněných případech (zvl. u mobilit Erasmus) na základě včasné domluvy s vyučujícím.
|
Obsah
|
1. Literární druhy a žánry 2. Styl, kompozice, jazyk 3. Motiv a téma, postava 4. Příběh, narace, vypravěč 5. Prostor a čas, smysl díla 6. Interpretace prozaického textu
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
ECO, U. Interpretácia a nadinterpretácia. Archa. Bratislava, 1995. ISBN 80-7115-080-0.
-
Základní:
HODROVÁ, D. -na okraji chaosu: poetika literárního díla 20. století. Praha: Torst, 2001. ISBN 80-7215-140-1.
-
Základní:
WELLEK, R.; WARREN, A. Teorie literatury. Olomouc: Votobia, 1996. ISBN 80-7198-150-8.
-
Základní:
PETRŮ, E. Úvod do studia literární vědy. Olomouc: Rubico, 2000. ISBN 80-85839-44-X.
-
Základní:
HAMAN, A. Úvod do studia literatury a interpretace díla. Praha: H&H, 1999. ISBN 80-86022-57-9.
-
Základní:
PETERKA, J. Základy literární teorie. Praha: UK, 2003. ISBN 80-7185-669-X.
-
Rozšiřující:
MOCNÁ, D. - PETERKA, J. a kol. Encyklopedie literárních žánrů. Praha - Litomyšl: Paseka, 2004. ISBN 80-7185-669-X.
-
Rozšiřující:
HODROVÁ, D. Hledání románu. Praha: Prostor, 2000. ISBN cnb000047181.
-
Rozšiřující:
KUBÍNOVÁ, M. (ed.). Kapitoly z teorie literárního díla. Praha: ÚČL, 1993. ISBN cnb000767663.
-
Rozšiřující:
ZIMA, P. V. Literární estetika. Votobia: Olomouc, 1997. ISBN 80-7198-329-2.
-
Rozšiřující:
HAMAN, A. Literatura z pohledu čtenáře. Praha: Československý spisovatel, 1991.
-
Rozšiřující:
DOLEŽEL, L. Narativní způsoby v české literatuře. Praha, 1993. ISBN 80-202-0418-0.
-
Rozšiřující:
VLAŠÍN, Š. a kol. Slovník literární teorie. Praha: Československý spisovatel, 1984. ISBN cnb000021923.
-
Rozšiřující:
ČERVENKA, M. - MACURA, V. - MED, J. - PEŠAT, Z. Slovník literárních směrů a skupin. Praha: NLN, 1983. ISBN cnb000005437.
-
Rozšiřující:
ČERVENKA, M. Styl a význam. Praha: Československý spisovatel, 1991. ISBN 80-202-0267-6.
-
Rozšiřující:
ČERVENKA, M. Významová výstavba literárního díla. Praha, l993. ISBN cnb000075286.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Studium sekundární literatury
|
6
|
Plnění průběžně zadávaných úkolů (včetně korespondenčních úkolů)
|
10
|
Příprava na test
|
20
|
Samostudium
|
15
|
Celkem
|
51
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student se připraví na interpretaci prozaických textů v literárněhistorických disciplínách. Student teoreticky i prakticky zvládne výrazové prostředky, kterými je budován prozaický text. Posluchač je schopen samostatné práce s prozaickým textem, zvládá popis, analýzu a výklad textu, je schopen v základní rovině proniknout do interpretačních problémů, které vyvstávají před čtenářem prózy.
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Didaktický test |
Rozbory děl duševního charakteru (korespondenční úkol, prezentace, výukový list, seminární práce) |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
|
|
|
|