Cíle předmětu (anotace):
|
Bryological excursion. The field trip will be directed to the selected areas of the Northern Moravia and Silesia, which form a basis of regional and over-regional biocenters and biocorridores in territorial system of ecological stability. The main emphasis will be placed on species diversity of bryophytes, types of vegetation in which they grow, and management of the areas. Forest and non-forest biotopes will be visited and both of common and interesting species growing there will be presented.
|
Požadavky na studenta
|
The course will be successfully finished if all the following conditions are met:
- the knowledge of 50 selected bryophytes will be required to successfully complete the subject
|
Obsah
|
- field trip to the forest area
- field trip to the non-forest area
- presentation of common and rare mosses
- discussion about ecology and conservation of selected species
- identification of the species (both in the field and the lab)
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Předpoklady
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
Student zná základy systému vyšších rostlin. |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student se naučí systém a ekologii mechorostů. bude schopen poznávat základní druhy mechorostů ČR. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Student se naučí systém a ekologii mechorostů. bude schopen poznávat základní druhy mechorostů ČR. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžná analýza výkonů studenta |
Zápočet |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (terénní, laboratorní) |
|