|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KBE / PRENT
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KBE
/
PRENT
|
Akademický rok
|
2016/2017
|
Akademický rok
|
2016/2017
|
Název
|
Praktická entomologie
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
4
[DNU/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / 0
|
10 / 10
|
5 / 5
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Znalost metodiky sběru různých skupin hmyzu je naprosto stěžejní pro provádění základního výzkumu i pro aplikaci v oblasti druhové ochrany. Použití specifických metod umožňuje efektivnější mapování výskytu hmyzu (biomonitoring), odhady četnosti populací či stanovení nejrůznějších ekologických nároků. Správný experimentální design výzkumu a v kombinaci s aplikací vhodné metodiky jsou klíčové pro řadu bakalářských a diplomových prací, tak vědeckých článků týkajících se ekologie hmyzu. Cílem předmětu je seznámit studenty v praxi se základy designu biologického výzkumu zaměřeného na kvantitativní ekologii hmyzu a se základními technikami jeho odlovu v terénu. Vedle přípravné teoretické části bude součástí předmětu také výběr a realizace vlastního projektu, kdy jednotlivé studentské týmy v konzultaci se školiteli vyberou konkrétní metodiku sběru hmyzu a provedou jednoduchý výzkum během praktické terénní exkurze.
|
Požadavky na studenta
|
-
|
Obsah
|
Jedná se o 4 denní exkurzi doplněnou vstupním seminářem v rozsahu 4 vyučovacích hodin v MS regionu (okolí Hradce nad Moravicí, případně jiné destinace).
Seminář 1. Základy designu v kvantitativní ekologii hmyzu, třídění materiálu, tvorba jednoduchých databází.
Terénní exkurze 2. Výběr způsobu odlovu (zemní pasti, smýkání, sklepávání, lov na světlo, malaiseho pasti, žluté misky, nárazové pasti, prosevy, eklektory, odběry bentosu). 3. Společný Capture-Mark-Recapture experiment. 4. Provedení vlastního výzkumu. 5. Klasifikace zoologických taxonů.
Seminář k zápočtu 6. Prezentace výsledků a závěrečné zhodnocení.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
56
|
Konzultace s vyučujícím (včetně elektronické)
|
10
|
Semestrální práce
|
20
|
Samostudium
|
20
|
Celkem
|
106
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- studenti získají praktické zkušenosti s přípravou experimentálního designu v ekologii - v praxi si vyzkoušejí některé metody sběru dat - budou schopni analyzovat své výsledky a interpretovat je formou prezentace |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Zápočet |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace |
Experiment |
Instruktáž |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Nácvik jazykových/komunikačních dovedností |
Pozorování |
Projektová výuka |
|
|
|
|