|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAS / 8KMET
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAS
/
8KMET
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Název
|
Metodologie výzkumu
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
6
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
4
[HOD/SEM]
Cvičení
4
[HOD/SEM]
Seminář
18
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / 0
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Studující se seznámí s metodologií kvantitativního a kvalitativního výzkumu včetně odpovídajících výzkumných technik a naučí se je používat při formulaci a řešení vybraných výzkumných témat.
|
Požadavky na studenta
|
a) Požadavky nutné pro přistoupení k zkoušce:
Znalost zadaných studijních zdrojů. Účast na tutoriálech - 80%. Projekt kvantitativního výzkumu - 3 normostrany. Dílčí úkoly v rámci kvalitativního výzkumu. Písemný test - kritérium 60%.
b) Kombinovaná zkouška.
|
Obsah
|
1. Věda jako institucionalizovaná forma poznání. Vztah věda-nevěda, zdravý rozum. Kvantitativní a kvalitativní výzkum. Paradigmata. Objektivita ve společenských vědách. 2. Sociální problém, předmět výzkumu, výzkumná otázka. Orgniazace výzkumu - projekt výzkumu, obsah projektu, materiální a finanční zabezpečení výzkumu. 3. Proces operacionalizace - vztah model jevu, hypotéza, pojem a indikátory, validita indikátorů. Výběr výzkumného vzorku. 4. Techniky sběru dat. Zpracování dat. validita a reliabilita měření. 5. Interpretace výsledků - výpovědi o platnosti dílčích hypotéz a hlavní hypotézy, odpověď na otázku výzkumu. Závěrečná zpráva,oponentní řízení.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
SILVERMAN, D. Ako robiť kvalitatívny výskum. Bratislava: Ikar, 2003. ISBN 9788055109046.
-
Základní:
FAJKUS, B. Filosofie a metodologie vědy: vývoj, současnost a perspektivy. Praha: Academia, 2005. ISBN 80-200-1304-0.
-
Základní:
HUBÍK, S. Hypotéza. České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2006. ISBN 80-7040-842-1.
-
Základní:
Loučková, I. Integrovaný výzkumný přístup v sociálně vědním výzkumu. SLON, 2010. ISBN 978-80-86429-79-3.
-
Základní:
Heath, A. W. Jak psát projekt kvalitativního výzkumu. 1997.
-
Základní:
Disman, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha: Karolinum, 2000. ISBN 80-246-0139-7.
-
Základní:
MIOVSKÝ, M. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Praha : Grada, 2006. ISBN 9788024713625.
-
Základní:
Hendl, J. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2.
-
Základní:
Hendl, J. Přehled statistických metod zpracování dat. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0200-4.
-
Základní:
KUBÁTOVÁ, H. Sociologický výzkum. Institut celoživotního vzdělávání. Olomouc: UP v Olomouci, 2006. ISBN 80-244-1518-6.
-
Základní:
Strauss, A., Corbinová J. Základy kvalitativního výzkumu. Postupy a techniky zakotvené teorie. Boskovice: Albert, 1999. ISBN 9788085834604.
-
Základní:
Znebejánek, F. Základy kvantitativního výzkumu. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2012.
-
Doporučená:
Hammersley, M., Atkinson, P. Ethnography: Principles in Practice.. London, New York: Routledge, 2007. ISBN 978-0422771603.
-
Doporučená:
Denzin, N. K., Lincoln, Y. S. (eds.). Handbook of Qualitative Research.. London: Sage, 1994. ISBN 9780803946798.
-
Doporučená:
Hitler, R. Rekonstrukce smyslu. Biograf č. 30. ISBN 1211-5770.
-
Doporučená:
FAY, B. Současná filozofie sociálních věd. Praha: SLON, 2002. ISBN 9788086429106.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
16
|
Samostudium
|
60
|
Příprava na zkoušku
|
10
|
Konzultace s vyučujícím (včetně elektronické)
|
13
|
Příprava na test
|
10
|
Plnění průběžně zadávaných úkolů (včetně korespondenčních úkolů)
|
40
|
Celkem
|
149
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Odborné znalosti: Absolvent předmětu má znalosti z oblasti teorie vědeckého poznání a z oblasti metodologie sociálních věd.
Odborné dovednosti: Absolvent předmětu dovede kriticky argumentovat volbu výzkumné metodologie a výzkumných technik ve vztahu k vybranému výzkumnému problému a dovede je použít ve vlastním výzkumu.
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Bodové hodnocení |
Průběžná analýza výkonů studenta |
Rozbory děl duševního charakteru (korespondenční úkol, prezentace, výukový list, seminární práce) |
Systematické pozorování studenta |
Ústní zkouška |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Metoda práce s pacientem |
Metody e-learningu (tutoriál,, elektronické výukové materiály) |
Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Prezentace (statická projekce) |
Projektová výuka |
Skupinová a kooperativní výuka |
|
|
|
|