|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAM / NRNEK
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAM
/
NRNEK
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Název
|
Vybrané metody soc. pr. s rodinou
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Vybrané metody sociální práce s rodinou
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět se zaměřuje na představení vybraných metod sociální práce s rodinou s akcentem na novější metody sociální práce využívané v českém prostředí při práci s rodinou. Studující se seznámí s vybranými metodami, jako jsou např. rodinné mediace, rodinné skupinové konference, metodami spojenými s budováním identity dítěte v oblasti náhradní rodinné péče a dalšími speciálními metodami a technikami využitelnými při práci s rodinou.
|
Požadavky na studenta
|
Skupinová práce na zadaných úkolech.
Analýza kazuistik vztahujících se k probraným tématům.
|
Obsah
|
1. Úvod do metod a technik sociální práce s rodinou.
2.-4. Rodinné mediace.
5.-7.- Rodinné skupinové konference.
8.-9. Metody a techniky podporující identitu dítěte v rámci náhradní rodinné péče.
10.-11. Speciální metody a techniky při práci s rodinou.
12.-13. Práce s kazuistikami.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Mgr. Monika Chrenková, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
Mgr. Hana Drábková Sobková, Ph.D. (30%),
Mgr. Monika Chrenková, Ph.D. (70%),
-
Cvičící:
Mgr. Hana Drábková Sobková, Ph.D. (35%),
Mgr. Monika Chrenková, Ph.D. (30%),
Mgr. Alena Šarochová (35%),
|
Literatura
|
-
Základní:
HOLÁ, L. Mediace v teorii a praxi. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3134-6.
-
Základní:
MATOUŠEK, O., PAZLAROVÁ, H. Podpora rodiny: manuál pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0697-2.
-
Základní:
HOLÁ, L. Rodinná mediace v České republice. Praha: Leges, 2014. ISBN 978-80-7502-015-4.
-
Základní:
ZAKOUŘILOVÁ, E. Speciální techniky terapie rodin. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0583-8.
-
Základní:
Zákon č. 202/2012 Sb., zákon o mediaci, v platném znění
-
Doporučená:
Budování identity dítěte ? nejtěžší výchovný úkol v moderní společnosti
(KLIMEŠ, J.)
-
Doporučená:
Family group conference in Europe: From margin to mainstream
(STRAUB, U.)
-
Doporučená:
HOLÁ, L. Mediace a možnosti využití v praxi. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4109-3.
-
Doporučená:
Metodika rodinných konferencí
(DUNOVSKÁ, K.)
-
Doporučená:
Metodika rodinných konferencí
(MARTÍNKOVÁ, K., PAVLÍKOVÁ, G., ŽENÍŠKOVÁ, J.)
-
Doporučená:
Rodinné konference, příručka pro koordinátory rodinných konferencí
(HORST, H., JOAKNECHT, J., PAGÉE, R.)
-
Doporučená:
JURTÍKOVÁ, M. Rodinné skupinové konference. Sociální práce, 1/ 2013, 2013. ISBN 1213-6204.
-
Doporučená:
BECHYŇOVÁ, V., KONVIČKOVÁ, M. Sanace rodiny: sociální práce s dysfunkčními rodinami. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-392-5.
-
Doporučená:
www.mybackpack.cz
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Konzultace s vyučujícím (včetně elektronické)
|
4
|
Plnění průběžně zadávaných úkolů (včetně korespondenčních úkolů)
|
8
|
Studium odborného textu v českém jazyce
|
20
|
Studium odborného textu v cizím jazyce
|
8
|
Samostudium
|
23
|
Studium pramenů
|
8
|
Příprava na zápočet
|
10
|
Domácí příprava na výuku
|
20
|
Účast na výuce
|
9
|
Studium sekundární literatury
|
10
|
Celkem
|
120
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- zná postupy pro řešení problémových situací rodiny
- charakterizuje nejnovější metody využívané v rámci sociální práce s rodinou
- orientuje se ve zdrojích mezioborové spolupráce pro zajištění komplexní podpory rodiny a dítěti |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- umí realizovat postupy vedoucí k řešení či zmírnění problémů rodin s využitím metod a technik sociální práce
- je schopen rodiny podporovat, aby dokázaly využívat svých kompetencí a zdrojů k řešení problémů a ke zvyšování kvality života
- je vybaven schopností využívat mezioborové spolupráce k zajištění komplexní podpory rodině a dítěti
- umí pracovat v rámci multidisciplinárního týmu
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
IC11 - Aktivita ve výuce (při diskusi, skupinové práci apod.) |
Průběžná analýza výkonů studenta |
IIA13 - Případová studie / kazuistika |
Zápočet |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
A1 - Přednáška |
B1 - Diskuse |
C4 - Instruktáž |
D6 - Nácvik a vytváření dovedností sociálních |
D1 - Nácvik a vytváření dovedností komunikačních/jazykových |
Skupinová a kooperativní výuka |
B2 - Produktivní práce s textem/obrazem/výukovým zdrojem |
|
|
|
|