|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAM / BPTD3
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAM
/
BPTD3
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Název
|
Trénink dovedností v sociální práci 3
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / 0
|
43 / 45
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Záměrem předmětu je podpořit aplikaci dosud nabytých odborných znalostí ve studiu sociální práce na situace, se kterými se v praxi sociální práce mohou studující setkat. Aplikace probíhá prostřednictvím dvoudenního interaktivního tréninku, jehož témata se koncentrují na vybrané odborné znalosti získané v ostatních předmětech daného semestru studia.
Cílem předmětu je tedy posílit odborné znalosti i odborné dovednosti studujících a především je propojit.
Klíčové je zaměření se na:
a) prohloubení odborných znalostí z dílčích předmětů studovaného oboru s ohledem na jejich aplikaci do praxe sociální práce,
b) orientaci v oblasti studovaných předmětů v kontextu profese sociální práce,
c) prohloubení odborných dovedností s ohledem na aktuální studijní plán studujících,
d) posílení vybraných obecných způsobilostí studujících.
|
Požadavky na studenta
|
100% účast na předmětu
Odevzdání sebereflektivního deníku
|
Obsah
|
1. Sebereflexe
2. Práce s diverzitou
3. Metody a techniky sociální práce rodinou - nácvik, reflexe
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Domácí příprava na výuku
|
77
|
Účast na výuce
|
13
|
Celkem
|
90
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- o cílech a významu sociální práce z hlediska společnosti, zadavatele a z hlediska klientů a dokáže identifikovat podobnosti a odlišnosti sociální práce a jiných pomáhajících disciplín. Rozumí možnostem, podmínkám a omezením aplikace teoretických přístupů a metod sociální práce a příbuzných oborů při vytváření podmínek pro výkon sociální práce.
|
- specifik a možností sociální práce na úrovni její mikropraxe a mezopraxe. Má osvojen postup vytváření a udržování pomáhajícího vztahu ke klientům sociální práce, zná zároveň rizika tohoto vztahu a umí popsat jejich prevenci. Rozumí konceptu participace a zná výhody a limity participativních přístupů užívaných v sociální práci. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- zdůvodnit použití konkrétních teoretických přístupů a metod sociální práce při koncipování a realizaci pomáhající intervence do životní situace konkrétního klienta (jednotlivce, rodiny) |
- proces intervence sociální práce dokáže kriticky nahlížet a hodnotit. Tuto dovednost dokáže aplikovat na úrovni mikropraxe a mezopraxe sociální práce. |
- používat metody vedoucí ke zmírnění či řešení problémů klientů, k jejich integraci a metody podporující sociální změnu. Je schopen klienty a ostatní zúčastněné vědomě do realizace těchto metod zapojovat. V tomto procesu dovede aplikovat postup vytváření a udržování pomáhajícího vztahu ke klientům sociální práce. |
- identifikovat a reflektovat sociální problémy vznikající v interakci klienta a společnosti s využitím znalostí ze sociologie, filozofie, psychologie a práva |
- vykonávat praxi sociální práce, která je senzitivní k odlišnostem lidí |
- reflektovat svoji práci |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
IIB24 - Písemná sebereflexe / reflektivní deník |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
B5 - Metoda písemných prací (klauzury, reflektivní deníky aj.) |
B1 - Diskuse |
C1 - Pozorování předmětů/jevů/procesů |
C2 - Demonstrace předmětů/jevů/procesů |
D6 - Nácvik a vytváření dovedností sociálních |
G1 - Skupinové a kooperativní učení |
|
|
|
|