|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAM / BPSE6
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAM
/
BPSE6
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Název
|
Seminář k odborné praxi 6
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je reflektovat odbornou praxi studentů realizovanou průběžnou formou ve volitelných organizacích poskytujících sociální služby (Odborná praxe 6), a odbornou praxi studentů realizovanou souvislou formou v předchozím semestru studia (Odborná praxe 5). Mezi dílčí cíle semináře k odborné praxi náleží: (1) integrovat praktické zkušenosti, získané studentem, do teoretických východisek sociální práce; (2) kriticky analyzovat získané znalosti a dovednosti studenta; (3) reflektovat plnění plánu učení a cílů učení. Seminář k odborné praxi 6 navazuje na předmět Odborná praxe 6 (KAM/BPOP6) a probíhá paralelně s ním.
|
Požadavky na studenta
|
- Povinná a aktivní účast na cvičeních.
- Zpracování plánu učení.
- Předložení písemné reflexe naplňování cílů učení dle Průvodce odborným praktickým vzdělávání v sociální práci: pro studující.
- Studium povinné literatury.
|
Obsah
|
1. Představení témat semináře k odborné praxi. Nastavení pravidel spolupráce, vymezení role studenta na odborné praxi a semináři.
2. Reflexe Odborné praxe 5 (KAM/BPOP5), jež probíhala souvislou formou v předchozím semestru studia.
3. Skupinová reflexe a diskuze k dění na Odborné praxi 6 (KAM/BPOP6). Kritická analýza získaných znalostí a dovedností studentů. Propojování praktických zkušeností studentů s teoretickými východisky sociální práce. Reflexe naplňování plánu učení.
4. Evaluace práce. Zhodnocení získaných znalostí, dovedností a způsobilostí studentů.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Etický kodex sociálních pracovníků České republiky.
-
Základní:
SATIR, V. Kniha o rodině. Praha : Práh, 2006. ISBN 80-7252-150-0.
-
Základní:
Berg, I.K. Posílení rodiny. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0500-5.
-
Základní:
Hájek, K. Práce s emocemi pro pomáhající profese. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 2012. ISBN 978-80-262-0221-9.
-
Základní:
Kahánková, J. a kol. Průvodce odborným praktickým vzděláváním v sociální práci: pro studující.. Ostrava: Ostravská univerzita, 2012. ISBN 978-80-7368-468-6.
-
Základní:
Gjuričová, Š, Kubička, J. Rodinná terapie: systemické a narativní přístupy. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2390-7.
-
Základní:
SCHLIPPE, A., SCHWEITZER, J. Systemická terapie a poradenství. Praha: Cesta, 2006. ISBN 9788072950133.
-
Základní:
Zákon č. 101/2000 Sb. o ochraně osobních údajů. ISBN 978-80-7488-241-8.
-
Základní:
Zákon č. 108/2006 Sb., o sociálních službách. ISBN 978-80-7552-246-7.
-
Základní:
Zákon č. 359/1999 Sb. , o sociálně-právní ochraně dětí.
-
Doporučená:
MATĚJČEK, Z., DYTRYCH, Z. Krizové situace v rodině očima dítěte: dětská závist, žárlivost, nevěra a rozvod, nový partner v rodině, nevlastní sourozenci, vzpomínky z dětství. Praha: Grada, 2002. ISBN 80-247-0332-7.
-
Doporučená:
JŮN, H. Moc, pomoc a bezmoc v sociálních službách a ve zdravotnictví. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-590-5.
-
Doporučená:
Rieger, Z., Vyhnálková, H. Ostrov rodiny. Integrující přístup pro práci s rodinou. Příručka pro odborníky.. Hradec Králové: Konfrontace, 1997. ISBN 80-901773-8-7.
-
Doporučená:
Navrátil, P., Musil., L. Posouzení životní situace klienta - jak na to!. Sociální práce / Sociálna práca, 2007. ISBN 1213-6204.
-
Doporučená:
Musil, L. Ráda bych Vám pomohla, ale .." Dilemata práce s klienty v organizacích.. Brno : Marek Zeman, 2004. ISBN 80-903070-1-9.
-
Doporučená:
WARSHAK, R. A. Revoluce v porozvodové péči o děti. Praha: Portál, 1996. ISBN 9788071780892.
-
Doporučená:
BECHYŇOVÁ, V., KONVIČKOVÁ, M. Sanace rodiny: sociální práce s dysfunkčními rodinami. Praha : Portál, 2008. ISBN 978-80-262-1624-7.
-
Doporučená:
SATIR, V. Společná terapie rodiny. Praha: Portál, 2007. ISBN 9788073673031.
-
Doporučená:
SCHMIDBAUER, W. Syndrom pomocníka - Podněty pro duševní hygienu v pomáhajících profesích. Praha : Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-369-X.
-
Doporučená:
Zákon č. 110/2006 Sb., o životním a existenčním minimu.
-
Doporučená:
Zákon č. 111/2006 Sb., o pomoci v hmotné nouzi..
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Samostatné vypracování úkolů ze studijní opory
|
45
|
Samostudium
|
40
|
Domácí příprava na výuku
|
10
|
Konzultace s vyučujícím (včetně elektronické)
|
12
|
Účast na výuce
|
13
|
Celkem
|
120
|
|
Předpoklady
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
- Student umí samostatně vyhledávat informace.
- Student ovládá základy počítačové gramotnosti.
- Student se orientuje v zákoně č. 359/1999 Sb., o sociálně-právní ochraně dětí.
- Student má přehled o subjektech poskytujících sociálně-právní ochranu dětí.
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- Student popíše možnosti hodnocení úspěšnosti spolupráce s klienty.
- Student popíše náročné situace a stresové faktory na pracovišti.
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- Student je schopen kriticky promýšlet (etická) dilemata související s výkonem sociální práce a navrhovat řešení problémů v souladu s etickými principy sociální práce.
- Student dokáže aplikovat Standardy kvality sociálních služeb na postupy uplatňované sociálními pracovníky.
- Student identifikuje metody a techniky sociální práce využívané v místě výkonu odborné praxe, dokáže je aplikovat při práci s klienty a zdůvodnit jejich volbu a použití.
- Student používá metody a techniky vedoucí ke zmírnění či řešení problémů klientů, k jejich integraci a podpoře sociální změny. Student je schopen klienty a ostatní zúčastněné vědomě do realizace těchto metod a techniky zapojovat.
- Student umí provádět sociální šetření a zápisy ze sociálních šetření.
- Student rozvíjí účinnou komunikaci s klienty a se zaměstnanci organizace, v níž vykonává odbornou praxi.
- Student reflektuje svůj odborný růst a svůj vztah k profesi sociální práce, identifikuje své silné a slabé stránky.
- Student dokladuje a prezentuje svou činnost.
- Student navrhuje preventivní opatření syndromu vyhoření.
|
- Student integruje získané praktické zkušenosti z Odborné praxe 6 do teoretických východisek sociální práce.
- Student kriticky analyzuje získané znalosti a dovednosti z Odborné praxe 6.
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
IC17 - Sebereflexe ústní |
IIA5 - Portfolio |
IC11 - Aktivita ve výuce (při diskusi, skupinové práci apod.) |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
B1 - Diskuse |
B5 - Metoda písemných prací (klauzury, reflektivní deníky aj.) |
D1 - Nácvik a vytváření dovedností komunikačních/jazykových |
D3 - Nácvik a vytváření dovedností technických a pracovních |
D6 - Nácvik a vytváření dovedností sociálních |
|
|
|
|