|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAM / 5SDP1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAM
/
5SDP1
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Název
|
Diplomový seminář 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ne,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
3
[HOD/SEM]
Seminář
10
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KAM/5DIP1
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
KAM/5SDP2
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Diplomový seminář poskytuje informace a pokyny k vypracování diplomové práce a průběžné konzultace vedoucího diplomové práce diplomatovi. Cílem je umožnit diplomantovi vypracovat a obhájit kvalifikační práci, v níž prokáže schopnost samostatně aplikovat získané poznatky při formulování a řešení vybraného problému, přičemž samostatně pracuje s vědeckými a odbornými zdroji. Při práci se zdroji musí studující čerpat také ze zdrojů cizojazyčných a ze zdrojů původních. Nedílnou součástí práce je samostatně provedený výzkum. Studující v něm prokáže schopnost přehledně formulovat výzkumný problém, výzkumnou otázku a výzkumnou strategii. Zvolí vhodnou výzkumnou metodu. Studující dále prokáže schopnost propojení získaných dat s relevantním sociálně vědním kontextem.Témata magisterských prací jsou omezena na oblast sociální práce, sociální politiky a taková témata, u kterých studují dokáže obhájit využitelnost získaných výsledků pro praxi sociální práce. Rozsah diplomové práce: 20 tis slov, s tolerancí plus mínus 10%
|
Požadavky na studenta
|
Minimální požadavky na splnění zápočtu: - formulace cíle práce - rešerše odborných zdrojů, které budou odrážet strukturu práce - min. 25, vč. cizojazyčných zdrojů - ke každému uvedenému titulu uvést stručné sdělení, jaká témata z něj budou čerpány - propracovaná struktura práce (tzn. do úrovně podkapitol/podtémat) s využitím rešerše odborných zdrojů - 20 stran textu (specifikaci dodá vedoucí práce) práce zpracovaného s využitím odborných zdrojů z rešerše, včetně řádného citování - odevzdání všech požadavků v jednom souboru v termínu stanoveném vedoucím práce
Pokud si student zvolí pro vypracování diplomové práce kvalitativní výzkumnou strategii, je povinen absolvovat předmět Metodologie kvalitativního výzkumu.
Odevzdání podkladu pro zadání diplomové práce (VŠKP) do termínu stanoveném v harmonogramu příslušného AR.
|
Obsah
|
1. - 13. Průběžně dle Zadání diplomové práce.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
prof. PaedDr. Oldřich Chytil, Ph.D., Dr.h.c. (100%),
-
Cvičící:
prof. PaedDr. Oldřich Chytil, Ph.D., Dr.h.c. (100%),
-
Vede seminář:
prof. PaedDr. Oldřich Chytil, Ph.D., Dr.h.c. (100%),
doc. Mgr. Marie Špiláčková, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Meško, D., Katuščák , D. a kol. Akademická príručka. Martin: Osveta, 2003. ISBN 80-8044-076-X.
-
Základní:
Eco, U. Jak napsat diplomovou práci. Olomouc: Votobia, 1997. ISBN 80-7198-173-7.
-
Doporučená:
Hubík, S. Hypotéza. Jihočeská univerzita, 2006. ISBN 80-7040-842-1.
-
Doporučená:
Loučková, I. Integrovaný přístup v sociálně vědním výzkumu. Praha: SLON, 2010. ISBN 978-80-86429-79-3.
-
Doporučená:
Disman, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha : Karolinum, 2002. ISBN 80-246-0139-7.
-
Doporučená:
Hendl, J. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005. ISBN 9788073670405.
-
Doporučená:
Baum, D., Gojová, A. (eds.). Výzkumné metody v sociální práci. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2014. ISBN 978-80-7464-390-3.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Semestrální práce
|
4
|
Studium pramenů
|
4
|
Samostudium
|
10
|
Konzultace s vyučujícím (včetně elektronické)
|
5
|
Účast na výuce
|
3
|
Studium sekundární literatury
|
4
|
Celkem
|
30
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- Orientace a samostatná práce s vědeckými a odbornými zdroji. - Schopnost samostatně aplikovat získané poznatky při formulování a řešení vybraného problému. - Schopnost využívat mezipředmětové poznatky a souvislosti. - Schopnost samostatně provést výzkum, kde studující přehledně formuluje výzkumný problém, výzkumnou otázku, výzkumnou strategii, zvolí vhodnou výzkumnou metodu. - Schopnost propojení získaných dat s relevantním sociálně vědním kontextem. - Schopnost zpracovat diplomovou práci dle definovaných pravidel a požadavků.
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžná analýza výkonů studenta |
Rozbory děl duševního charakteru (korespondenční úkol, prezentace, výukový list, seminární práce) |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
|
|
|
|