|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAA / NGEN2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAA
/
NGEN2
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Název
|
Genderová studia 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Ženská studia 2
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Kurz Ženská studia 2 volně navazuje na kurz Ženská studia 1, který se zabýval feministickou teorií. Kurz Ženská studia 2 seznamuje studenty s různorodostí projevů feminismu ve světě a je zaměřen převážně na problematiku postavení žen ve společnosti. Zahrnuje studium esejů i literárních textů západních feministek, žen z Afriky, Asie a Jižní Ameriky i východní Evropy. Součástí kurzu je i práce s dokumentárními videonahrávkami, které zachycují současnou situaci na třech kontinentech. Cílem kurzu je prohloubit znalostí studentů o kontroverzních problémech, které negativně ovlivňují životy žen ve světě, a rozvíjet jejich schopnost kritického myšlení a argumentace.
|
Požadavky na studenta
|
1. 80% účast na semináři a aktivní zapojení do diskusí. 2. Řádná příprava do jednotlivých seminářů. 3. Anotovaná bibliografie 5 odborných článků nebo esej v rozsahu 5 stran na vybrané téma.
|
Obsah
|
1. Introduction to the course. Analysis of 4WCW. 2. Feminist issues in African countries: Marriage, Polygamy, Bride-Price 3. Feminist issues in African countries: FGM 4. Feminist issues in African countries: Nation-building 5. Feminist issues in Middle-East countries: Burqua/Hijab/Purdah 6. Feminist issues in Middle-East countries: Honor Killing 7. Feminist issues in Asian countries: Sex and human trafficking 8. Feminist issues in Asian countries: Boy Preference 9. Feminist issues in Asian countries: the practice of SATI 10. Women's Empowerment - Religious 11. Women's Empowerment - Political 12. Presentations 13. Conclusion
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
A Reader compiled of book chapters, newspaper articles, scholarly essays and handouts.
-
Doporučená:
NARAYAN, U. Dislocating Cultures: Identities, Traditions, and Third World Feminism. New York: Routledge, 1997.
-
Doporučená:
KOLMAR, W., BARTKOWSKI, F. Feminist Theory: A Reader. Mountain View: Mayfield, 2000.
-
Doporučená:
LIEBOWITZ, D. Global Feminisms. Madison: Drew University, 2003.
-
Doporučená:
DRAKULIC, S. How We Survived Communism and Even Laughed. New York: Vintage, 1992.
-
Doporučená:
DOLPHYNE, F.A. The Emancipation of Women. Accra: University of Legon, 1991.
-
Doporučená:
SAEGER, J. The Penguin Atlas of Women in the World. New York: Penguin, 2003.
-
Doporučená:
WALKER, A. The Warrior Marks: The Sexual Blinding of Women. San Diego: Harcourt, 1993..
-
Doporučená:
KIRK G., OKAYAWA-REY, M. Women´s Lives: Multicultural Perspectives. Mountain View: Mayfield, 1998.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
26
|
Prezentace (prací, projektů aj.)
|
2
|
Studium sekundární literatury
|
50
|
Domácí příprava na výuku
|
20
|
Celkem
|
98
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student rozvíjí a prohlubuje teoretické znalosti získané v kurzu NGEN1 a aplikuje své poznatky na studium odborných textů. Student také dále rozvíjí schopnost argumentace a práce s textem. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžná analýza výkonů studenta |
Rozbory děl duševního charakteru (korespondenční úkol, prezentace, výukový list, seminární práce) |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
|
|
|
|