|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAA / KVBU1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAA
/
KVBU1
|
Akademický rok
|
2017/2018
|
Akademický rok
|
2017/2018
|
Název
|
Vývoj britského umění a architektury 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem tohoto kurzu je seznámit studenty s vývojem architektury v Británii od anglosaského období až po současnost a naučit je nutnou odbornou terminologii tohoto oboru. Studenti se zaměřují na základní linii vývoje, typické rysy jednotlivých architektonických stylů a jejich hlavní představitele. Očekává se od nich, že si předem prostudují zadaný počet kapitol z e-learningového materiálu, který mají k dispozici. Náplní tří 90-minutových setkání během semestru je diskuse k těmto kapitolám doplněná výňatky ze seminárních prací (2 až 3 strany), které studenti zpracovali.
|
Požadavky na studenta
|
Kurz je ukončen zápočtovým testem (vyžaduje se 70% úspěšnost), který prověří vědomosti získané v kurzu a při studiu doporučené literatury. Navíc každý student připraví seminární práci (2-3 strany), z níž přednese vybranou část v semináři.
|
Obsah
|
1. Getting acquainted with the basic technical terms. 2. Anglo-Saxon architecture. 3. Norman architecture, ecclesiastical and secular. 4. Early and Decorated Gothic. Gothic castle. 5. Perpendicular and Tudor Gothic. 6. Elizabethan and Jacobean great houses. Inigo Jones. 7. Sir Christopher Wren and James Gibbs. English Baroque. 8. 18th-century Palladians. Domestic architecture. 9. Neo-Classicism. Robert Adam. 10. Regency architecture. Early and High Victorian architecture. 11. Late Victorian and Edwardian architecture. The Arts and Crafts Movement. 12. Modern architecture. 13. Revision.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
An Outline of the Development of British Architecture
(NANGONOVÁ, S.)
-
Doporučená:
WATKIN, D. English Architecture. London, 1992.
-
Doporučená:
GLANCEY, J. New British Architecture. London, 1991.
-
Doporučená:
JENNER, M. The Architectural Heritage of Britain and Ireland. London, 1993.
-
Doporučená:
YARWOOD, D. The Architecture of Britain. London, 1990.
-
Doporučená:
FORD, B. a kol. The Cambridge Guide to Arts in Britain. Cambridge, 1988.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Samostudium
|
40
|
Příprava na zápočet
|
30
|
Semestrální práce
|
30
|
Celkem
|
100
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Studenti získají povšechnou orientaci v základních architektonických stylech jak v Británii, tak v naší zemi. Naučí se je rozpoznat a porovnávat příbuzné rysy a rozdíly mezi nimi. Osvojí si základní odbornou terminologii pro popis architektonického objektu a k diskusi o něm, takže budou schopni zařadit daný objekt do doby jeho vzniku a rozpoznat styl, v němž byl postaven. Získané znalosti a dovednosti demonstrují při přednesení referátu i u zápočtového testu. Mohou je využít při diskusi s cizinci o architektonických objektech, i při četbě anglických textů a jejich překladech. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Bodové hodnocení |
Písemná zkouška |
Průběžná analýza výkonů studenta |
Rozbor portfolia studenta |
Slovní hodnocení |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Prezentace (statická projekce) |
|
|
|
|