|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAA / 77AN3
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAA
/
77AN3
|
Akademický rok
|
2019/2020
|
Akademický rok
|
2019/2020
|
Název
|
Angličtina 3 (A2/B1)
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KAA/7AN3X
|
Vyloučené předměty
|
KAA/7AN6Z
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem semináře je prohloubit u studentů základy anglického jazyka tak, aby byli schopni se dorozumět v komunikačních situacích spojených s jejich studijním oborem. Důraz je kladen na interkulturní kompetence a žánry relevantní pro daný stupeň studia. Studenti dokáží vhodně použít běžné komunikační a zdvořilostní fráze v interkulturním prostředí, osvojí si patřičnou odbornou slovní zásobu a procvičí se v používání mírně pokročilé gramatické struktury anglického jazyka. Slovní zásoba a gramatika bude vybírána tak, aby umožnila naplnit charakterizované komunikační potřeby studentů na akademické půdě i mimo ni. Absolvent prokáže znalosti na úrovni A2+ podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Seminář není určen pro studenty oborových kateder. Náplň kurzů je spoluutvářena a průběžně upravována dle profilu absolventa a potřeb studentů a katedry.
Základní literaturou pro výuku je některá z učebnic v sekci literatura. K dosažení stanovených cílů se používají i doplňkové materiály a další zdroje.
|
Požadavky na studenta
|
Předmět je ukončen zápočtem. Zápočet získá student za aktivní účast v seminářích a za splnění kritérií zápočtového testu. Závěrečné testy jednotlivých studijních bloků jsou založeny na komplexním testování komunikativního užití jazyka v kontextu, nikoliv na testování dílčích gramatických či lexikálních znalostí.
|
Obsah
|
1. Písemný projev (formální a neformální písemný projev, email, strukturovaný životopis)
2. Čtení (techniky skimming a scanning, shrnutí a interpretace obsahu textu, porozumění definicím, zasazení do kontextu)
3. Mluvení v různých sociálních situacích na akademické půdě (oslovování na akademické půdě, aktivní účast na semináři, tvorba otázek, vlastní prezentace, neformální setkání)
4. Poslech (úvod přednášky, zachycení hlavních myšlenek, záznam poznámek)
5. Slovní zásoba (pochopení významu neznámých slov, použití výkladového slovníku, terminologie, akademické výrazy, ustálené obraty, interkulturní rozdíly)
6. Gramatika (přítomný a minulý čas prostý a průběhový, vztažné věty, tvorba otázek, trpný rod, slovesné vazby, vyjadřování budoucnosti)
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Pathare E. & Pathare G.. Headway Academic Skills. Listening, Speaking and Study Skills. Level 2. Student's Book, OUP, Oxford 2011.. ISBN 9780194741576.
-
Doporučená:
Harrison R.. Headway Academic Skills. Reading, Writing, and Study Skills. Level 2. Student?s Book, OUP, Oxford 2011.. ISBN 9780194741590.
-
Doporučená:
Swan, M. Walter, C. How English Works, Oxford, OUP. (1997). ISBN 9780194314565.
-
Doporučená:
Espinosa T., Henstock C., Walsh C.. Language for Study. Level 2, CUP, Cambridge 2012.. ISBN 9781107694668.
-
Doporučená:
De Chazel, E., McCarter, S.. Oxford EAP Intermediate, OUP, Oxford, 2012.. ISBN 978-0-19-400178-6.
-
Doporučená:
Fletcher C., Matthews B.. Skills for Study. Level 2, CUP, Cambridge 2012.. ISBN 9780521189521.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
26
|
Příprava na zápočet
|
30
|
Domácí příprava na výuku
|
38
|
Plnění průběžně zadávaných úkolů (včetně korespondenčních úkolů)
|
26
|
Celkem
|
120
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Používá přítomný a minulý čas prostý a průběhový, vztažné věty, otázky, trpný rod, správné slovesné vazby, umí vhodně vyjádřit budoucnost. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Student po absolvování kurzu disponuje základní úrovní jazykových dovedností v anglickém jazyce, které bude moci využít v rámci svého studia jak na akademické půdě, tak mimo ni: 1. vytvoří dle zadání krátký a jednoduchý text odpovídající úrovně formálnosti, sestaví vlastní strukturovaný životopis, napíše si poznámky z přednášky; 2. vyhledá informaci v textu, shrne a interpretuje obsah textu, porozumí definicím, zasadí obsah do širšího kontextu; 3. oslovuje správně na akademické půdě, aktivně se účastní semináře, klade přednášejícímu dotazy, prezentuje vlastní obsah, komunikuje při neformálním setkání v interkulturním prostředí; 4. porozumí úvodu přednášky, zachytí hlavní myšlenky, zapisuje si poznámky; 5. vyvodí význam neznámých slov v textu, osvojí si žádoucí odbornou terminologii a vhodné ustálené obraty, reaguje s ohledem na interkulturní rozdíly. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
IC8 - Didaktický test |
IC11 - Aktivita ve výuce (při diskusi, skupinové práci apod.) |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
A4 - Rozhovor (ve smyslu kladení otázek při fixaci a opakování učiva) |
B2 - Produktivní práce s textem/obrazem/výukovým zdrojem |
D1 - Nácvik a vytváření dovedností komunikačních/jazykových |
E4 - Didaktické hry |
A1 - Přednáška |
B6 - Brainstorming, brainwriting, snowballing |
E3 - Metody inscenační a simulační |
|
|
|
|