|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
CJP / 6PSVP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
CJP
/
6PSVP
|
Akademický rok
|
2019/2020
|
Akademický rok
|
2019/2020
|
Název
|
Výuka žáků se SVP
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Výuka žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem odborného předmětu Výuka žáků se speciálními vzdělávacími potřebami je seznámit studenty se základními teoretickými poznatky o příčinách a projevech specifických poruch učení při výuce anglického jazyka. Studenti si osvojí zásady pro aplikaci vhodných metod práce se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v hodinách anglického jazyka s přihlédnutím k diagnostice obtíží těchto žáků.
|
Požadavky na studenta
|
Portfolio - učební materiály adaptované pro výuku žáků se speciálními potřebami (pro podporu výuky slovní zásoby, gramatiky a komunikativních dovedností). Ke splnění požadavků je nutné získat ohodnocení portfolia alespoň stupněm E (Pass).
Docházka - 80 % účast na seminářích
Aktivita ve výuce - studenti plní průběžné dílčí úkoly - prostudování teoretických kapitol, pozorování žáka/ů ve výuce, příprava učebních materiálů adaptovaných pro výuku žáků se speciálními potřebami
|
Obsah
|
1. - 2.- Teaching learners with special educational needs (SEN) - an overview of features and causes
3. - 4. Challenges for learners with SEN in learning English as a foreign language, observation in class, classroom climate
5. - 6. Methodological guidelines for accessible teaching and learning English, accessible language testing and assessment
7. - 8. Developing vocabulary and grammar, evaluating teaching materials, adapting teaching materials
9. - 10. Developing communicative skills - listening and speaking, evaluating teaching materials, adapting teaching materials
11. - 12. Developing communicative skills - reading and writing, evaluating teaching materials, adapting teaching materials
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
ZELINKOVÁ, O. Cizí jazyky a specifické poruchy učení. Tobiáš: Havlíčkův Brod, 2005. ISBN 80-7178-544-X.
-
Základní:
DALOISO, M. Supporting Learners with Dyslexia in the ELT Classroom. Oxford. OUP, 2017. ISBN 978-19440332-0.
-
Základní:
Šigutová, M. Výuka cizích jazyků u dětí s dyslexií. Bratislava: Didaktis, 2004. ISBN 978-80-247-3029-5.
-
Doporučená:
OTT, P. How to Detect nad Manage Dyslexia. Oxford: Heinemann, 1997. ISBN 0-435-10419-5.
-
Doporučená:
DUDLEY, E. and OSVÁTH, E. Mixed-Ability Teaching. Oxford: OUP, 2015. ISBN 978-0-19-420038-7.
-
Doporučená:
ZELINKOVÁ, O. Poruchy učení. Praha : Portál, 2003. ISBN 80-7178-800-7.
-
Doporučená:
DELANEY, M. Special Educational Needs. Oxford: OUP, 2016. ISBN 978-0194200370.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
znalost anglického jazyka alespoň na úrovni B2 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student prokáže znalost
- základních principů výuky žáků se speciálními potřebami
- klíčových obsahových témat a pojmů při výuce cizího jazyka u těchto žáků (charakteristika žáka se speciálními vzdělávacími potřebami, role učitele, zásady pro efektivní výuku anglického jazyka)
- vhodných způsobů výuky jazykových dovedností u žáků se speciálními potřebami
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Student dokáže
- propojit teoretické znalosti s reflexí vlastní zkušenosti (při pozorování žáka/ů ve třídě při výuce anglického jazyka)
- hodnotit učební materiály pro výuku anglického jazyka z hlediska speciálních potřeb žáků
- adaptovat učební materiály pro výuku anglického jazyka pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
IC11 - Aktivita ve výuce (při diskusi, skupinové práci apod.) |
IC10 - Prezentace ve výuce (individuální nebo skupinová) |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
B1 - Diskuse |
G1 - Skupinové a kooperativní učení |
G2 - Samostudium, řízené studium |
B2 - Produktivní práce s textem/obrazem/výukovým zdrojem |
|
|
|
|