|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
AUM / 0IPEG
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
AUM
/
0IPEG
|
Akademický rok
|
2022/2023
|
Akademický rok
|
2022/2023
|
Název
|
První pomoc - praktická cvičení
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ne,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
14
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / 0
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
22 / -
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
AUM/0IPLF
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je koncipován jako praktický celek a navazuje na přednášky z předmětu AUM/0IPLF. Výuka je zaměřena na osvojení si dynamického stereotypu při provádění základních úkonů první pomoci.
Cíle: Prakticky připravit studenty k poskytnutí kvalitní a efektivní první pomoci u úrazových i neúrazových stavů.
|
Požadavky na studenta
|
- 90% účast na cvičeních, úspěšné zvládnutí praktického zápočtu.
|
Obsah
|
Cvičení : - Lékárnička, vybavení a použití - Obvazové materiály a techniky, ošetření ran a krvácení, imobilizace - Kardiopulmonární resuscitace (děti/dospělí), AED, vypuzovací materiály při aspiraci - Polohování postiženého, možnosti transportu - Práce v simulovaných případech
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
EUROPEAN RESUSCITATION COUNCIL A ČESKÁ RESUSCITAČNÍ. Doporučené postupy pro resuscitaci ERC. Urgentní medicína. Mimořádné vydání, 2015. ISBN 1212-1924.
-
Základní:
Franěk, O. První pomoc nejsou žádné čáry, ale dokáže zázraky. O. Franěk, Praha, 2018. ISBN 978-80-254-5911-9.
-
Základní:
PETRŽELA, M. První pomoc pro každého 2.. Grada Publishing, 2016. ISBN 978-80-247-5556-4.
-
Doporučená:
Stříbrný, P. První pomoc. Praha: Slovart CZ, 2015. ISBN 978-80-7391-386-1.
-
Doporučená:
Malá, L. První pomoc pro všechny situace. Praha: Vyšehrad, 2016. ISBN 9788074296932.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
14
|
Příprava na zápočet
|
15
|
Studium pramenů
|
20
|
Domácí příprava na výuku
|
10
|
Celkem
|
59
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student bude schopen poskytnout kvalitní a efektivní první pomoc u stavů se selháváním nebo selháním základních životních funkcí a to i bez standardního materiálního vybavení. Osvojí si dynamický stereotyp při provádění základních úkonů první pomoci, bude znát tísňová čísla a tím aktivovat záchranný řetězec, bude umět poskytnou první pomoc při úrazech - hlavy, hrudníku, břicha, pánve, končetin . Bude umět zajistit postiženého při šokových stavech, připravit ho k transportu. Bude znát polohy při u jednotlivých onemocnění - úrazů. Bude umět zvolit správnou techniku k transportu postiženého k danému postižení, Bude umět obnovit životní funkce dospělých i dětí pomocí kardiopulmonální resuscitace. Bude umět použít AED. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
IC9 - Praktická zkouška (prezentace profesních dovedností pěveckých, instrumentálních, sbormistrovských, pracovně-technických, výtvarných apod.) |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
D7 - Nácvik a vytváření dalších profesních dovedností (lékařských, právních aj.) |
C2 - Demonstrace předmětů/jevů/procesů |
G1 - Skupinové a kooperativní učení |
|
|
|
|