|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UOM / OPIPA
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UOM
/
OPIPA
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Ošetřovatelská péče v interních oborech
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / 0
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Anotace předmětu: Předmět je koncipován jako teoreticko-praktický celek. Je součástí komplexu předmětů z klinického ošetřovatelství ve vnitřním lékařství. Seznamuje s odlišnostmi diagnostiky, léčby a ošetřovatelské (komplikacím předcházející) péče o nemocné v interních oborech, která je poskytována v rámci sekundární a terciární zdravotnické péče.
Cíle: Porozumět odlišnostem péče o zdraví populace v rámci systému primární péče. Porozumět odlišnostem péče a léčby o interně nemocné v rámci systému sekundární péče. Porozumět odlišnostem péče a léčby o interně nemocné v rámci systému terciární péče. Naučit se základům hodnocení (posuzování) aktuálního klinického stavu pacienta v interně. Seznámit se se standardními diagnostickými procedurami a testy.
|
Požadavky na studenta
|
Absolvování cvičení - minimální docházka 100 %
Písemné zpracování ošetřovatelského plánu u pacienta s vybraným onemocněním.
|
Obsah
|
Cvičení
Ošetřovatelský proces u respiračních onemocnění
Ošetřovatelský proces u kardiovaskulárních onemocnění
Ošetřovatelský proces u onemocnění ledvin a močových cest
Ošetřovatelský proces u endokrinních onemocnění
Ošetřovatelský proces u onemocnění trávicího traktu
Ošetřovatelský proces u hematologických onemocnění
Ošetřovatelský proces u muskuloskeletálních onemocnění
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Šafránková, A., Nejedlá, M. Interní ošetřovatelství II.. Praha:Grada, 2006. ISBN 80-247-0609-1.
-
Základní:
Šafránková, A., Nejedlá, M. Interní ošetřovatelství II.. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1777-8.
-
Základní:
HERDMAN, T. H. eds. Překlad Pavla Kudlová. NANDA International Ošetřovatelské diagnózy. Definice & klasifikace 2012-2014. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4328-8.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
10
|
Příprava na zkoušku
|
10
|
Plnění průběžně zadávaných úkolů (včetně korespondenčních úkolů)
|
10
|
Samostudium
|
10
|
Studium sekundární literatury
|
10
|
Celkem
|
50
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student bude schopen: student zná a je schopen popsat jednotlivé vyšetřovací metody ve vnitřním lékařství aplikovat získané teoretické vědomosti při ošetřování nemocných v praxi student je schopen aplikovat ošetřovatelský proces u nemocných v interních oborech student samostatně navrhuje plány ošetřovatelské péče u pacienta s interním onemocněním student zná způsoby dokumentování ošetřovatelských činností v praxi na interním oddělení
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžná analýza výkonů studenta |
Slovní hodnocení |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Skupinová a kooperativní výuka |
|
|
|
|