|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UOM / 0IO1G
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UOM
/
0IO1G
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Ošetřovatelská péče v geriatrii 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
6
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
22
[HOD/SEM]
Seminář
11
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / 0
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
UOM/GOGP1
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
UOM/GOGP2, UOM/GZLP, UOM/ZSPP, UOM/0IO2G, UOM/0IZSG
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Anotace předmětu: Cílem předmětu je naučit studenty implementovat a integrovat vědomosti a dovednosti získané v ostatních předmětech studia při řešení konkrétních situací v praxi. Poznat psychosomatické stránky onemocnění seniorů v primární, sekundární i terciární péči. Na základě validní ošetřovatelské diagnostiky aplikovat důsledně individuální ošetřovatelský proces v praxi. Komplexně zhodnotit zdravotní a funkční stav seniora jako východisko k intervencím pro posílení autonomie klienta.
Cíle: Na základě teoretických vědomostí a praktických dovedností připravit studenty k organizaci a řízení a/nebo k poskytování geriatricko-ošetřovatelské péče klientům vyššího věku, včetně validní ošetřovatelské diagnostiky a v souladu ošetřovatelské praxe založené na důkazech.
|
Požadavky na studenta
|
100% účast na cvičeních a aktivní zapojení se do aktivit osvětové akce Prevence je lepší než demence
- studentovi je možno omluvit max. 20 % ze zdravotních důvodů na základě předložení lékařského
potvrzení/zprávy apod.
|
Obsah
|
1. - 2. Fyzikální vyšetření sestrou - pohled, pohmat, poklep, poslech, per rektum, vyšetření čichem. Vyšetření celkového stavu. Fyzikální vyšetření hlavy, krku, hrudníku, břicha, končetin, páteře, lymfatických uzlin, kůže, reflexů. Hodnocení zraku. Hodnocení sluchu. Hodnocení výživy nemocných.
3.-4. Specializovaná ošetřovatelská péče o geriatrické pacienty s křehkostí a instabilitou.
5. Specializovaná ošetřovatelská péče o geriatrické pacienty s onemocněním kardiovaskulárního systému.
6. Specializovaná ošetřovatelská péče o geriatrické pacienty s onemocněním dýchacího systému.
7 - 8. Specializovaná ošetřovatelská péče o geriatrické pacienty s neurologickým onemocněním.
9. Specializovaná ošetřovatelská péče o geriatrické pacienty s revmatologickým onemocněním.
10. Specializovaná ošetřovatelská péče o geriatrické pacienty s onemocněním diabetes mellitus.
11. Specializovaná ošetřovatelská péče o geriatrické pacienty se syndromem diabetické nohy.
1. Ošetřovatelský proces u pacienta s poruchou chůze - vyšetření sestrou, stanovení oš. problému, plán péče, edukace
2. Ošetřovatelský proces u pacienta s osteoporózou - vyšetření sestrou, stanovení oš. problému, plán péče, edukace
3. Ošetřovatelský proces u pacienta se ischemickou chorobou srdeční - vyšetření sestrou, stanovení oš. problému, plán péče, edukace
4. Ošetřovatelský proces u pacienta s plicní embolií - vyšetření sestrou, stanovení oš. problému, plán péče, edukace
5. Ošetřovatelský proces u pacienta s hypertenzí - vyšetření sestrou, stanovení oš. problému, plán péče, edukace
6. Ošetřovatelský proces u pacienta s arytmií - vyšetření sestrou, stanovení oš. problému, plán péče, edukace
7. Ošetřovatelský proces u pacienta s chronickým srdečním selháním - vyšetření sestrou, stanovení oš. problému, plán péče, edukace
8. Ošetřovatelský proces u pacienta s onemocněním tepen a žil - vyšetření sestrou, stanovení oš. problému, plán péče, edukace
9. Ošetřovatelský proces u pacienta s polyneuropatií - vyšetření sestrou, stanovení oš. problému, plán péče, edukace
10. Ošetřovatelský proces u pacienta s nervosvalovým onemocněním - vyšetření sestrou, stanovení oš. problému, plán péče, edukace
11. Ošetřovatelský proces u pacienta s bolestí hlavy - vyšetření sestrou, stanovení oš. problému, plán péče, edukace
12. Ošetřovatelský proces u pacienta s demencí - vyšetření sestrou, stanovení oš. problému, plán péče, edukace
13. Ošetřovatelský proces u pacienta s CMP - vyšetření sestrou, stanovení oš. problému, plán péče, edukace
14. Ošetřovatelský proces u pacienta s onemocněním DNA - vyšetření sestrou, stanovení oš. problému, plán péče, edukace
15. Ošetřovatelský proces u pacienta s astma bronchiále - vyšetření sestrou, stanovení oš. problému, plán péče, edukace
16. Ošetřovatelský proces u pacienta s chronickou obstrukční chorobou - vyšetření sestrou, stanovení oš. problému, plán péče, edukace
17. Ošetřovatelský proces u pacienta s pneumonií - vyšetření sestrou, stanovení oš. problému, plán péče, edukace
18. Ošetřovatelský proces u pacienta s tubekulózou - vyšetření sestrou, stanovení oš. problému, plán péče, edukace
19. Ošetřovatelský proces u pacienta s artrózou - vyšetření sestrou, stanovení oš. problému, plán péče, edukace
20. Ošetřovatelský proces u pacienta s revmatoidní artritidou - vyšetření sestrou, stanovení oš. problému, plán péče, edukace
21. Ošetřovatelský proces u pacienta s diabetes mellitus - vyšetření sestrou, stanovení oš. problému, plán péče, edukace
22. Ošetřovatelský proces u pacienta s diabetickou nohou - vyšetření sestrou, stanovení oš. problému, plán péče, edukace
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
22
|
Studium sekundární literatury
|
40
|
Samostudium
|
20
|
Příprava na zápočet
|
35
|
Domácí příprava na výuku
|
30
|
Celkem
|
147
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student: - popisuje involuční změny ve stáří na jednotlivých systémech - identifikuje rizikové faktory zdraví pro staré lidi - popisuje vhodnou podporu zdraví a pravidla prevence onemocnění ve stáří - popisuje běžná onemocnění ve stáří - analyzuje a hodnotí zdravotní stav seniora (fyzické, škály a nástroje) - identifikuje uspokojování potřeb seniorů - zpracovává ošetřovatelský proces a formuluje ošetřovatelské diagnózy vztahující se k jednotlivým onemocněním, definuje a realizuje příslušné ošetřovatelské intervence k péči o staré lidi - edukuje seniory.
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
IC11 - Aktivita ve výuce (při diskusi, skupinové práci apod.) |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
B1 - Diskuse |
B6 - Brainstorming, brainwriting, snowballing |
D7 - Nácvik a vytváření dalších profesních dovedností (lékařských, právních aj.) |
|
|
|
|