|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UCV / TIEP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UCV
/
TIEP
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Teorie a intervence v etopedické praxi
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
0
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
12
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět svým obsahovým zaměřením má nastínit koncepci etopedické praxe v současném školství. Nabízí konfrontaci interdisciplinární povahy, která se týká terminologického aparátu, podoby preventivních, diagnostických, poradenských a reedukačních procesů a mechanizmů. V obsahu tutoriálů bude věnován také prostor institucionální výchově a její perspektivě v oblasti školní edukace. Otázky prevence, diagnostiky a poradenství, stejně tak reedukace svými obsahy podpoří metodickou práci výchovných poradců v intencích školy a třídy.
|
Požadavky na studenta
|
-
|
Obsah
|
1. Koncepce současné české etopedie, její interdisciplinarita, terminologie 2. Kompetenční rámec školního speciálního pedagoga a výchovného poradce 3. Etopedicky orientovaná prevence 4. Etopedicky orientovaná diagnostika 5. Etopedicky orientované poradenství 6. Etopedicky orientovaná reedukace 7. Etopedické vedení třídních kolektivů 8. Institucionální výchova - základní rámec problematiky 9. Rezidenční zařízení
Další doporučená literatura:
KALEJA, M. 2017. Inkluzivní vzdělávání v základní škole se zaměřením na žáky s projevy problémového chování, rizikového chování a poruchy chování. In Adamus a kol. Inkluzivní vzdělávání v kontextu proměn českého školství
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
KALEJA, M. Determinanty edukace sociálně vyloučených žáků základních škol z pohledu speciální pedagogiky. Ostrava : PdF OU, 2014. ISBN 978-80-7464-544-0.
-
Základní:
KALEJA, M. (Ne)připravený pedagog a žák z prostředí sociální exkluze.. Opava : CEV, FVP Slezské univerzity v Opavě, 2015. ISBN 978-80-7510-160-0.
-
Rozšiřující:
KALEJA, M., ZEZULKOVÁ, E., ADAMUS, P., MUHLPACHR, P. Etnografie školy jako edukační realita současnosti.. Opava: Fakulta veřejných politik, Slezská univerzita v Opavě, 2015. ISBN 978-80-7368-708-3.
-
Rozšiřující:
KALEJA, M. Etopedická propedeutika v inkluzivní speciální pedagogice.. Ostrava : PdF OU, 2013. ISBN 978-80-7464-396-5.
-
Rozšiřující:
KALEJA, M. et al. Inkluzivní vzdělávání žáků mladšího školního věku se speciálními vzdělávacími potřebami. Ostrava: Pedagogická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě, 2014. ISBN 978807464674-4.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
|
Hodnoticí metody
|
|
Vyučovací metody
|
|
|
|
|