|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UCV / PORUC
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UCV
/
PORUC
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Spec. poruchy uč. a chov., nadaní žáci
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
0
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
8
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
34 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
10 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Studijní předmět se orientuje na pochopení poruch, které negativně ovlivňují školní úspěšnost žáků a jsou spojeny s odchylkami CNS. Jedná se o teoretické a praktické problémy jednotlivých typů specifických poruch učení-dyslexie, dysgrafie dysortografie, dyskalkulie a dalších. Součástí je základní orientace v symptomatologii, pedagogické, psychologické a speciálně pedagogické diagnostice, reedukaci a terapii. Nezbytný je komplexní přístup k jedinci se SPU, spolupráce se zákonnými zástupci a spolupráce s odborníky (pracovníci školních poradenských pracovišť a školských poradenských zařízení).
|
Požadavky na studenta
|
-
|
Obsah
|
Přehled témat výuky:
1. Specifické poruchy učení - zařazení do kategorie speciálních vzdělávacích potřeb v historickém kontextu s akcentací na současnost.
2. Základní terminologické vymezení - specifické poruchy učení, typy a obecné projevy SPU, příčiny SPU.
3. Rizikové projevy u dítěte předškolního věku ve vztahu ke SPU. Dyslektické projevy ve vývoji jedince. Dysgrafické a dysortografické projevy ve vývoji jedince.¨
4. Dyskalkulie ve vývoji jedince. Problematika dyspraxie.
5. Komplexní přístup k diagnostice SPU - pedagogická diagnostika v základní škole a diagnostické postupy v pedagogicko-psychologické poradně.
6. Podpůrná opatření směřována k žákům se SPU, dokumenty - plán pedagogické podpory, individuální vzdělávací plán.
7. Analýza doporučení z pedagogicko-psychologické poradny.
8. Reedukační postupy u žáků se SPU, metody a formy práce se žáky se SPU v rámci vyučovacího procesu.
9. Spolupráce s rodinou žáka se SPU.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
BLAŠKOVÁ, R., MATOUŠOVÁ, K., VAŃUROVÁ, M., BLAŽEK, M. Poruchy učení v matematice a možnosti jejich nápravy. Brno : Paido, 2000. ISBN 80-85931-89-3.
-
Základní:
Edited by Anna Kucharská. Specifické poruchy učení a chování: sborník 2000. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-389-7.
-
Základní:
BARTOŇOVÁ, Miroslava. Specifické poruchy učení: text k distančnímu vzdělávání. Brno: Paido, 2012. ISBN 978-80-7315-266-6.
-
Základní:
KORMOS, Judit; SMITH, Anne Margaret. Teaching languages to students with specific learning differences. Bristol: Multilingual Matters, 2012. ISBN 9781847696205.
-
Základní:
POKORNÁ, Věra. Teorie a náprava vývojových poruch učení a chování. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-817-3.
-
Základní:
PAGLIANO, Paul J. The multisensory handbook: a guide for children and adults with sensory learning disabilities. 1st pub.. London: Routledge, 2012. ISBN 9788073678173.
-
Základní:
KAUFMAN, Scott Barry. Ungifted : intelligence redefined. New York, NY: Basic Books, 2013. ISBN 9780465025541.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Na konci tohoto kurzu bude student:
- Mít základní poznatky v oblasti SPUCH a nadaných žáků
- Orientovat se v klasifikaci, etiologii, projevech a kauzalitách.
- Rozumět edukativním zvláštnostem žák. |
|
Hodnoticí metody
|
|
Vyučovací metody
|
|
|
|
|