|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UCV / MENTP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UCV
/
MENTP
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Vzděl. dětí a žáků s ment. postižením
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
0
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
8
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
10 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je vybavit studenty teoretickými znalostmi a praktickými dovednostmi v oblasti výchovy a vzdělávání osob s mentálním postižením. Vymezit okruh osob s mentálním postižením, orientovat se v oblasti vývoje dítěte s mentálním postižením a osvojit si základy speciálněpedagogické diagnostiky a intervenčních přístupů. Student si v plném rozsahu osvojí vědomosti z oblasti pedagogiky osob s mentálním postižením, bude schopen aplikovat strategie a metody ve vzdělávání a výchově dětí a žáků s mentálním postižením a poruchami autistického spektra v oblasti rozvoje kognitivních, motorických a senzomotorických dovedností.
Výstupy učení: Na konci tohoto kurzu absolvent: ? Orientovat se v didaktických a metodických postupech v edukačním schématu žáků s MP. ? Realizovat účinně výchovně vzdělávací proces žáků s MP, se zohledněním jejich diagnostických a dalších klíčových souvislostí, které determinují jejich školní edukací. ? Aplikovat strategie, přístupy a komunikační schémata účinná pro jejich edukaci a celkový rozvoj osobnosti. ? Přehled témat výuky: ? Repetitorium psychopedie. ? Legislativa týkající se školské problematiky vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením. ? Poradenské služby pro žáky s mentálním postižením. ? Speciálně pedagogická diagnostika se zaměřením na žáka s lehkým mentálním postižením ? Podmínky inkluzivního vzdělávání ? Základy didaktiky osob s mentálním postižením (zásady, metody) ? Specifika práce se žákem s mentálním postižením (metodika čtení, psaní, matematiky) ? Práce s intaktními žáky (příprava třídy k přijetí žáka se speciálními vzdělávacími potřebami, úprava třídy) ? Pomůcky využitelné v edukaci žáků s mentálním postižením ? Hodnocení žáků (Specifika hodnocení žáků s lehkým mentálním postižením v běžné základní škole) ? Poruchy autistického spektra, edukace žáků s PAS (metody, strategie zvládání problémového chování) ? Profesní příprava a pracovní uplatnění osob s mentálním postižením. ? Celoživotní vzdělávání osob s mentálním postižením.
|
Požadavky na studenta
|
-
|
Obsah
|
-
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
|
Hodnoticí metody
|
|
Vyučovací metody
|
|
|
|
|