|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UCV / DIAGN
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UCV
/
DIAGN
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Speciálněpedagogická diag., por., inter.
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Speciálněpedagogická diagnostika, poradenství a intervence
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
0
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
12
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
6
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je přiblížit frekventantovi současné pojetí speciálněpedagogické diagnostiky, jako důležitého a elementárního nástroje intervenčních aktivit speciálního pedagoga. Speciálněpedagogická diagnostika je součástí intervenčních aktivit a doprovází ji také proces poradenství, diagnostiky a intervence. Předmět zahrnuje nejen teoretické zákonitosti a informace ohledně aktuálních diagnostických strategií ve speciální pedagogice a ohledně poradenství, ale rovněž poznatky o praxi.
|
Požadavky na studenta
|
-
|
Obsah
|
- Speciálněpedagogická diagnostika, poradenství, intervence: vymezení, význam, principy, požadavky, klasifikace, mutidisciplinární přístup)
- Diagnostické metody ve speciální pedagogické praxi (rozhovor, anamnéza, testy, pozorování, analýza (výsledků) činností, dotazník, koláč radosti ad.)
- Poradenství ve speciální pedagogické praxi (formy, typologie, požadavky, etapy ad.)
- Speciálněpedagogická intervence (reedukace, rehabilitace, kompenzace, terapie ad.)
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Etopedická diagnostika : Distanční studijní text
(KALEJA, M.)
-
Základní:
KALEJA, M. Etopedická propedeutika v inkluzivní speciální pedagogice.. Ostrava : PdF OU, 2013. ISBN 978-80-7464-396-5.
-
Základní:
FRANIOK, Petr, ed. Pedagogická diagnostika a evaluace 2016: speciálněpedagogická diagnostika v inkluzivním vzdělávání : sborník příspěvků z XII. ročníku mezinárodní konference v sekci Speciálněpedagogická diagnostika.. V Ostravě: Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta, 2016. ISBN 978-80-7464-862-5.
-
Základní:
Poradenství a intervence u dětí a žáků s poruchami chování
(KALEJA, M.)
-
Základní:
KALEJA, M. A ZEZULKOVÁ, E. Školská inkluze versus exkluze: Vybrané kontexty vzdělávání sociálně vyloučených dětí a žáků s potřebou podpůrných opatření. 1. vyd. Ostrava: Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta, 2016. ISBN 978-80-7464-840-3.
-
Základní:
ADAMUS, P., FRANIOK, P., KALEJA, M. A ZEZULKOVÁ, E. Vzdělávací strategie v edukaci vybraných skupin žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.. Ostrava, 2015. ISBN 978-80-7464-798-7.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Na konci tohoto kurzu bude student schopen
- Získat základní poznatky ze speciálněpedagogické diagnostiky
- Osvojit si základní metody a techniky speciálněpedagogické diagnostiky
- Umět použít intervenci poskytovanou v rodinách
- Umět použít intervenci poskytovanuu v procesu vzdělávání
- Umět použít intervenci realizovanou ve školách a školských zařízeních |
|
Hodnoticí metody
|
|
Vyučovací metody
|
|
|
|
|