|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
SPG / WZZET
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
SPG
/
WZZET
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
SZZ - Etopedie
|
Způsob zakončení
|
Státní závěrečná zkouška
|
Způsob zakončení
|
Státní závěrečná zkouška
|
Název dlouhý
|
Etopedie
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
0
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / 0
|
1 / -
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / 0
|
0 / -
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Státní závěrečná zkouška povinně volitelné specializace psychopedie - etopedie zjišťuje schopnost studenta orientovat se v systému pojmů a poznatků z oblasti psychopedie a etopedie.
|
Požadavky na studenta
|
Student má prokázat úroveň teoretických znalostí ze speciální pedagogiky, a to v souladu s aktuálními trendy oboru na úrovni vysokoškolského studia druhého stupně. Student má být schopen uplatnit vlastní zkušenosti ze speciálně pedagogické praxe a vhodně je propojit se svým teoretickým výkladem. Student má prokázat vysokou úroveň teoretických znalostí o osobách se zdravotním postižením na úrovni vysokoškolského studia. Zároveň musí své poznatky doplňovat vhodnými příklady z praxe se zaměřením na reedukaci, rehabilitaci a kompenzaci, do oblasti výchovy a vzdělávání žáků se SVP.
A (91-100 b): Student prokazuje hluboké porozumění tématu a orientaci v české i zahraniční odborné literatuře. Samostatně a jasně vyjadřuje názory a argumenty, uvádí adekvátní příklady, vyjadřuje se kultivovaným odborným jazykem, jeho sdělení je konzistentní, logicky strukturované, téma je pojato komplexně s odkazy k jiným tématům z oblasti pedagogických věd.
B (81-90 b): Porozumění tématu je na standardní úrovni, student se orientuje v základní české odborné literatuře, samostatně a jasně vyjadřuje názory a argumenty, uvádí adekvátní příklady, vyjadřuje se kultivovaným odborným jazykem, jeho sdělení je logicky strukturované, chybějící informace je student schopen doplnit na základě otázek členů komise.
C (71-80 b): Student prokazuje mírně omezené porozumění tématu, názory a argumenty nejsou zcela úplné, avšak je schopen sdělit podstatné informace. Po odborné a terminologické stránce má jeho projev mírné nedostatky. Uvádí jen omezené množství příkladů. Na většinu otázek členů komise je schopen odpovědět.
D (61-70 b): Studentovo vyjádření vykazuje nedostatky, avšak zná podstatná fakta, část z nich si je schopen vybavit až na základě dotazování členů komise. Ústní projev vykazuje určité terminologické nedostatky nikoliv však závažné.
E (51-60 b): Studentovo vyjádření vykazuje větší počet nedostatků, avšak zná podstatná fakta, část z nich si je schopen vybavit až na základě dotazování členů komise. Ústní projev vykazuje terminologické nedostatky.
F (50-0 b): Student prokazuje závažné nedostatky v porozumění tématu a nedostatečnou orientaci v oblasti pedagogických a speciálněpedagogických věd.
|
Obsah
|
Aktuální verze rozpracovaných okruhů etopedie je publikovaná na portálu OU: Pedagogická fakulta - katedry -Katedra speciální pedagogiky - Studium - Okruhy ke státním závěrečným zkouškám - Speciální pedagogika NMgr.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
KALEJA, M. Determinanty hodnotových konstruktů ve vzdělávání romských žáků základních škol. Ostrava : PdF OU, 2013. ISBN 978-80-7464-233-3.
-
Základní:
VITÁSKOVÁ, K. Etopedie - Vybrané okruhy etopedické problematiky. Ostrava : PdF OU, 2005. ISBN 80-244-1088-5.
-
Základní:
VOJTOVÁ, V. Inkluzivní vzdělávání žáků v riziku a s poruchami chování jako perspektiva kvality života v dospělosti. Brno : MSD, 2010. ISBN 978-80-210-5159-1.
-
Základní:
MATOUŠEK, O., KROFTOVÁ, A. Mládež a delikvence, 2. vydání. Praha : Portál, 2003. ISBN 80-7178-771-X.
-
Základní:
JUCOVIČOVÁ, D., ŽÁČKOVÁ, H. Neklidné a nesoustředěné dítě ve škole a v rodině. Praha : Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-7260-368-8.
-
Základní:
MATOUŠEK, O. Rodina jako instituce a vztahová síť. Praha : Slon, 2003. ISBN 80-86429-19-9.
-
Základní:
HRČKA, M. Sociální deviace. Vyd. 1. Praha : Sociologické nakladatelství, 2001. ISBN 80-85850-68-0.
-
Základní:
FISCHER, S, ŠKODA, J. Sociální patologie: analýza příčin a možnosti ovlivňování závažných sociálně patologických jevů. Praha : Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2781-3.
-
Základní:
MÜHLPACHR, P. Sociopatologie. Brno : MU, 2009. ISBN 978-80-210-4550-7.
-
Základní:
BENDL, S. Školní kázeň - metody a strategie. Praha : ISV nakladatelství, 2001. ISBN 80-85866-80-3.
-
Základní:
AUGER, M. T., BOUCHARLAT, Ch. Učitel a problémový žák: strategie pro řešení problémů s kázní a učením. Praha : Portál, 2005. ISBN 80-7178-907-0.
-
Základní:
KALEJA, M. Základy etopedie. Ostrava : PdF OU, 2013. ISBN 978-80-7464-271-5.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Završení systematické profesní přípravy a prokázání teoretických znalostí i schopnosti jejich využití ve speciálně pedagogické praxi. |
|
Hodnoticí metody
|
|
Vyučovací metody
|
|
|
|
|