|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
SPG / SNSPR
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
SPG
/
SNSPR
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Souvislá speciálně pedagogická praxe
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
6
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
4
[TYD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Souvislá 4 týdenní praxe, kterou student vykonává : 1.ve školách nebo školských zařízeních, v nichž jsou integrováni žáci se speciálními vzdělávacími potřebami, 2. ve školách nebo školských zařízeních pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Seznamuje se s diagnostickými a reedukačními postupy v daném zařízení a získává praktické dovednosti v aplikaci podpůrných opatření u žáků se SVP.
|
Požadavky na studenta
|
Portfolio dle požadavků vyučujících.
Studenti jsou hodnoceni následovně: 51 - 100 b započteno 0 - 50 b nezapočteno
|
Obsah
|
1.diagnostika speciálních vzdělávacích potřeb žáka (shromáždění údajů o žákovi včetně anamnézy osobní a rodinné), analýza získaných údajů (podkladů pro speciální vzdělávání apod.) a jejich vyhodnocení za účelem (individuálního plánu podpory) IPP pro předměty speciálně pedagogické péče 2.náslechy ve vyučovacích hodinách za účelem zkvalitnění péče o žáky se SVP 3.vytýčení hlavních problémů žáka, stanovení IPP (individuálního plánu podpory) 4.vytváření kompenzačních nebo motivačních programů pro žáky se SVP 5.individuální práce se žákem s ohledem na konkrétní zdravotní postižení či znevýhodnění (speciálně pedagogické vzdělávací činnosti - reedukační, kompenzační, stimulační) 6.skupinová práce se žáky se SVP (speciálně pedagogické vzdělávací činnosti - reedukační, kompenzační, stimulační) 7.konzultace s pedagogickými pracovníky školy (školními poradenskými pracovníky, třídními učiteli ad.), příp. práce dle požadavků školy (školského zařízení)
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D., MBA (100%),
-
Cvičící:
PhDr. Petr Adamus, Ph.D. (20%),
doc. PaedDr. Petr Franiok, Ph.D. (100%),
Mgr. Igor Hampl, Ph.D. (20%),
doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D., MBA (20%),
Mgr. Iva Klugová, Ph.D. (20%),
PaedDr. Renata Kovářová, Ph.D. (20%),
|
Literatura
|
-
Doporučená:
BENDL, S., KUCHARSKÁ, A. a kol. Kapitoly ze školní pedagogiky a školní psychologie. Praha : PdF UK, 2008. ISBN 978-80-7290-366-5.
-
Doporučená:
Legislativní dokumenty garantující inkluzivní vzdělávání.
-
Doporučená:
KUCHARSKÁ, A, MRÁZKOVÁ, J., WOLFOVÁ , R.,TOMICKÁ, V. Školní speciální pedagog. Praha : Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0497-8.
-
Doporučená:
Vyhláška č. 27/2016 Sb..
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Odborná praxe (školy, úřady, nemocnice, ústavy)
|
40
|
Semestrální práce
|
30
|
Plnění průběžně zadávaných úkolů (včetně korespondenčních úkolů)
|
40
|
Samostudium
|
30
|
Domácí příprava na výuku
|
40
|
Celkem
|
180
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Získává praktické dovednosti při edukaci žáků se SVP. Rozvíjí edukační strategie speciálního pedagoga ve vztahu k integrativnímu a inkluzivnímu vzdělávání. Orientuje se v legislativním a kurikulárním rámci edukace žáků s SVP.
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžná analýza výkonů studenta |
Rozbor portfolia studenta |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Metody dovednostně-praktické |
Pozorování |
|
|
|
|