|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
SPG / KZNEU
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
SPG
/
KZNEU
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Základy neurologie
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
6
[HOD/SEM]
Cvičení
7
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Anatomie nervového systému, neuron a reflexní činnost, motorický a senzitivní systém a jeho poruchy, periferní nervový a vegetativní autonomní systém, mozkové nervy, retikulární formace mozkového kmene, mozková kůra, funkční asymetrie mozkových hemisfér. Vývoj nervového systému s přihlédnutím k dětskému věku. Neurologické syndromy, jejich význam v dětském věku - diagnostické a terapeutické přístupy k nim (Vojtova metoda, Bobath, Kabát). Pohybový aparát, vývoj hybnosti v jednotlivých obdobích, jejich ovlivnění. Dětské mozková obrna, LMD jako frekventní formy nervových poruch u dětí, jejich vznik, vývoj a léčebné přístupy k nim. Epilepsie, bolesti hlavy, dětské neurózy, úrazy CNS.
|
Požadavky na studenta
|
Zvládnutí zápočtového testu ze základních okruhů neurologické problematiky.
Studenti jsou hodnoceni následovně: 51 - 100 b započteno 0 - 50 b nezapočteno
|
Obsah
|
1. Anatomie nervového systému, neuron a reflexní činnost, motorický a senzitivní systém a jeho poruchy, periferní nervový a vegetativní autonomní systém, mozkové nervy, retikulární formace mozkového kmene, mozková kůra, funkční asymetrie mozkových hemisfér. 2. Vývoj nervového systému s přihlédnutím k dětskému věku. Neurologické syndromy, jejich význam v dětském věku - diagnostické a terapeutické přístupy k nim (Vojtova metoda, Bobath, Kabát). 3. Pohybový aparát, vývoj hybnosti v jednotlivých obdobích, jejich ovlivnění. Dětské mozková obrna, LMD jako frekventní formy nervových poruch u dětí, jejich vznik, vývoj a léčebné přístupy k nim. Epilepsie, bolesti hlavy, dětské neurózy, úrazy CNS.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
ŠLAPAL, R. Dětská neurologie pro speciální pedagogy. Brno : Paido, 1996. ISBN 80-7066-504-1.
-
Základní:
KÁŠ, S. Neurologie v běžné lékařské praxi. Praha : Grada - Avicenum, 1997. ISBN 80-7169-339-1.
-
Základní:
ZEMÁNKOVÁ, M. Pohyb nad zlato. Olomouc : UP, 1996. ISBN 80-85783-11-8.
-
Základní:
KADAŇKA, Z. Učebnice obecné neurologie. Brno : MU, 1996. ISBN 978-80-251-0559-7.
-
Základní:
LESNÝ, I. Základy neurologie a psychiatrie pro speciální pedagogy. Praha : SPN, 1989.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
6
|
Příprava na test
|
20
|
Samostudium
|
34
|
Celkem
|
60
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Orientuje se v problematice základních neurologických poruch. Orientuje se v základních neurologických syndromech, zná jejich diagnostické a terapeutické přístupy. Získá poznatky vážící se k LMD, dětským neurózám, epilepcií apod. Orientuje se v odborné terminologii. Orientuje se v anatomii nervového systému.
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Didaktický test |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
|
|
|
|