|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
SPG / ET2DI
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
SPG
/
ET2DI
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Etopedická diagnostika
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je získání jak teoretických, tak praktických znalostí z oblasti speciálně pedagogické diagnostiky etopedické, poznat obsah a rozsah procesu diagnostiky, metody a techniky práce a principy a požadavky komplexního poznávání a hodnocení osobnosti mravně narušeného jedince.
|
Požadavky na studenta
|
- pravidelná docházka na semináře a přednášky (80 %) - aktivní účast ve výuce - zpracování zadaného úkolu (konspekt) - ústní zkouška
Studenti jsou hodnoceni následovně: A - 91-100 b. B - 81-90 b. C - 71-80 b. D - 61-70 b. E - 51-60 b. F - 0-50 b.
|
Obsah
|
Přednáška: 1. Institut ústavní a ochranné výchovy 2. Integrovaný pedagogicko-psychologický systém 3. Reedukační proces, metody, techniky 4. Koncepce etopedické diagnostiky 5. Budování morálního vývoje člověka 6. Intervenční přístupy k poruchám chování
Seminář: 1. Specifické poruchy chování 2. Nespecifické poruchy chování 3. Agresivní a neagresivní poruchy chování 4. Internalizované a externalizované poruchy chování 5. Terapeutické programy 6. Osobnost speciálního pedagoga - etopeda, kompetence 7. Problem. AT, mediace, probace, pen. a postpen. péče 8. Kombinované postižení 9. Školská a neškolská zařízení zajišťující etopedickou péči 10. Patologické projevy chování v dospělém a seniorském věku 11.-12. Repetitorium učiva
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
JANKŮ, K. Dítě s poruchou chování a emocí. Ostrava : PdFOU, 2009. ISBN 978-80-7368-764-9.
-
Základní:
Etopedická diagnostika : Distanční studijní text
(KALEJA, M.)
-
Základní:
KALEJA, M. Etopedická propedeutika v inkluzivní speciální pedagogice.. Ostrava : PdF OU, 2013. ISBN 978-80-7464-396-5.
-
Základní:
VITÁSKOVÁ, K. Etopedie - Vybrané okruhy etopedické problematiky. Ostrava: OU v Ostravě, Pedagogická fakulta, 2005. ISBN 80-7368-123-4.
-
Základní:
MATOUŠEK, O., KROFTOVÁ, A. Mládež a delikvence, 2. vydání. Praha : Portál, 2003. ISBN 80-7178-771-X.
-
Základní:
KALEJA, M., KNEJP, J. Mluvme o romech - Aven vakeras pal o Roma. Ostrava : OU, 2009. ISBN 978-8073-6870-83.
-
Základní:
Poradenství a intervence u dětí a žáků s poruchami chování
(KALEJA, M.)
-
Základní:
KALEJA, M. Romové a škola versus rodiče a žáci. Ostrava : PdF OU, 2011. ISBN 978-80-7368-943-8.
-
Základní:
MÜHLPACHER, P. Sociopatologie. Brno : MU, 2008. ISBN 978-80-210-4550-7.
-
Základní:
SWIERKOSZOVÁ, J. Specifické poruchy chování.. Ostrava: Pdf OU, 2006. ISBN cnb000784162.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
39
|
Plnění průběžně zadávaných úkolů (včetně korespondenčních úkolů)
|
15
|
Semestrální práce
|
10
|
Studium odborného textu v českém jazyce
|
40
|
Studium odborného textu v cizím jazyce
|
16
|
Celkem
|
120
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Orientuje se v terminologii oboru. Orientuje se v historických koncepcích oboru. Umí charakterizovat druhy poruch chování, zná jejich specifika. Rozlišuje závislostní chování, zná jejich specifika. Orientuje se v metodách a technikách resocializace. Získává vědomosti o sociálně patologických jevech společnosti. Zná význam etopedické prevence a intervence. Orientuje se v rezidenční péči a její společenské roli. Orientuje se v legislativě institutu ochranné a ústavní výchovy.
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
|
|
|
|