|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
SPG / E-ROM
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
SPG
/
E-ROM
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
School Education of Romani People
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ne,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / 0
|
0 / 0
|
0 / 15
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Course Objectives:
The main objectives of the course are the following ones: a) presenting and understanding the specifics of school education system in the Czech Republic, b) getting to know the specifics of some selected groups of pupils in school education and their context, and c) understanding some key terminology constructs existing in the context of czech school educational system.
Synopsis / description / annotation:
The course deals with some key issues on school education of Romani People, who live in the Czech Republic. The course presents the main facts, approaches towards Romani school education, explain the mail long lasting and still existing problem in school educational system in the Czech Republic. The course also deals with the followinf issues: barriers in school, communication, coorparation, sopporting, integration and inclusion.
|
Požadavky na studenta
|
Requirement to student
You are expected to complete all assigned readings and exercises.
Participation also means: active involvement in discussion, postings, individual and group activities.
Analysis of the books, different texts related to the topics of the course.
Preparing the presentation on the selected topic of the course.
Presentation and Interpetation.
Discusssion.
|
Obsah
|
Content:
General Perception of Romani People in the Czech Republic
Key Aspects of School Education of Romani People
Barriers in School Education of Romani People
School Educational System in the Czech Republic
Romani People at Preschool and Elementary/Primary School Education
Mainstreaming School Education of Romani People
School Education of Romani Pupils with Special Educational Needs
Romani Language and School Education
Romani Topics in School Curriculum
Support of School Education of Romani People
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Preparedness of Czech Primary School Teachers for Inclusive Primary Education
(KALEJA, M., ZEZULKOVÁ, E.)
-
Základní:
Social Equality Through Multicultural Education ? a Means for Reducing Prejudices and Stereotypes in the Educational Process
(Kaleja, Martin)
-
Doporučená:
KALEJA, M. Selected questions about socially excluded Roma people in the context of education. In KYUCHUKOV, Hristo, KALEJA, Martin, SAMKO, Milan. Linguistic, Cultural and Educational Issues of Roma. 1. vyd. s. 124-140. Muenchen, Germany : LINCOM GmbH, 2014. ISBN 978-38-6288-582-4.
-
Doporučená:
KALEJA, M., ZEZULKOVÁ, E. School Education of Roma Socially Disadvantaged Pupils in the Czech Republic: Basic Description of the Current Situation. 1. vyd. Ostrava : University of Ostrava, Faculty of Education, 2014. ISBN 978-80-7464-629-4.
-
Doporučená:
KALEJA, M., ZEZULKOVÁ, E. The Context of Special Educational Needs of Selected Pupils in Primary Education. Ostrava: Pedagogical Faculty of University of Ostrava, 2012. ISBN 978-80-7464-171-8.
-
Doporučená:
KALEJA, M., ZEZULKOVÁ, E. The mechanisms of equal approach to studying without barriers in university environment focused on the university of Ostrava: In. Sborník příspěvků z mezinárodní vědecké konference Evropské pedagogické fórum 2013. Aktuální požadavky pedagogiky a psychologie. s. 304 - 311. Magnanimitas, 2013. ISBN 978-80-7510-167-9.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Samostudium
|
60
|
Konzultace s vyučujícím (včetně elektronické)
|
12
|
Celkem
|
72
|
Distanční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Domácí příprava na výuku
|
120
|
Konzultace s vyučujícím (včetně elektronické)
|
12
|
Příprava na odbornou praxi
|
40
|
Celkem
|
172
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Řízené studium
|
26
|
Celkem
|
26
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
|
Hodnoticí metody
|
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
A1 - Přednáška |
A2 - Odborný referát |
B1 - Diskuse |
B6 - Brainstorming, brainwriting, snowballing |
B8 - Převrácená přednáška |
A4 - Rozhovor (ve smyslu kladení otázek při fixaci a opakování učiva) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
G1 - Skupinové a kooperativní učení |
|
|
|
|