|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
SPG / 66UPX
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
SPG
/
66UPX
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Surdopedická praxe souvislá
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
9
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Praxe
39
[HOD/SEM]
Seminář
1
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
5 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
SPG/66UR2
|
Splnit všechny podmiňující předměty před zápisem
|
NE
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
SPG/66SZS
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s vybranými zařízeními poskytující služby osobám se sluchovým postižením, umožnit jim získat praktické zkušenosti v oblasti komunikace a asistence těmto osobám a vybavit studenty odbornými dovednostmi v rámci realizace výchovných a aktivizačních činností s osobami se sluchovým postižením.
|
Požadavky na studenta
|
Pro úspěšné absolvování předmětu je nutné splnit průběžnou praxi ve speciálně pedagogických zařízeních v povinném rozsahu 40 hodin.
- Portfolio
Zpracované portfolio dle stanovené struktury:
a) Úvodní list
b) Charakteristika zařízení
c) 6 příprav na výchovné/aktivizační činnosti
d) Reflexe studenta
e) Hodnocení studenta vedoucím praxe
Hodnotící kritéria a úrovně:
100 - 91 bodů - splnil
Portfolio má zřejmý cíl, který je studentem srozumitelně popsán. Obsahuje jasné důkazy o učení studenta např. studentem zpracované dokumenty a materiály, studentovy reflexe, poznámky, otázky a dokumentaci promyšlení tématu směrem k praxi studenta. Portfolio obsahuje všechny části, které požadoval vyučující a to v odpovídající kvalitě. Všechny části jsou logicky uspořádány a vzájemně propojeny (tam, kde je to možné). Vztahy mezi jednotlivými pojmy a tématy jsou velmi efektivně zmapovány. Na základě této dokumentace je patrný progresivní pozitivní vývoj studenta v daném tématu a jeho profesní rozvoj. Všechny doklady o učení a další materiály v portfoliu student dokáže obhájit a reflektovat. Portfolio je přehledně, úhledně a poutavě zpracováno. Z jeho provedení je patrná kreativita studenta, tvořivá práce a jeho individuálnost a originalita.
90 - 81 bodů - splnil
Portfolio má zřejmý cíl, který je studentem popsán. Zpracované dokumenty a materiály jsou důkazem o studentově učení, netvoří však velmi promyšlený celek. Obsahuje studentovy reflexe, poznámky, otázky a další dokumentaci. Portfolio obsahuje všechny části, které požadoval vyučující a to v odpovídající kvalitě. Na základě této dokumentace je patrný pozitivní vývoj studenta a jeho profesní rozvoj. Student jednoznačně nedokáže obhájit a reflektovat všechny doklady o učení. Portfolio je přehledně a poutavě zpracováno. Z jeho zpracování je patrná kreativita studenta, jeho tvořivá práce, individuálnost a originalita.
80 - 71 bodů - splnil
Portfolio má zřejmý cíl, který je studentem popsán. Zpracované dokumenty a materiály jsou důkazem o studentově učení, netvoří však promyšlený celek. V portfoliu schází studentovy reflexe, poznámky a otázky směrem k tématu. Portfolio obsahuje všechny části, které požadoval vyučující, jsou však rozdílné kvality. Je patrné, že student některým částím věnoval mnohem menší pozornost než jiným. Dokumentace je důkazem o pozitivním vývoji studenta a o jeho profesním rozvoji, které však nejsou progresivní, nýbrž pozvolné. Student nedokáže jednoznačně obhájit a reflektovat doklady o učení. Portfolio je přehledně zpracováno, postrádá však poutavost. Kreativita a tvořivá práce studenta se výrazně v portfoliu neprojevují.
70 - 61 bodů - splnil
Cíl portfolia lze odvodit, není však studentem popsán. Důkazy o studentově učení jsou zastoupeny neúplně a nemají logickou návaznost, ani netvoří promýšlený celek. V portfoliu schází studentovy reflexe, poznámky a otázky. Nemá všechny požadované části. Navíc jejich kvalita je spíše nižší. Z dokumentace není patrný pozitivní vývoj studenta ani jeho profesní rozvoj nebo jen ve velmi omezené míře. Portfolio je pouze splněním nutných požadavků. Student nedokáže obhájit a reflektovat některé doklady o učení. Zpracování portfolia je nepřehledné, spíše náhodné, postrádá
poutavost. Kreativita a originálnost se příliš neprojevují.
Nesplnil
Cíl portfolia lze odvodit, není však studentem popsán. Důkazy o studentově učení jsou v omezené míře bez logické návaznosti. V portfoliu schází studentovy reflexe, poznámky, otázky. Portfolio má méně jak 70% požadovaných částí. Absentuje promyšlenost zpracování. Kvalita zpracování je nízká. Je patrný jen nízký stupeň pozitivního vývoje nebo profesního rozvoje studenta. Portfolio je pouze splnění nutných požadavků. Student nedokáže obhájit a reflektovat více než 50% dokladů o učení. Zpracování portfolia je nepřehledné, chaotické. Kreativita a originálnost je ve velmi omezené míře.
|
Obsah
|
Obsahem předmětu je realizace surdopedické praxe souvislé (náslechy, plánování a realizace výchovných a aktivizačních činností) ve vybraných zařízeních.
Organizační pokyny, požadované součásti portfolia a další informace dostupné na Portále OU - Dokumenty - Pedagogická fakulta - Katedra speciální pedagogiky - Praxe - Souvislé praxe - Speciální pedagogika Bc. - 66UPX.
Studenti mohou ke konzultacím k daným požadavkům využít pravidelných konzultačních hodin příslušných vyučujících, které jsou k dispozici na portále OU, emailového kontaktu či prostředí LMS Moodle, které umožňuje nejen komunikaci s vyučujícím, ale i mezi studenty navzájem.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Mgr. Igor Hampl, Ph.D. (100%),
-
Cvičící:
doc. PaedDr. Petr Franiok, Ph.D. (100%),
Mgr. Igor Hampl, Ph.D. (100%),
doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D., MBA (100%),
Mgr. Lucie Kytnarová, Ph.D. (100%),
-
Vede seminář:
Mgr. Igor Hampl, Ph.D. (100%),
-
Examinátoři:
Mgr. Igor Hampl, Ph.D.,
|
Literatura
|
|
Předpoklady
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
Pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že se student před zahájením výuky dobře orientuje v problematice surdopedie a prokazuje znalosti předmětů SPG/66UR1, SPG/66UR2, SPG/66JA1. |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student/ka zná/prokáže znalosti:
- zná zaměření konkrétního speciálně pedagogického zařízení pro osoby se sluchovým postižením, zná základní činnosti a služby vzhledem k této cílové skupině
- zná specifika osobnosti jedinců se sluchovým postižením
- prokáže znalost zásad komunikace s osobami se sluchovým postižením
- zná specifické potřeby a možnosti podpory osob se sluchovým postižením
- prokáže znalost principů a zásad speciálně pedagogické diagnostiky surdopedické
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Student/ka dokáže/prokáže dovednosti:
- plánovat a realizovat skupinové i individuální výchovné či aktivizační činnosti s osobami se sluchovým postižením
- aplikovat principy a zásady speciálně pedagogické diagnostiky surdopedické
- diagnostikovat speciální potřeby a poskytnout potřebnou podporu osobám se sluchovým postižením
- komunikovat s osobami se sluchovým postižením s užitím vizuo-motorických systému komunikace
- dokáže užívat další konkrétní prostředky při komunikaci s osobami se sluchovým postižením
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
IIA5 - Portfolio |
IC12 - Výkon praxe v odborných zařízeních (školách, nemocnicích, odborných ústavech apod.) |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
D1 - Nácvik a vytváření dovedností komunikačních/jazykových |
D7 - Nácvik a vytváření dalších profesních dovedností (lékařských, právních aj.) |
F1 - Pedagogická profesní praxe |
G2 - Samostudium, řízené studium |
|
|
|
|