|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
PES / YX1XB
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
PES
/
YX1XB
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Odborná praxe 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
6
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
6
[HOD/SEM]
Cvičení
20
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / 0
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Odborná praxe 2 probíhá v zařízeních pro volný čas, dětských domovech se školou a dalších zařízeních rezidenční péče pro děti a mládež. Cílem praxe je seznámit studenty s organizací, fungováním nabízených zařízení a prakticky zprostředkovávat sociální vazby kolektivu prostřednictvím volnočasových aktivit. V nabídce jsou domy dětí a mládeže, školní družiny, centra a střediska volného času. Tuto praxi je možné vykonávat také v dětských domovech, dětských domovech se školou a jim podobných zařízeních (např. Klokánek), v centru psychologické pomoci, kde studenti zajišťují volnočasové aktivity.
|
Požadavky na studenta
|
Studenti po skupinách jednorázově navštíví instituce doporučené odborným garantem praxe, pod dohledem kontaktní osoby ze zařízení. Následně zpracují protokol o návštěvě zařízení. Protokol bude obsahovat jednak postřehy studenta a jednak bude zodpovídat otázky položené vyučujícím a konzultantem v průběhu návštěvy. Protokol bude obsahovat teoretickou část (informace o zařízení), a zkušenostní část (postřehy studentů z návštěvy zařízení). Protokol v rozsahu min. 2 normostrany bude zaslán elektronicky na přesně určenou e-mailovou adresu (určenou pro tento předmět) v termínu. Součástí absolvování předmětu je i konzultace studentů s vyučujícím nad protokoly z návštěvy zařízení. Student je povinen respektovat a realizovat jednoznačně pokyny odborného i organizačního garanta praxí. Pokyny jsou zveřejněny a pravidelně aktualizovány na: Portál OU, fakulta pedagogická, katedra sociální pedagogiky, odkaz praxe, sociální pedagogika Bc., PS, adekvátní praxe + příslušný ročník + semestr. Jiné zprostředkování informací není možné. Nedodržení pokynů opravňuje odborného garanta praxi neuznat a následně za ni neudělit zápočet.
Hodnocení zápočtu: 51 - 100 bodů - započteno 0 - 50 bodů - nezapočteno
Předmět nelze absolvovat během studijního zahraničního pobytu.
|
Obsah
|
Ve třetím semestru 2. ročníku student realizuje praxi dle nabídky uvedené v části sylabu: cíl předmětu.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
PhDr. Gabriela Bolková, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
Mgr. Bohdana Richterová, Ph.D. (100%),
Mgr. Veronika Štenclová, Ph.D. (100%),
-
Cvičící:
PhDr. Gabriela Bolková, Ph.D. (100%),
Mgr. Bohdana Richterová, Ph.D. (100%),
Mgr. Veronika Štenclová, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
MATĚJČEK, Z. Co děti nejvíc potřebují. Praha : Portál, 2003. ISBN 80-7178-853-8.
-
Základní:
PAVKOVÁ, J. kol. Pedagogika volného času. Praha : Portál, 1999. ISBN 80-7178-295-5.
-
Základní:
PELÁNEK, R. Příručka instruktora zážitkových akcí. Praha : Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-353-6.
-
Základní:
Goddetová, T. E. Umění jednat s dospívajícími. Praha : Portál, 2003. ISBN 80-7178-492-3.
-
Základní:
Vágnerová, M. Vývojová psychologie. Praha : Portál, 2000. ISBN 80-71783-08-0.
-
Základní:
PELÁNEK, R. Zážitkové výukové programy. Praha : Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-656-8.
-
Rozšiřující:
Literatura dále v návaznosti na teoretické disciplíny studovaného oboru dle doporučení odborného garanta praxí.
-
Doporučená:
Portmannová, R. Jak zacházet s agresivitou: 150 her pro zvládnutí zlosti a agresivity. Praha : Portál, 1998. ISBN 80-7178-607-1.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na odbornou praxi
|
40
|
Studium odborného textu v českém jazyce
|
10
|
Odborná praxe (školy, úřady, nemocnice, ústavy)
|
26
|
Plnění průběžně zadávaných úkolů (včetně korespondenčních úkolů)
|
30
|
Semestrální práce
|
25
|
Příprava na zápočet
|
35
|
Konzultace s vyučujícím (včetně elektronické)
|
10
|
Celkem
|
176
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student získá: - znalost prostředí, ve kterých se praxe realizuje, - znalost sociální problematiky daného prostředí, - schopnost aktivně se podílet na vedení zájmových kroužků a vytváření sociální vazeb, - základní kompetence motivační a komunikativní.
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Dotazník |
Hospitace |
Rozbor jazykového projevu studenta |
Systematické pozorování studenta |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Nácvik jazykových/komunikačních dovedností |
Pozorování |
Skupinová a kooperativní výuka |
|
|
|
|