|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
PES / PX1XA
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
PES
/
PX1XA
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Odborná praxe 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
6
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
26
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / 0
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Odborná praxe 1 probíhá v několika formách. Studenti se aktivně podílejí na vytváření sociálních vazeb prostřednictvím vedení zájmových kroužků na základních školách: "Kamarád ve škole", na pomoci dlouhodobě nemocným dětem: "Kamarád v nemocnici", při doučování romských dětí a dětí ze sociálně znevýhodněných prostředí (sdružení S.T.O.P.). Formy uvedených praxí jsou realizovány ve spolupráci s Magistrátem Města Ostravy a pod vedením (supervizí) odborníků z daných oblastí. Dále bude praxe probíhat také v dětských domovech.Všechny formy praxe předpokládají nejen pozitivní vztah k dítěti, ale také organizační a tvůrčí schopnosti studenta.
|
Požadavky na studenta
|
Před zápočtem lze získat 0 - 40 bodů za hodnocení supervizora praxe. Za další požadované náležitosti: 1. Seminární práce (zaslána elektronicky na přesně určenou adresu v termínu) je reflektována garantem praxe před udělením zápočtu, 2. potvrzení o splnění praxe (osobně odbornému garantovi praxe), 3. předložit deník praxe (osobně odbornému garantovi praxe), 4. doložit hodnocení praxe danou institucí (osobně odbornému garantovi praxe) je možné získat 0 - 60 bodů. Hodnocení zápočtu: 51 - 100 bodů - započteno 0 - 50 bodů - nezapočteno
Pro udělení zápočtu je potřeba získat 51 - 100 bodů, z toho 0 - 40 bodů za aktivní činnost a průběžné plnění úkolů na praxi a 0 - 60 bodů za vypracování a dodání v termínu požadovaných dokumentů. Student je povinen respektovat a realizovat jednoznačně pokyny odborného i organizačního garanta praxí. Pokyny jsou zveřejněny a pravidelně aktualizovány na: Portál OU, fakulta pedagogická, katedra sociální pedagogiky, odkaz Praxe, Sociální pedagogika, adekvátní praxe + příslušný ročník + semestr.
Předmět nelze absolvovat během zahraničního studijního pobytu.
|
Obsah
|
Ve druhém semestru 1. ročníku student vykonává praxi v institucích doporučených odborným garantem praxe. Jedná se především o vyplnění volného času dětí v nemocnicích, v rámci zájmových kroužků na školách nebo doučování dětí ze znevýhodněného sociálního prostředí, dětských domovech.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
MATĚJČEK, Z. Co děti nejvíc potřebují. Praha : Portál, 1994. ISBN 978-80-262-0853-2.
-
Základní:
PAVKOVÁ, J. kol. Pedagogika volného času. Praha : Portál, 1999. ISBN 80-7178-295-5.
-
Základní:
PELÁNEK, R. Příručka instruktora zážitkových akcí. Praha : Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-353-6.
-
Základní:
Goddetová, T. E. Umění jednat s dospívajícími. Praha : Portál, 2003. ISBN 80-7178-492-3.
-
Základní:
Vágnerová, M. Vývojová psychologie. Praha : Portál, 2000. ISBN 80-71783-08-0.
-
Základní:
PELÁNEK, R. Zážitkové výukové programy. Praha : Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-656-8.
-
Doporučená:
Portmannová, R. Jak zacházet s agresivitou: 150 her pro zvládnutí zlosti a agresivity. Praha : Portál, 1998. ISBN 80-7178-607-1.
-
Doporučená:
Literatura dále v návaznosti na teoretické disciplíny studovaného oboru dle doporučení odborného garanta praxí.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na odbornou praxi
|
40
|
Studium odborného textu v českém jazyce
|
15
|
Odborná praxe (školy, úřady, nemocnice, ústavy)
|
26
|
Plnění průběžně zadávaných úkolů (včetně korespondenčních úkolů)
|
30
|
Samostudium
|
30
|
Příprava na zápočet
|
35
|
Konzultace s vyučujícím (včetně elektronické)
|
6
|
Celkem
|
182
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student získá: - Znalost prostředí, ve kterých se praxe realizuje, - znalost sociální problematiky daného prostředí, - schopnost aktivně se podílet na vedení zájmových kroužků a naplňování volného času znevýhodněných dětí (zdravotně či sociálně), - základní motivační a komunikativní kompetence.
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Dotazník |
Hospitace |
Rozbor jazykového projevu studenta |
Rozbory děl duševního charakteru (korespondenční úkol, prezentace, výukový list, seminární práce) |
Slovní hodnocení |
Systematické pozorování studenta |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Nácvik jazykových/komunikačních dovedností |
Pozorování |
Skupinová a kooperativní výuka |
|
|
|
|