|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
PES / PE1VC
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
PES
/
PE1VC
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Pedagogika volného času
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / 0
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
KPD/PE1VC
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty se základními poznatky a současnou koncepcí pedagogiky volného času s přihlédnutím na historický kontext a jeho aspekty.Obsahové zaměření:Pojem a pojetí volného času, základní teorie a přístupy, životní styly a hodnoty v rámci pojetí prožívání volného času, vývoj pedagogiky volného času, možnosti výchovy a výchova člověka pro současný svět, antinomie a dilemata výchovy, koncepce pedagogiky volného času pro současnou praxi, některé podněty pedagogiky volného času (Outward Bound a další), pedagogika zážitku a prožitku.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní část ve výuce, plnění úkolů zadaných v rámci semináře. Projekt, dokumentující vlastní tvůrčí aktivitu v oblasti organizace činností ve volném čase. S principy hodnocení budou studenti seznámeni na začátku semestru. Pro udělení zkoušky je potřeba získat 51 - 100 bodů, z toho 0 - 30 bodů za aktivní činnost v seminářích a průběžné plnění úkolů a 0- 70 bodů za vypracování projektu.
Hodnocení zkoušky: 91 - 100 bodů - A 81 - 90 bodů - B 71 - 80 bodů - C 61 - 70 bodů - D 51 - 60 bodů - E 0 - 50 bodů - F
Předmět lze absolvovat během zahraničního studijního pobytu za následujících podmínek:
1. Osobní konzultace s vyučujícím před odjezdem na zahraniční studijní pobyt. 2. Úspěšné absolvování předmětu v zahraničí, jehož obsah odpovídá obsahu (probíraným okruhům látky) předmětu PE1VC. 3. Bezprostředně po návratu předložení sylabu absolvovaného předmětu a získaného hodnocení vyučujícímu.
|
Obsah
|
1. Pojetí a funkce volného času. 2. Životní styly a hodnoty v rámci pojetí prožívání volného času. 3. Koncepce pedagogiky volného času pro současnou praxi, některé podněty pedagogiky volného času (Outward Bound a další). 4. Pedagogika zážitku a prožitku. Význam zážitku pro výchovu ve volném čase. Emoční prožívání z hlediska ontogeneze, subjektivní a objektivní nebezpečí při výchově zážitkem, zážitková terapie, význam pro primární sociální prevenci. 5. Aktivity ve volném čase, obsahová náplň, klasifikace, význam, metody a formy práce. Předmět, funkce, principy a metody výchovy ve volném čase. 6. Chronologie přípravy akce (tábora atd.), vyhodnocení, zpětné vazby, medializace atd.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
PROKEŠOVÁ, M. Dítě v nás. Ostrava : Repronis, 2009. ISBN 978-80-7464-024-7.
-
Doporučená:
PÁVKOVÁ, J. a kol. Pedagogika volného času. Praha : Portál, 2001. ISBN 978-80-7367-423-6.
-
Doporučená:
SPOUSTA,V. Teoretické základy výchovy ve volném čase. Brno: MU, 1994. ISBN 80-210-1007-X.
-
Doporučená:
VÁŽANSKÝ,M. Volný čas a pedagogiky zážitku.. Brno MU, 1992. ISBN 80-901737-9-9.
-
Doporučená:
VÁŽANSKÝ,M.,SMÉKAL,V. Základy pedagogiky volného času.. Brno:Paido, 1995. ISBN 978-80-7261-274-1.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Studium odborného textu v českém jazyce
|
30
|
Příprava na zkoušku
|
20
|
Plnění průběžně zadávaných úkolů (včetně korespondenčních úkolů)
|
13
|
Účast na výuce
|
26
|
Prezentace (prací, projektů aj.)
|
2
|
Semestrální práce
|
30
|
Celkem
|
121
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student získá - znalosti z oblasti pedagogiky volného času, - znalosti a dovednosti v oblasti přípravy a vedení volnočasových aktivit. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Bodové hodnocení |
Písemná zkouška |
Průběžná analýza výkonů studenta |
Rozbory děl duševního charakteru (korespondenční úkol, prezentace, výukový list, seminární práce) |
Systematické pozorování studenta |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Nácvik jazykových/komunikačních dovedností |
Prezentace (statická projekce) |
Skupinová a kooperativní výuka |
|
|
|
|