|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
PES / 7PXE2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
PES
/
7PXE2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Praxe 2, souvislá, reflektovaná
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Praxe
80
[HOD/SEM]
Seminář
4
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
9 / -
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Praxe 2 je souvislá a reflektovaná. Student si místo praxe vybírá z nabídky školských a sociálních zařízení, kde se většinou jedná o fakultní instituce nebo instituce, se kterými probíhá dlouhodobá spolupráce. Cílem je: 1. seznámit se s chodem zařízení a činnostmi pedagogů, 2. zapojit se do pedagogické činnosti s cílovou skupinou (dětmi, klienty, uživateli sociálních služeb), zapojit se do procesu plánování, realizování a reflektování práce s cílovou skupinou, 3. vytvořit kazuistiku dítěte (klienta) s částmi anamnestickými, částí status praesens a prognostikou výchovné práce 4. provést hlubší reflexi praxe (sebereflexi a pracovat s reflexí pověřených pracovníků).
|
Požadavky na studenta
|
Za aktivní účast v seminářích a na praxi lze získat 0-40 bodů. Student musí naplnit požadovaný počet hodin praxe a účast v semináři, kde proběhne jeho reflexe praxe ve skupině. Výše bodů se odvíjí od schopnosti představit zařízení, kde praxi vykonával, výchovných metod, na kterých se podílel a schopnosti reagovat na dotazy vyučujícího a spolužáků.
Za vytvoření portfólia a reflexi praxe 0-60 bodů. Při hodnocení Portfólia se hodnotí naplnění požadované obsahové stránky portfolia (popis zařízení, jeho účelu, cílové skupiny, výchovných metod práce + zařazení části sebereflexivní - student popisuje, co se mu ve výchovné práci dařilo a na čem má zájem dále pracovat a zlepšovat, součástí je také jedna vytvořená kazuistika) a stránky formální (student má potvrzený počet hodin praxe, práce nevykazuje gramatické chyby, součástí je hodnocení praxe pověřeným pracovníkem v zařízení a také studentem samotným). Při nenaplnění počtu hodin praxe, nedoporučení zápočtu pověřeným pracovníkem v zařízení nebo při neodevzdání některé z částí portfolia student zápočet nezískává. Výše bodového hodnocení portfolia se odvíjí od kvality zpracování jednotlivých částí. Hodnocení zápočtu: 51-100 bodů započteno 0-50 bodů nezapočteno.
Komunikace s vyučujícími probíhá ve výuce, prostřednictvím e-mailu osu a v případě zájmu studenta o osobní setkání v konzultačních hodinách vyučujícího. Veškeré dokumenty týkající se praxí jsou dostupné na Portále pod příslušnou zkratkou (Dokumenty-Pedagogická fakulta-Katedra Sociální pedagogiky-Praxe).
|
Obsah
|
1. Seznámení se zařízením, kde se student/ka na praxi účastní.
2. Seznámení s činností a kompetencemi vybraného pedagoga v zařízení.
3. Účast na aktivních násleších pedagogických činností.
4. Tvorba kazuistiky dítěte (klienta) pro použití v praxi.
5. Aktivní příprava, realizace a reflexe vybraných pedagogických činností.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Odborná praxe (školy, úřady, nemocnice, ústavy)
|
80
|
Plnění průběžně zadávaných úkolů (včetně korespondenčních úkolů)
|
6
|
Účast na výuce
|
4
|
Příprava na odbornou praxi
|
30
|
Celkem
|
120
|
|
Předpoklady
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
Absolvování předmětu Seminář k bakalářskému studiu a praxím a Praxe 1, 2 a 3. |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- Ví v jakém typu zařízení absolvoval praxi. Je schopen popsat cílovou skupinu, principy výchovné práce, nabídku výchovných činností v zařízení, kde praxi absolvoval.
- Zná rozsah a kompetence práce pedagoga, u kterého praxi absolvoval.
- Má znalosti o tom, jak připravit a zrealizovat pedagogickou aktivitu pro cílovou skupinu, ve které praxi absolvoval.
- Ví, jaké části má kazuistika a k čemu v praxi slouží. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- Dovede popsat zařízení, ve kterém praxi absolvoval a to z hlediska účelu, cílové skupiny a zaměření výchovných činností.
- Umí připravit a zorganizovat pedagogickou aktivitu.
- Umí pro použití v praxi vytvořit kazuistiku dítěte (klienta).
- Dokáže alespoň reflektovat jednotlivé části vlastní pedagogické práce. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Anamnestická metoda |
Bodové hodnocení |
Forma kontroly absolvování předmětu je zápočet. Výsledek zápočtu je buď a)"započteno", nebo "nezapočteno". |
IC11 - Aktivita ve výuce (při diskusi, skupinové práci apod.) |
IIA5 - Portfolio |
IC17 - Sebereflexe ústní |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
A4 - Rozhovor (ve smyslu kladení otázek při fixaci a opakování učiva) |
B5 - Metoda písemných prací (klauzury, reflektivní deníky aj.) |
F1 - Pedagogická profesní praxe |
C4 - Instruktáž |
F3 - Studijní praxe |
F7 - Vytváření odborné dokumentace |
|
|
|
|