|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
PES / 7KPPR
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
PES
/
7KPPR
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Kariérové poradenství prakticky
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
7
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / 0
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Kariérové poradenství je proces za účelem rozvoje dovedností klientů plánovat a řídit své vlastní profesní směřování. Zahrnuje v sobě výsledky různých vědních disciplín (pedagogika, psychologie, sociální práce, andragogika, informatika aj.). Lze jej uplatit ve školském i mimoškolském prostředí. Předmět je zaměřen na seznámení s problematikou rozvoje kariéry, s přístupy v kariérovém poradenství a etapami jeho vývoje. Uvědomění si a sebezkušenostní rozvoj kompetencí kariérového poradce. Získání základních dovedností pro skupinovou i individuální práci s klienty poradenství. Orientace v diagnostických metodách používaných v kariérovém poradenství a osvojení si znalostí o trhu práce pro kariérní informování. Uvědomění si sociálních a zdravotních znevýhodnění pro vstup na trh práce, specifik práce se znevýhodněnými žáky a souvisejících omezení pro další studium či budoucí uplatnění.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivita ve výuce (při diskusi, skupinové práci apod.) - student(ka) je povinen/povinna zúčastnit se přímé (prezenční) výuky předmětu, mít nastudovánu doporučenou literaturu a aktivně vstupovat do výuky (při diskusi, párové a skupinové práci atp..). V průběhu diskuse plní dílčí úkoly zadané vyučujícím, klade otázky v průběhu výkladu, zapojuje se do dílčích aktivit během přednášky, týmově spolupracuje při řešení dílčích úkolů. Seminární práce - variantně dle výběru studenta/ky (A, B nebo C) A/ zpracování ročního plánu kariérového poradce na škole (popř. krátkodobého plánu aktivit kariérového poradce pro práci s jinou skupinou klientů poradenství); B/ zpracování detailního popisu (metodika práce, obsah, harmonogram) skupinového semináře pro rozvoj dovedností pro rozvoj kariéry skupiny klientů poradenství; C/ aplikace vybrané prezentované diagnostiky na skupinu klientů poradenství (východiska, metodika, shrnutí a závěry, interpretace individuálních výsledků). Zápočet - diskuse nad obsahem seminární práce (ukázka aplikace), včetně adekvátní studijní literatury. Základním předpokladem pro absolvování předmětu je samostudium, řízené studium - student/ka využívá osobních konzultací s garantem předmětu či dalšími vyučujícími předmětu.
|
Obsah
|
Teoretická východiska a etapy rozvoje kariérového poradenství Trh práce a jeho proměny Znevýhodnění na trhu práce Kompetence kariérového poradce Skupinová práce v poradenství Psychologické metody Vedení rozhovoru v poradenství
1. Vstupní organizačně-administrativní blok: organizace semestrální výuky, seznámení se sylabem disciplíny, zadání požadavků k získání zápočtu. 2. První výukový blok: teoretická východiska a přístupy ke kariérovému poradenství, trh práce a jeho proměny, dopady různých znevýhodnění na trhu práce. 3. Druhý výukový blok: kompetence kariérového poradce, metody práce se skupinou a jednotlivcem, diagnostika pro účely kariérového poradenství, zohlednění různých znevýhodnění. 4. Příprava seminární práce, individuální konzultace.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
VENDEL, Štefan. Kariérní poradenství. Praha, 2008. ISBN 978-80-247-1731-9.
-
Základní:
PÝCHOVÁ, Silvie, Helena KOŠŤÁLOVÁ, Petra DRAHOŇOVSKÁ a Dorota MADZIOVÁ. Kariérové poradenství na každý pád.. Praha: Wolters Kluwer, 2020. ISBN 978-80-7598-604-7.
-
Základní:
NAVAROVÁ, Sylvie. Rozvoj kariérového poradce.. Praha: Raabe, 2019. ISBN 978-80-7496-440-4.
-
Základní:
KINDL-BEILFUSS, Carmen. Umění ptát se: v koučování, poradenství a systemické terapii.. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-802-6200-895.
-
Doporučená:
BURNETT, B. Designérem vlastního života.. Příbram: Jan Melvil Publishing, 2016.
-
Doporučená:
NAVAROVÁ, S., LANCOVÁ M. Diagnostika v kariérním poradenství.. Praha: Nakladatelství Dr. Josef Raabe, 2019.
-
Doporučená:
Matějů, Petr, Petr Soukup, Josef Basl. Educational Aspirations in a Comparative Perspective. The role of individual, contextual and stuctual factors in the formation of educational aspirations in OECD countries. Sociologické studie / Sociological Studies 07:1.. Praha: Sociologický ústav AV ČR, 2007. ISBN 978-80-7330-113-2.
-
Doporučená:
WHITMORE, John. Koučování: rozvoj osobnosti a zvyšování výkonnosti: metoda transpersonálního koučování. Praha: Management Press, 2019. ISBN 978-80-7261-559-9.
-
Doporučená:
SVOBODA, M., HUMPOLÍČEK, P., ŠNOREK, V. Psychodiagnostika dospělých. Praha: Portál, 2013. ISBN 9788026203636.
-
Doporučená:
Rovnost a kvalita ve vzdělávání PODPORA ZNEVÝHODNĚNÝCH ŽÁKŮ A ŠKOL: PŘEDMLUVA (csicr.cz):.
-
Doporučená:
Matějů, Petr, Blanka Řeháková, Natalie Simonová. "The Czech Republic: Structural Growth of Inequality in Access to Higher Education." Pp. 374-399 in Shavit, Yossi, Richard Arum, Adam Gamoran (eds.). Stratification in Higher Education. A Comparative Study. Stanford: Stanford University Press, 2007. ISBN 0-8047-5462-4.
-
Doporučená:
ČAKRT, M. Typologie osobnosti pro manažery. Praha: Management Press, 2001.
-
Doporučená:
TIMUĽÁK, Ladislav. Základy vedení psychoterapeutického rozhovoru: integrativní rámec. Vyd. 2.. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-802-6206-460.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
|
Hodnoticí metody
|
|
Vyučovací metody
|
|
|
|
|