|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
PES / 6SEB2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
PES
/
6SEB2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Projektový seminář k bakalářské práci 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
5 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
17 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem semináře jsou intenzivní individuální konzultace problematiky bakalářské práce ve druhé fázi řešení. Konzultace se orientují dle stanovených cílů práce na počátku řešení - v případě nejčastějšího typu empiricko-výzkumné práce na sběr a analýzu dat, interpretaci výsledků, vyvození závěrů. Předmět je ukončen prezentací závěrečné práce "nanečisto" na závěrečném semináři a následně odevzdáním práce dle harmonogramu daného akademického roku.
|
Požadavky na studenta
|
IIA12 Projekt výzkumu / výzkumná zpráva
Student zpracuje bakalářskou práci podle daných pravidel a požadavků.
IC10 Prezentace ve výuce (individuální nebo skupinová)
Bakalářská práce je prezentována na závěrečném setkání studentů a všech vedoucích jejich prací v závěru semestru. Úroveň rozpracování - viz kritéria.
Kritéria hodnocení:
0-50 - nezapočteno: student se neúčastnil závěrečné prezentace "nanečisto", nebyl schopen prezentovat výsledky své práce, nebo práce zjevně není rozpracovaná do stavu "před dokončením" tak aby ji student mohl v termínu odevzdat.
51-100 - započteno: student práci prezentoval "nanečisto". Body budou uděleny podle následujících kritérií:
- dostatečná úroveň rozpracování teoretické části (např. vymezení základních pojmů, zmapování stavu zkoumané problematiky apod.).;
- odpovídající úroveň rozpracování empirické/analytické/aplikační části (stav řešení problému);
- úroveň prezentace hlavních částí bakalářské práce na závěrečném semináři (jasně vymezené cíle/výzkumný problém/výzkumné otázky, srozumitelné představení postupu řešení, adekvátní výzkumné metody/způsoby řešení, promyšlená struktura práce, použití relevantních odborných zdrojů; schopnost reagovat na otázky při diskusi a vysvětlit, příp. obhájit své záměry).
|
Obsah
|
1.-12. Individuální konzultace studenta s vedoucím bakalářské práce, řízené studium.
13. Závěrečný seminář: setkání studentů a všech vedoucích prací - prezentací závěrečné práce "nanečisto" na závěrečném semináři.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Mgr. Bohdana Richterová, Ph.D. (100%),
-
Vede seminář:
PhDr. Hana Cisovská, Ph.D. (15%),
Mgr. Hana Kubíčková, Ph.D. (15%),
Mgr. Bohdana Richterová, Ph.D. (15%),
doc. PhDr. Julius Sekera, CSc. (25%),
Mgr. Ondřej Sekera, Ph.D. (15%),
Mgr. Veronika Štenclová, Ph.D. (15%),
|
Literatura
|
-
Základní:
HOLOUŠOVÁ, D., KROBOTOVÁ, M. Diplomové a závěrečné práce. Olomouc: PdF UP, 2008. ISBN 80-244-0458-3.
-
Základní:
ŠANDEROVÁ, J. Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách. Praha: SLON, 2007. ISBN 978-80-86429-40-3.
-
Základní:
CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
-
Základní:
GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-185-0.
-
Základní:
PELIKÁN, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum, 2011. ISBN 978-80-2461-916-3.
-
Rozšiřující:
KAPOUNOVÁ, J. Formální úprava diplomové práce. Ostrava: Ostravská univerzita, 1997. ISBN 80-7042-141-X.
-
Rozšiřující:
HENDL, J., REMR, J. Metody výzkumu a evaluace. Praha: Portál, 2017. ISBN 978-80-262-1192-1.
-
Rozšiřující:
FERJENČÍK, J. Úvod do metodologie psychologického výzkumu. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-815-9.
-
Rozšiřující:
PUNCH, K. F. Základy kvantitativního šetření. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-381-9.
-
Rozšiřující:
CHRÁSKA, M. Základy výzkumu v pedagogice. Olomouc: UP, 1998. ISBN 80-7067-798-8.
-
Doporučená:
ONDREJKOVIČ, P. Kapitoly z metodológie výskumu v sociálnych vedách. Levice: Clientservice, 2017. ISBN 978-80-9726-610-3.
-
Doporučená:
HENDL, J. Kvalitativní výzkum. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-485-4.
-
Doporučená:
ŠVAŘÍČEK, R., ŠEĎOVÁ, K. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0.
-
Doporučená:
WALKER, J. Výzkumné metody a statistika. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3920-5.
-
Doporučená:
STRAUSS, A., CORBINOVÁ, J. Základy kvalitativního výzkumu: postupy a techniky metody zakotvené teorie. Boskovice: Albert, 1999. ISBN 80-85834-60-X.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Konzultace s vyučujícím (včetně elektronické)
|
10
|
Celkem
|
10
|
Distanční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Domácí příprava na výuku
|
45
|
Samostudium
|
30
|
Studium pramenů
|
30
|
Celkem
|
105
|
Kombinovaná forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Plnění průběžně zadávaných úkolů (včetně korespondenčních úkolů)
|
10
|
Celkem
|
10
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Prezentace (prací, projektů aj.)
|
1
|
Celkem
|
1
|
|
Předpoklady
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
Pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student prokáže odborné a metodologické znalosti a dovednosti. |
Absolvování Projektového semináře k bakalářské práci 1. |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- postupu při zpracování teoretických východisek/teoretické části práce;
- výzkumných metod a jejich volby v návaznosti na téma a výzkumný problém bakalářské práce, tj. metod sběru dat a metod analýzy dat, nebo způsobů řešení problematiky a dosahování cílů (v závislosti na typu práce);
- způsobů prezentace výzkumných dat a zjištění;
- způsobu prezentace výsledků výzkumného šetření nebo způsobu prezentace výsledků analýzy/aplikace/hodnocení/posouzení (v závislosti na typu práce);
- znalost pravidel pro úspěšnou prezentaci závěrečné práce. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- aplikovat teoretické poznatky metodologie výzkumu do zpracování závěrečné práce;
- zpracovat bakalářskou práci podle daných pravidel a požadavků;
- prezentovat výsledky své odborné/výzkumné práce. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
IC10 - Prezentace ve výuce (individuální nebo skupinová) |
IIA12 - Projekt výzkumu / výzkumná zpráva |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
G2 - Samostudium, řízené studium |
B1 - Diskuse |
G1 - Skupinové a kooperativní učení |
B4 - Sokratovský rozhovor |
|
|
|
|