|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
PES / 6SBP1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
PES
/
6SBP1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Seminář k bakalářské práci 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
1 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Hlavním cílem disciplíny je prohloubení znalostí o základních principech vědecké práce. Předmět svou koncepcí navazuje na disciplínu Metody a techniky výzkumu. Záměrem je naučit studenty formulovat cíl vědecké práce, vytvořit metodiku vlastního šetření, pracovat s odbornou literaturou apod. Součástí pravidelných seminářů je také seznámení s formálními i jazykovými požadavky kladenými na odborný text, s rámcovými prostředky odborného textu (anotace, abstrakt, úvod, závěr, resumé aj.).
|
Požadavky na studenta
|
Student dokáže přesně a výstižně formulovat odborný text, a to s ohledem na kohezi a koherenci daného komunikátu. Je schopen vytvořit metodiku výzkumného/průzkumného šetření. Výsledkem práce je jasná a srozumitelná koncepce zamýšlené bakalářské práce.
Na udělení zápočtu získává student nárok tehdy, plní-li úkoly zadávané na jednotlivých seminářích. Součástí hodnocení je také ucelená koncepce zamýšlené bakalářské práce.
Komunikace probíhá v MOODLE. Zde je i úložiště studijních opor a materiálů
Bodové hodnocení:
1. aktivní účast ve výuce: 0 až 20 bodů
2. koncepce BP: 0 až 80 bodů
V součtu je student hodnocen:
100 až 51 bodů: splnil
50 až 0 bodů: nesplnil
|
Obsah
|
1. Výběr tématu a zadání bakalářské práce, etapy při zpracování bakalářské práce.
2. Výběr a tvorba cílů práce, charakteristika problémů bakalářské práce.
3. Prezentace a "supervize" aktuálních témat bakalářských prací.
4. Shromažďování pramenů a práce s nimi, bibliografické citace, odkazy a citace, autorský zákon, etika výzkumu.
5. Efektivní zacházení s jednotlivými metodami sběru dat.
6. Druhá prezentace a "supervize" aktuálních témat bakalářských prací.
7. Formální a obsahová stránka bakalářské práce.
8. Obhajoba bakalářské práce.
9. Možnosti dalšího využití bakalářské práce.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
doc. Mgr. Štefan Chudý, Ph.D. (100%),
-
Cvičící:
doc. Mgr. Štefan Chudý, Ph.D. (70%),
Mgr. Hana Kubíčková, Ph.D. (10%),
Mgr. Bohdana Richterová, Ph.D. (10%),
Mgr. Veronika Štenclová, Ph.D. (10%),
|
Literatura
|
-
Základní:
HOLOUŠOVÁ, D., KROBOTOVÁ, M. Diplomové a závěrečné práce. Olomouc: PdF UP, 2008. ISBN 80-244-0458-3.
-
Základní:
ŠANDEROVÁ, J. Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách. Praha: SLON, 2007. ISBN 978-80-86429-40-3.
-
Základní:
CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
-
Základní:
GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-185-0.
-
Základní:
PELIKÁN, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum, 2011. ISBN 978-80-2461-916-3.
-
Rozšiřující:
KAPOUNOVÁ, J. Formální úprava diplomové práce. Ostrava: Ostravská univerzita, 1997. ISBN 80-7042-141-X.
-
Rozšiřující:
HENDL, J., REMR, J. Metody výzkumu a evaluace. Praha: Portál, 2017. ISBN 978-80-262-1192-1.
-
Rozšiřující:
FERJENČÍK, J. Úvod do metodologie psychologického výzkumu. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-815-9.
-
Rozšiřující:
PUNCH, K. F. Základy kvantitativního šetření. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-381-9.
-
Rozšiřující:
CHRÁSKA, M. Základy výzkumu v pedagogice. Olomouc: UP, 1998. ISBN 80-7067-798-8.
-
Doporučená:
ONDREJKOVIČ, P. Kapitoly z metodológie výskumu v sociálnych vedách. Levice: Clientservice, 2017. ISBN 978-80-9726-610-3.
-
Doporučená:
HENDL, J. Kvalitativní výzkum. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-485-4.
-
Doporučená:
ŠVAŘÍČEK, R., ŠEĎOVÁ, K. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0.
-
Doporučená:
WALKER, J. Výzkumné metody a statistika. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3920-5.
-
Doporučená:
STRAUSS, A., CORBINOVÁ, J. Základy kvalitativního výzkumu: postupy a techniky metody zakotvené teorie. Boskovice: Albert, 1999. ISBN 80-85834-60-X.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Distanční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Studium pramenů
|
30
|
Domácí příprava na výuku
|
45
|
Samostudium
|
30
|
Celkem
|
105
|
Kombinovaná forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Konzultace s vyučujícím (včetně elektronické)
|
5
|
Plnění průběžně zadávaných úkolů (včetně korespondenčních úkolů)
|
10
|
Celkem
|
15
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
26
|
Prezentace (prací, projektů aj.)
|
1
|
Celkem
|
27
|
|
Předpoklady
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
Pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student prokáže odborné a metodologické znalosti a dovednosti. |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- znalost klíčových pojmů vztahujících se ke zpracovávanému tématu;
- znalost jak teoretických, tak aplikačních východisek předkládaného tématu;
- znalost formálních i jazykových náležitostí souvisejících s odborným textem;
- znalost základních metod užívaných v prostředí sociálních disciplín;
- znalost citační normy, pravidel práce se zdrojovým materiálem;
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- volit design výzkumu podle potřeb zvoleného tématu;
- specifikovat cíle odborného textu;
- formulovat výzkumné otázky (popř. hypotézy);
- stanovit velikost výzkumného vzorku apod.;
- užívat prostředky koheze a koherence textu;
- napsat odborný text se všemi jeho náležitostmi;
- prezentovat dané téma.
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
IC10 - Prezentace ve výuce (individuální nebo skupinová) |
IC11 - Aktivita ve výuce (při diskusi, skupinové práci apod.) |
IIA12 - Projekt výzkumu / výzkumná zpráva |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
C2 - Demonstrace předmětů/jevů/procesů |
A2 - Odborný referát |
G2 - Samostudium, řízené studium |
B1 - Diskuse |
G1 - Skupinové a kooperativní učení |
|
|
|
|