|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
PES / 6PXE3
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
PES
/
6PXE3
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Praxe 3, průběžná, reflektovaná
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Praxe
26
[HOD/SEM]
Seminář
4
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
24 / -
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Praxe 3 je průběžná a reflektovaná. Praxe probíhá na pobytových akcích pro děti a mládež pořádaných středisky volného času, domy dětí nebo sociálními zařízeními (např. tábory, soustředění se zájmovým zaměřením, adaptační pobyty). Cílem je: 1. seznámit se s organizační a metodickou přípravou akcí, 2. absolvovat aktivní náslechy a zapojit se do pedagogické činnosti s cílovou skupinou (dětmi, klienty, uživateli sociálních služeb), 3. provést reflexi praxe (sebereflexi a pracovat s reflexí pověřených pracovníků).
|
Požadavky na studenta
|
Za aktivní účast v seminářích a na praxi lze získat 0-40 bodů. Student musí naplnit požadovaný počet hodin praxe a účast v semináři, kde proběhne jeho reflexe praxe ve skupině. Výše bodů se odvíjí od schopnosti výchovné metody, na kterých se podílel a schopnosti reagovat na dotazy vyučujícího a spolužáků.
Za vytvoření portfólia a reflexi praxe 0-60 bodů. Při hodnocení Portfólia se hodnotí naplnění požadované obsahové stránky portfolia (popis zaměření pobytové akce, včetně jejich cílů, účelu, cílové skupiny, výchovných metod práce + zařazení části sebereflexivní - student popisuje, co se mu ve výchovné práci dařilo a na čem má zájem dále pracovat a zlepšovat) a stránky formální (student má potvrzený počet hodin praxe, práce nevykazuje gramatické chyby, součástí je hodnocení praxe pověřeným pracovníkem v zařízení a také studentem samotným). Při nenaplnění počtu hodin praxe, nedoporučení zápočtu pověřeným pracovníkem v zařízení nebo při neodevzdání některé z částí portfolia student zápočet nezískává. Výše bodového hodnocení portfolia se odvíjí od kvality zpracování jednotlivých částí. Hodnocení zápočtu: 51-100 bodů započteno 0-50 bodů nezapočteno.
Komunikace s vyučujícími probíhá ve výuce, prostřednictvím e-mailu osu a v případě zájmu studenta o osobní setkání v konzultačních hodinách vyučujícího. Veškeré dokumenty týkající se praxí jsou dostupné na Portále pod příslušnou zkratkou (Dokumenty-Pedagogická fakulta-Katedra Sociální pedagogiky-Praxe).
|
Obsah
|
1. Seznámení s přípravou a organizací pobytové akce.
2. Seznámení s činností a kompetencemi vybraného pedagoga v zařízení.
3. Účast na aktivních násleších pedagogických činností.
4. Aktivní příprava, realizace a reflexe vybraných pedagogických činností.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Pracovní listy k praxi jsou k dispozici v Portále.
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Mgr. Bohdana Richterová, Ph.D. (100%),
-
Cvičící:
Mgr. Bohdana Richterová, Ph.D. (100%),
Mgr. Veronika Štenclová, Ph.D. (100%),
-
Vede seminář:
PhDr. Hana Cisovská, Ph.D. (50%),
Mgr. Hana Kubíčková, Ph.D. (50%),
Mgr. Veronika Štenclová, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Pávková, J. Pedagogika volného času. Praha: PdF UK, 2014. ISBN 978-80-7290-666-6.
-
Základní:
Nehyba, J. a kol. Reflexe v procesu učení.. Brno: Masarykova Univerzita, 2014. ISBN 9788021064898.
-
Základní:
Fontana, D. Sociální dovednosti v praxi. Praha: Portál, 2017. ISBN 9788026211976.
-
Rozšiřující:
Cameron, C.; Moss, P. Social Pedagogy and Working with Children and Young People. London, UK: Jessica Kingsley Publishers, 2011. ISBN 9781849051194.
-
Doporučená:
Dreikurs, R.; Grey, L. Logické dosledky. Nové Zámky: Psychprof, ARTUS, 1997. ISBN 8096714872.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zápočet
|
25
|
Příprava na odbornou praxi
|
30
|
Domácí příprava na výuku
|
25
|
Studium odborného textu v českém jazyce
|
4
|
Odborná praxe (školy, úřady, nemocnice, ústavy)
|
26
|
Účast na výuce
|
4
|
Konzultace s vyučujícím (včetně elektronické)
|
6
|
Celkem
|
120
|
|
Předpoklady
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
Absolvování předmětu Seminář k bakalářskému studiu a praxím a Praxe 1 a 2. |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- Má znalosti o přípravě, realizaci a reflexi pobytových akcí pro děti a mládež.
- Zná rozsah a kompetence práce pedagoga, u kterého praxi absolvoval.
- Má znalosti o tom, jak připravit a zrealizovat dílčí pedagogickou aktivitu pro děti a mládež. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- Umí připravit a zorganizovat dílčí pedagogickou aktivitu na pobytové akci pro děti a mládež.
- Dokáže alespoň částečně reflektovat vlastní pedagogickou práci. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Bodové hodnocení |
Forma kontroly absolvování předmětu je zápočet. Výsledek zápočtu je buď a)"započteno", nebo "nezapočteno". |
IIA5 - Portfolio |
IC17 - Sebereflexe ústní |
IC11 - Aktivita ve výuce (při diskusi, skupinové práci apod.) |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
A4 - Rozhovor (ve smyslu kladení otázek při fixaci a opakování učiva) |
B5 - Metoda písemných prací (klauzury, reflektivní deníky aj.) |
C4 - Instruktáž |
F1 - Pedagogická profesní praxe |
F3 - Studijní praxe |
|
|
|
|