|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
PES / 66PSD
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
PES
/
66PSD
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Personality and Social Development
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
9
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / 0
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
PES/6EPSD
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je zaměřen na sebepoznání studentů, rozpoznání jejich slabých a silných stránek, předností a překážek pro budoucí profesi. V rámci předmětu studenti začnou pracovat na své seberegulaci a budou se učit používat své vnitřní zdroje k seberozvoji. Studenti budou vedeni k různým formám sebevyjádření a sebepoznání. Naučí se používat metody a nástroje sebereflexe a sebepoznání a budou je aktivně používat. Ve výuce jsou využívány metody práce se skupinou, diskuze, průběžně jsou zadávány úkoly.
|
Požadavky na studenta
|
Zájem studentů o sebezkušenostní práci v malé skupině. Vytvoření portfolia a prezentace ve výuce.
Aktivita v seminářích: Od studenta se očekává aktivní účast ve výuce, zejména zapojení do diskusí a plnění průběžných úkolů zadaných v semináři, včetně studia odborné literatury.
|
Obsah
|
1. Seznámení s předmětem výuky, očekávání a cíle výuky.
2. Rozvoj vztahu k sobě - sebevnímání a sebepoznání.
3. Emoce - zkušenost s rozpoznáváním a projevováním emocí, sdílení emočních stavů s okolím.
4. Vztah k sobě - sebereflexe, sebedůvěra.
5. Způsoby sebevyjadřování, sebeprezentace a kreativita.
6. Vztah k ostatním - role ve skupině, komunikační dovednosti, schopnost spolupráce, zpětná vazba.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Cisovská, H. Communication Development Through Dramatic Play. Ostrava: University of Ostrava, 2011. ISBN 978-80-7464-071-1.
-
Základní:
Manktelow, J. & al. Personal Development Plan Workbook. London: Mind Tools Ltd., 2007. ISBN 80-900486-2-3.
-
Základní:
Schaffer, R. Social and Personality development. USA, 2014. ISBN 978-80-254-2030-0.
-
Rozšiřující:
Zins, J. E. & al. Building Academic Success on Social and Emotional Learning. New York and London: Teachers College Press, 2004. ISBN 9780393975383.
-
Doporučená:
McAdams, D.P, Shiner, R, L, Tackett,J, L. Handbook of Personality Development. New York: The Guilford Press, 2018. ISBN 978-0-7817-4990-9.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Plnění průběžně zadávaných úkolů (včetně korespondenčních úkolů)
|
20
|
Příprava na zápočet
|
26
|
Účast na výuce
|
9
|
Studium odborného textu v cizím jazyce
|
35
|
Celkem
|
90
|
|
Předpoklady
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
Komunikační dovednosti v angličtině na úrovni A2/B1 |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- Studenti si rozšíří informace z oblasti sebepoznání.
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- Budu schopni rozpoznat své slabé a silné stránky.
- Začnou pracovat na seberozvoji, seznámí se s technikami seberozvoje.
- Zlepší svou sebereflexi a sebeprezentaci.
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
IIA5 - Portfolio |
IC11 - Aktivita ve výuce (při diskusi, skupinové práci apod.) |
IIB24 - Písemná sebereflexe / reflektivní deník |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
B6 - Brainstorming, brainwriting, snowballing |
E2 - Metody situační |
B1 - Diskuse |
G1 - Skupinové a kooperativní učení |
|
|
|
|