|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
PES / 3METE
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
PES
/
3METE
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Metodika her a zábavné činnosti
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / 0
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KPD/3METE
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem semináře je poznat možnosti využití her, aktivizačních metod a zábavné činnosti v edukační realitě. Hlavní náplní předmětu je praktický nácvik her a zábavné činnosti, který by měl směřovat k rozvíjení schopnosti vedení kolektivu dětí a mládeže, s důrazem na využívání aktivity, samostatnosti a tvořivosti.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky na studenta: 1. Aktivní účast v seminářích. 2. Písemné zpracování a praktická realizace 1 hry nebo aktivity s vybraným cílovým zaměřením.
Pro udělení zápočtu je potřeba získat 51 - 100 bodů, z toho je možno získat 0 - 40 bodů za aktivní činnost v seminářích a 0 - 60 bodů za zpracování a realizaci 1 hry nebo aktivity. Hodnocení zápočtu: 51 - 100 bodů - započteno 0 - 50 bodů - nezapočteno
Předmět lze absolvovat během zahraničního studijního pobytu za následujících podmínek: 1. Osobní konzultace s vyučujícím před odjezdem na zahraniční studijní pobyt. 2. Úspěšné absolvování předmětu v zahraničí, jehož obsah odpovídá obsahu (probíraným okruhům látky) předmětu ME1HE. 3. Bezprostředně po návratu předložení sylabu absolvovaného předmětu a získaného hodnocení vyučujícímu.
|
Obsah
|
Program teoretický: 1. pojem volný čas - význam, funkce, cíle, úkoly, formy a prostředky edukačních aktivit pro kultivaci prospěšného trávení volného času u dětí a mládeže 2. pojem výchovy mimo vyučování - význam, funkce, cíle, úkoly, výchovné a vzdělávací činnosti v době mimo vyučování, systém školských zařízení pro výchovu mimo vyučování 3. hra jako prostředek rozvoje osobnosti
Program praktický: 1. seznámení s aktivizačními metodami 2. seznámení s tvořivou dramatikou 3. konkrétní použití her, zábavné činnosti a aktivizačních metod v edukační realitě
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
NEUMAN, J. Dobrodružné hry a cvičení v přírodě. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-405-2.
-
Základní:
BEAN, R. Jak rozvíjet tvořivost dítěte. Praha : Portál, 1995. ISBN 80-7178-035-9.
-
Základní:
Spousta, V. et al. Metody a formy výchovy ve volném čase. Brno: MU, 1996. ISBN 80-210-2237-2.
-
Základní:
GRECMANOVÁ, H. et. al. Podporujeme aktivní myšlení a samostatné učení žáků. Olomouc : Hanex, 2000. ISBN 80-85783-28-2.
-
Základní:
Pávková, J., Hájek, B. Školní družina. Praha: Portál, 2003. ISBN 978-80-7367-423-6.
-
Základní:
SPOUSTA, V. a kol. Teoretické základy výchovy ve volném čase. Brno: Masarykova univerzita, 1994. ISBN 80-210-1007-X.
-
Základní:
VÁŽANSKÝ, M., SMÉKAL, V. Základy pedagogiky volného času. Brno: Paido, 1995. ISBN 80-901737-9-9.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
26
|
Semestrální práce
|
20
|
Příprava na zápočet
|
15
|
Prezentace (prací, projektů aj.)
|
1
|
Ostatní
|
5
|
Domácí příprava na výuku
|
20
|
Studium odborného textu v českém jazyce
|
20
|
Konzultace s vyučujícím (včetně elektronické)
|
8
|
Obhajoba (prací, projektů aj.)
|
5
|
Celkem
|
120
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student se orientuje ve významu pojmů: - volný čas - význam, funkce, cíle, úkoly, formy a prostředky edukačních aktivit pro kultivaci prospěšného trávení volného času u dětí a mládeže - výchovy mimo vyučování - význam, funkce, cíle, úkoly, výchovné a vzdělávací činnosti v době mimo vyučování, systém školských zařízení pro výchovu mimo vyučování - hra jako prostředek rozvoje osobnosti
Student si prakticky osvojí: - aktivizačními metody - tvořivou dramatiku
Student je schopen použít: - konkrétní hry, zábavnou činnost a aktivizační metody v edukační realitě
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžná analýza výkonů studenta |
Slovní hodnocení |
Systematické pozorování studenta |
Zápočet |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Demonstrace |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Skupinová a kooperativní výuka |
|
|
|
|