|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVV / 7PNMU
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVV
/
7PNMU
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Nová média v umění
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
4 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem kurzu je poskytnout studentům příležitost získat teoretické i praktické poznatky související s uměleckou tvorbou, která využívá nových médií. Studenti získají představu o estetickém a myšlenkovém kontextu používání nových médií v umění; zvláštní pozornost je věnována vlivu tzv. digitální revoluce na uměleckou tvorbu. Praktickým výstupem kurzu je vytvoření souboru prací vzniklých s použitím nových médií, jejichž tvorba má obohatit vizuální myšlení a výrazové schopnosti a dovednosti studentů.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivita ve výuce: ochota podílet se na všech činnostech ve výuce; hodnotí se věcnost, otevřenost, jazyková kultivovanost, flexibilita apod.
Klauzurní práce: hodnocení závěrečné práce nebo souboru prací, které vznikly při výtvarných aktivitách, a jejich presentace.
|
Obsah
|
1. Nová média v umění technologická podmíněnost, výrazové a významové možnosti, kulturní kontext.
2.- 4. Teoretická východiska a praxe videoartu; videoinstalace a multimediální instalace.
5.- 7. Chytrý telefon jako médium uměleckého vyjádření; jeho využití ve výtvarné výchově.
8.- 9. Osobní počítač jako médium uměleckého vyjádření; jeho využití ve výtvarné výchově.
10.- 13. Internet a sociální sítě jako svébytné prostředí uměleckého vyjádření; jeho využití ve výtvarné výchově.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
DVOŘÁK, T (eds.). Kapitoly z dějin a teorie médií.. Praha: AVU, 2011. ISBN 978-80-87108-16-8.
-
Základní:
MEIXNEROVÁ, Marie(ed.). #mm net art - internetové umění ve virtuálním a fyzickém prostoru prezentace. Olomouc: Pastiche Filmz, 2014. ISBN 978-80-87662-06-9.
-
Základní:
LÁB, Filip. Postdigitální fotografie. Praha: Karolinum, 2021. ISBN 978-80-246-4760-9.
-
Základní:
BENDOVÁ, Helena a STRNAD, Matěj (eds.). Společenské vědy a audiovize. Praha: AMU, 2014. ISBN 978-80-7331-313-5.
-
Základní:
BENDOVÁ, Helena. Umění počítačových her. Praha: NAMU, 2016. ISBN 978-80-7331-421-7.
-
Rozšiřující:
ŽENATÁ, Kamila. Kamila Ženatá - Obrazy, videoart. Praha: Josef Houdek, 2007. ISBN 978-80-239-9565-7.
-
Rozšiřující:
TRIBE, Mark et al. New Media Art. Köln: Taschen, 2006. ISBN 978-80-01-05342-3.
-
Rozšiřující:
ORBIS FICTUS. Nová média v současném umění. Katalog 2. výroční výstavy Sorosova centra současného umění - Praha 1995 - 1996. Praha: Nakladatelství OSWALD. ISBN 80-85433-26-5.
-
Rozšiřující:
MOSZYNSKA, Anna. Sculpture now. New York, New York: Thames & Hudson, 2012. ISBN 80-7066-608-0.
-
Doporučená:
MCLUHAN, M. Člověk, média a elektronická kultura: reprezentativní výbor z celoživotního díla proroka a mága elektrického věku a elektronické revoluce. Brno: Jota, 2008. ISBN 978-80-7217-128-6.
-
Doporučená:
MCLUHAN, M. Jak rozumět médiím: extenze člověka. Praha: Mladá fronta, 2011. ISBN 978-80-204-2409-9.
-
Doporučená:
HORÁKOVÁ, Jana et al. Momentum. Brno: Muni Press, 2018. ISBN 978-80-244-2025-7.
-
Doporučená:
KOŘÍNEK, David et al. Supernova. Katalog Ateliéru supermédií UMPRUM. Praha: UMPRUM, 2019. ISBN cnb000046823.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Po absolvování předmětu prokazuje student znalosti:
- základních myšlenek a pojmů teorie médií, které souvisejí s využíváním nových médií k uměleckému vyjadřování;
- zásadních teoretických a terminologických problémů spojených s používáním nových médií v umění;
- svébytného charakteru videoartu, videoinstalace a multimediální instalace;
- významu nového (digitálního) konkretismu;
povahy digitálního a internetového umění. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti:
- při interpretaci výtvarných děl vyjadřujících se prostřednictvím nových médií zohlednit jejich svébytnost a kulturní kontext;
- srovnat výrazové prostředky jednotlivých uměleckých proudů využívajících nová média a vysvětlit jejich význam;
- samostatně využívat uměleckých výrazových možností nových médií při výuce výtvarného oboru;
- samostatně reflektovat znalosti i prožitky získané při teoretických i praktických činnostech spojených s tvorbou využívající nová média;
- samostatně zvolit a v tvorbě použít některou z digitálních technologií;
- samostatně experimentovat s digitálními technologiemi;
- samostatně interpretovat nadcházející změny digitální vizuální kultury.
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
IC11 - Aktivita ve výuce (při diskusi, skupinové práci apod.) |
IA3 - Umělecká improvizace (hudební, výtvarná, literární, dramatická, herecká) |
IIB18 - Analýza uměleckého díla |
IIC27 - Tvorba uměleckého díla (hudební kompozice, výtvarná a literární / literárně dramatická tvorba) |
IIC30 - Klauzurní práce (analýza práce nebo souboru prací odborného nebo uměleckého charakteru) |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
A4 - Rozhovor (ve smyslu kladení otázek při fixaci a opakování učiva) |
B1 - Diskuse |
C1 - Pozorování předmětů/jevů/procesů |
D4 - Nácvik a vytváření dovedností výtvarných a grafických |
F7 - Vytváření odborné dokumentace |
C4 - Instruktáž |
Experiment |
F6 - Exkurze |
D8 - Produkční metody - tvorba odborná, umělecká |
G1 - Skupinové a kooperativní učení |
G2 - Samostudium, řízené studium |
|
|
|
|