|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVV / 3JDZ6
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVV
/
3JDZ6
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Dějiny výtvarného umění 4
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / 5
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je představit nejvýraznější podoby a proměny (především evropského) avantgardního výtvarného umění v prvních čtyřech dekádách 20. století. Výtvarné umění je chápáno jako nedílná součást duchovního a hmotného života civilisace, značná pozornost je proto věnována kulturním souvislostem. Důraz není kladem pouze na získávání a prohlubování vědomostí, ale rovněž na kultivaci rozumění; kurs se snaží ukázat, jak se na základě studia primárních a sekundárních pramenů dobrat rozumění uměleckým dílům, které je kriticky přiměřené, poučené a zároveň podnětné.
|
Požadavky na studenta
|
Kritické zpracování a presentace zadaných materiálů, samostatná práce, ochota účastnit se diskusí, absolvování písemného testu.
Body Hodnocení Zkouška Zkouška OU Zápočet OU (šestistupňová klasifikační stupnice) (šestistupňová klasifikační stupnice) (čtyřstupňová klasifikační stupnice) 91 - 100 A 1 1 započteno 81 - 90 B 2+ 2 71 - 80 C 2- 61 - 70 D 3+ 3 51 - 60 E 3- 0 - 50 F, FX 4 4 nezapočteno
|
Obsah
|
1. Úvodní hodina 2. Kulturní a umělecký kontext (symbolismus, secese, postimpresionismus); terminologické problémy 3.- 4. Fauvismus; expresionismus; kubismus (a orfismus) 6.- 9. Futurismus; vorticismus; suprematismus a konstruktivismus; neoplasticismus; dadaismus; Bauhaus; konkrétní umění 10. Nová věcnost; sociální realismus; precisionismus 11.- 12. Surrealismus; pařížská škola 13. Písemný test
Obsah kursu je předběžný, podle potřeb výuky může být změněn.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
GOMPERTZ, WILL. Na co se to vlastně díváme? 150 let moderního mění v cuku letu. Praha, Nakladatelství Lidové noviny, 2014. ISBN 978-80-7422-300-6.
-
Základní:
FOSTER, HAL. Umění po roce 1900. Praha: Slovart, 2007. ISBN 978-80-7209-952-8.
-
Základní:
Pelánová Anita. Výtvarné avantgardy 20.století. Karolinum: Praha, 2010. ISBN 978-80-2461-783-1.
-
Doporučená:
KUNDERA, L. Dada. Praha : Jazzová sekce, 1983. ISBN cnb001207677.
-
Doporučená:
LAMAČ, M. Myšlenky moderních malířů : od Cézanna po Dalího. Praha : Odeon, 1989. ISBN 80-207-0087-0.
-
Doporučená:
CHALUPECKÝ, J. Úděl umělce: duchampovské meditace. Praha: Torst, 1998. ISBN 80-7215-050-2.
-
Doporučená:
Micheli,M. de. Umělecké avantgardy 20. století.. Praha, 1964. ISBN 80-7106-238-3.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
26
|
Konzultace s vyučujícím (včetně elektronické)
|
14
|
Domácí příprava na výuku
|
30
|
Semestrální práce
|
10
|
Příprava na zkoušku
|
30
|
Studium odborného textu v cizím jazyce
|
10
|
Plnění průběžně zadávaných úkolů (včetně korespondenčních úkolů)
|
10
|
Zpracování podkladů na výuku
|
10
|
Studium odborného textu v českém jazyce
|
10
|
Celkem
|
150
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student dokáže popsat základní proměny výtvarného umění v dané době a rozumí jeho výrazovým prostředkům. Dokáže kriticky pracovat s primárními a sekundárními prameny a své znalosti dále předávat.
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžná analýza výkonů studenta |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Rozbory děl duševního charakteru (korespondenční úkol, prezentace, výukový list, seminární práce) |
Systematické a dlouhodobé hodnocení studenta (um. obory) |
Systematické pozorování studenta |
Zápočet |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Nácvik jazykových/komunikačních dovedností |
Práce s uměleckým dílem |
Projekce (statická, dynamická) |
|
|
|
|