|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVV / 2JTZ3
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVV
/
2JTZ3
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Plošné a prostorové formy
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / 10
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět přispívá ke schopnosti studenta sestavovat výtvarné problematiky do širších souvislostí - projektování kontinuálních praktických úkolů z historie do současnosti uměleckého řemesla a volné keramické tvorby. Kladení důrazu na studijní profilaci výtvarně vzdělaného praktika - specialistu výtvarné výchovy pro edukativní procesy a projekty.
|
Požadavky na studenta
|
Soubor praktických seminárních prací a kontinuální praktická domácí cvičení.
|
Obsah
|
1. - 3. Vypointovat keramickou hlínu jako vysoce flexibilní plastický materiál - tělové ozdoby, mísy, dózy. 4. - 6. Tvarové soubory - modelováno z volné ruky, skládané reliéfní obtisky (tvary snímané do plátu pro kombinované sestavování stěn tvaru nádob a objektu). Všechny návrhy doložit barevným řešením. 7. - 13. Figura - lidská nebo zvířecí. Mezi respektováním základních schémat jako východiska a jejím významovým a tvarovým symbolickým, metaforickým modifikováním.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
KUNDERA, L. Dada. Praha : Jazzová sekce, 1983. ISBN cnb001207677.
-
Doporučená:
Rileyová, N. Dějiny užitého umění. Praha : Slovart, 2003. ISBN 80-7209-549-8.
-
Doporučená:
ACERO, R. Jak udělat keramickou sochu - Nápady, náměty, návody. Praha: BB art, 2004. ISBN 80-7341-209-8.
-
Doporučená:
NEŠLEHOVÁ, M. Jan Koblasa - grafika hlubotisky. Praha: Karolinum, 2011. ISBN 80-85121-52-2.
-
Doporučená:
LAMIOVÁ, M. Keramika dvoch tisícročí. Bratislava : Tatran, 1985.
-
Doporučená:
Braunová, D. Porcelánová tradice. Karlovy Vary: Haas a Czejna, 1992.
-
Doporučená:
Hildebrand, A. Problém formy ve výtvarném umění. Praha : Triáda, 2004. ISBN 80-86138-51-8.
-
Doporučená:
Knápek, Z. Rukověť sběratelů porcelánů. Olomouc: Rubico, 2003. ISBN 8073460076.
-
Doporučená:
Hvížďala, K. Stopy Adrieny Šimotové. Praha : Akcent, 2005. ISBN 80-7363-013-3.
-
Doporučená:
KULKA, T. Umění a kýč. Praha : Torst, 1994. ISBN 80-85639-17-3.
-
Doporučená:
Výstavní katalogy. keramická sympozia. Bechyně..
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
39
|
Konzultace s vyučujícím (včetně elektronické)
|
11
|
Domácí příprava na výuku
|
20
|
Příprava na zkoušku
|
10
|
Plnění průběžně zadávaných úkolů (včetně korespondenčních úkolů)
|
20
|
Semestrální práce
|
10
|
Obhajoba (prací, projektů aj.)
|
10
|
Celkem
|
120
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Studenti na základě praktické prožitkové tvorby rozvíjejí své schopnosti a dovednosti v prostorové tvorbě. Osvojují si vědomosti, které jim tento předmět nabízí. Rozvíjí se jejich spontánní výtvarné vyjadřování v prostoru. Studenti jsou vedeni k samostatné tvůrčí práci, která je zaměřena na práci s prostorovou výtvarnou formou. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Praktická zkouška |
Průběžná analýza výkonů studenta |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Rozbor portfolia studenta |
Rozhovor |
Slovní hodnocení |
Systematické a dlouhodobé hodnocení studenta (um. obory) |
Ústní zkouška |
Výsledek zkoušky se hodnotí čtyřstupňovou klasifikační stupnicí: 1. "výborně", 2. "velmi dobře", 3. "dobře", 4. "nevyhověl". |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Experiment |
Grafické a výtvarné činnosti |
Metody dovednostně-praktické |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Pozorování |
Práce s uměleckým dílem |
Skupinová a kooperativní výuka |
|
|
|
|