|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTV / TSTHR
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTV
/
TSTHR
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Ostatní hry
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Na základě nové metodologie výuky "game-based approach" kdy je kladen důraz na účastníka (žáka - hráče) a nikoliv na daný sport dochází k osvojení si základních pohybových dovedností jako manipulaci, chytání a házení s míčem, atd.
|
Požadavky na studenta
|
1 Znalost tematických okruhů předmětu Basic Handball,
vč. didaktického výstupu vybrané části hodiny 25 bodů
2 Znalost kritických míst základních herních činností jednotlivce 25 bodů
3 Praktická ukázka HIIBM - 4 min. vedení, řízení skupiny (koučink) 25 bodů
4 Aktivní účast v hodinách - min. 80 % účast (z realizované výuky) 25 bodů
Obsah:
1 zásobník pohybových her - 5 základních skupin her
2 manipulace míčem - základní a rytmická HIIBM
3 diagnostika kritických míst (KM) základních herních činností jednotlivce
4 dovednost uplatnění různých didaktických stylů v závislosti na modelu hodiny
5 organizace, technické zajištění hodiny a využití transferového efektu při výuce dalších her
Poznámka:
1 HIIBM - high-intensity interval Ball manipulation,
2 zákaz používání házenkářského lepidla, výuka probíhá gumovými míči pro začátečníky na miniházenou (Molten PRH-2 Soft Touch), student zodpovídá za svůj míč, který má stejné číslo, jako jeho číslo na prezentační listině,
3 výuka je založena na analýze videozáznamu - práce s chybou, identifikace, reakce, korekce,
4 každá hodina začíná instruktážním videem, 10´-20´min,. s jasně stanoveným cílem hodiny.
Studenti se schválenou úpravou organizace studia pro vrcholové sportovce mají minimální účast na cvičeních stanovenu na 30 %, ostatní zápočtové požadavky zůstávají stejné.
|
Obsah
|
1. Držení míče 2. Házení 3. První krok a hod 4. Osvojování předchozích dovedností 5. Dribling 6. Dribling zakončený trojtaktem a hodem 7. Chytání míče 8. Osvojování předchozích dovedností 9. Chytání míče ze strany a v pohybu ze strany házející paže a ze strany neházející paže 10. Bránění 11. Pozice brankáře 12. Osvojování předchozích dovedností 13. Miniházená
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Mgr. Miroslav Pacut (100%),
Mgr. Jaroslav Uchytil, Ph.D. (100%),
doc. Mgr. David Zahradník, Ph.D. (100%),
-
Cvičící:
Mgr. Roman Minárik (100%),
Mgr. Miroslav Pacut (100%),
PaedDr. Rastislav Trtík (100%),
doc. Mgr. David Zahradník, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
KLIMTOVÁ,M., KLIMT,V.,TRTÍK, R. Didaktika sportovních her na 2. stupni ZŠ. 1. vyd. Ostrava: Pedagogická fakulta Ostravské univerzity, 1992. ISBN 80-7042-062-6.
-
Základní:
KLIMTOVÁ, M., KLIMT, V., TRTÍK, R. Didaktika sportovních her na 2. Stupni ZŠ (skriptum).. 1. Vyd. Ostrava: ALEKO, 1992. ISBN 80-7042-062-6.
-
Základní:
MAZAL, F. Pohybové hry a hraní. 1. vyd. Olomouc: HANEX, 2001. ISBN 80-85783-29-0.
-
Základní:
SUSS,V. Softball a baseball. Praha: Grada, 2003. ISBN 80-247-0658-X.
-
Základní:
TÁBORSKÝ, F. Sportovní hry. Praha: Grada, 2004. ISBN 80-247-0875-2.
-
Základní:
TÁBORSKÝ, F., SÜSS, V. Sportovní hry II.. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-1330-6.
-
Rozšiřující:
NEUMAN, J. Cvičení a testy obratnosti, vytrvalosti a síly. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-730-2.
-
Rozšiřující:
NEUMAN, J. Dobrodružné hry a cvičení. Praha: Portál, 2000. ISBN 978-80-262-0628-6.
-
Rozšiřující:
KLIMT, V. Pálkovací hry na ZDŠ. Ostrava: OU, 1976. ISBN cnb001205039.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Studium pramenů
|
14
|
Účast na výuce
|
26
|
Příprava na zápočet
|
20
|
Celkem
|
60
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student si osvojí různé druhy pohybových her, které jsou svým obsahem vhodné pro školní a volnočasové aktivity. Bude schopen aplikovat herní činností jednotlivce, herní systémy do podmínek školní tělesné výchovy i volnočasových aktivit. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Didaktický test |
Průběžná analýza výkonů studenta |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace |
Nácvik pohybových a pracovních dovedností |
|
|
|
|