|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTV / TGNPA
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTV
/
TGNPA
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Diagnostika pohybové aktivity
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / 0
|
0 / 30
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / 0
|
0 / 30
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je osvojení znalostí, ale také dovedností práce z dostupnými technikami diagnostiky pohybové aktivity u studentů. Předmět se zaměřuje na prohloubení znalostí studentů v monitorování pohybové aktivity. Umožní studentům racionálně plánovat pohybovou aktivitu na základě znalosti jejího stavu u konkrétních jedinců nebo skupin.
|
Požadavky na studenta
|
1) plnění průběžně zadáváných úkolů v rámci jednotlivých seminářů 2) aktivní účast v hodinách
Za první požadavek zápočtu je možné získat 51 bodů a nelze je nahradit body z požadavku č.2. Ten je podle míry aktivity subjektivně posuzován od 0 do hodnoty 49 bodů. Bodové hodnocení je následující: 0-50 bodů - nezapočteno 51-100 bodů - vzapočteno
|
Obsah
|
Program seminářů: 1. Pohybová aktivita - možnosti měření pohybové aktivity 2. Pohybová aktivita a energetický výdej 3. Základní principy laboratorních metod měření energetického výdeje 4. Základní principy terénních metod měření pohybové aktivity 5. Sebehodnotící techniky pohybové aktivity 6. Sebehodnotící techniky pohybové aktivity 7. Použití akcelerometrů v diagnostice pohybové aktivity 8. Použití akcelerometrů v diagnostice pohybové aktivity 9. Použití pedometrů v diagnostice pohybové aktivity - terénní šetření 10. Použití pedometrů v diagnostice pohybové aktivity - terénní šetření 11. Dotazníkové metody v diagnostice pohybové aktivity - terénní šetření 12. Dotazníkové metody v diagnostice pohybové aktivity - terénní šetření
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
MONTOYE, H.J., KEMPER, H.C.G., SARIS,W.H.M., WASHBURN, R.A. Measuring Physical Activity and Energy Expenditure. Champaign,IL, Human Kinetics, 1996. ISBN 0-87322-500-7.
-
Základní:
WELK, G. J. Physical activity assessments for Health-Related Research. IL: Human Kinetics, 2002. ISBN 0-7360-3748-9.
-
Základní:
FROMEL, K. Pohybová aktivita a sportovní zájmy mládeže. 1. vyd. Olomouc UP, 1999. ISBN 80-7067-945-X.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
13
|
Řízené studium
|
10
|
Studium pramenů
|
38
|
Plnění průběžně zadávaných úkolů (včetně korespondenčních úkolů)
|
30
|
Celkem
|
91
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Studenti po absolvování předmětu budou schopni vybrat vhodnou techniku pro diagnostiku pohybové aktivity vzhledem ke skupině klientů. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžná analýza výkonů studenta |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Instruktáž |
Metody dovednostně-praktické |
Skupinová a kooperativní výuka |
|
|
|
|