|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTV / DRTRN
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTV
/
DRTRN
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Vědecké principy sportovního tréninku
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
12
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět Vědecké principy sportovního tréninku dále rozšiřuje znalosti z této oblasti z pregraduálního studia. Cílem předmětu je zejména odborná diskuze o využití výzkumných metod a jejich výsledků pro řízení a optimalizaci tréninkového zatížení, a preskripci pohybové aktivity, a to vše s cílem zvyšování sportovní výkonnosti, rozvoje zdravotně orientované zdatnosti a prevenci zranění u různých věkových a výkonnostních skupin. Nedílnou součástí tohoto předmětu je aplikace získaných poznatků do práce pedagogů tělesné výchovy, pedagogů volného času a trenérů. Pozornost je zároveň věnována řešenému projektu disertační práce a potenciálním vztahům k oblasti sportovního tréninku.
|
Požadavky na studenta
|
Vypracování, prezentace a obhajoba kreditní práce na téma vztahující se k řešenému problému disertační práce.
|
Obsah
|
1. Specifika výzkumné činnosti v oblasti sportovního tréninku. 2. Využití fyziologického výzkumu v oblasti sportovního tréninku. 3. Využití biomechanického výzkumu v oblasti sportovního tréninku. 4. Nejnovější vědecké poznatky a aktuálně řešené problémy v oblasti sportovního tréninku. 5. Řešený problém disertační práce z pohledu sportovního tréninku.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
McKINLEY MP, O´LOUGHLIN VD, BIDLE TS. Anatomy and Physiology. 2013. ISBN 978-0-07-131764-1.
-
Základní:
BAECHLE TR, EARLE RW. Essentials of strength training and conditioning. 2008. ISBN 0-7360-5803-6.
-
Základní:
Astrand, P. O. (jedinečná ve svém oboru). (2003). Textbook of Work Physiology: Physiological Bases of Exercise. Champaign, IL: Human Kinetics Publishers.
-
Rozšiřující:
EHRMAN JK. (2009). Clinical exercise physiology.
-
Rozšiřující:
JANSSEN P. Lactate threshold training. Champaign : Human Kinetics, 2001. ISBN 0-7360-3755-1.
-
Rozšiřující:
KURZ T. Science of sports training. 2001. ISBN 0-940149-10-9.
-
Doporučená:
McARDLE WD, et al. (2010). Exercise physiology: nutrition, energy and human performance.
-
Doporučená:
HAFF GG, DUMKE C. (2012). Laboratory manual for exercise physiology.
-
Doporučená:
KENNEY W, et al. (2012). Physiology of sport and exercise.
-
Doporučená:
WILMORE JH, et al. (2008). Physiology of sport and exercise.
-
Doporučená:
THOMAS, J. R., NELSON, J.K. Research methods in physical activity. Champaign: Human Kinetics, 2005. ISBN 0-7360-5620-3.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Studium odborného textu v cizím jazyce
|
200
|
Semestrální práce
|
120
|
Prezentace (prací, projektů aj.)
|
2
|
Konzultace s vyučujícím (včetně elektronické)
|
18
|
Plnění průběžně zadávaných úkolů (včetně korespondenčních úkolů)
|
20
|
Celkem
|
360
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student/ka je schopen/schopna uvažovat o vlastním řešeném výzkumném problému v souvislostech se sportovním tréninkem a zejména výzkumem v oblasti sportovního tréninku. Dále je schopen/schopna aplikovat získané poznatky do každodenní práce pedagogů tělesné výchovy, pedagogů volného času a trenérů. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Rozbory děl duševního charakteru (korespondenční úkol, prezentace, výukový list, seminární práce) |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Individuální výuka |
Prezentace (statická projekce) |
|
|
|
|